تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803123810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آرايش جديد بازار سهام از ۴ خرداد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آرايش جديد بازار سهام از ۴ خرداد


اخبار‌ بورس- گروه بورس:
با تصويب هيأت پذيرش اوراق بهادار از روز شنبه ۴ خردادماه ساختار دسته‌بندي شركت‌هاي بورس تغيير خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار همشهري، همان‌طور كه علي رحماني مديرعامل شركت بورس اوراق بهادار وعده داده بود آرايش جديد بازار تعيين شد و از روز شنبه شركت‌هاي بورس تهران در ساختار جديدي و تحت عنوان ۲ بازار اول و دوم فعاليت خود را آغاز خواهند كرد.

هيأت پذيرش اوراق بهادار روز سه‌شنبه بر اساس گزارش كارگروه طبقه‌بندي شركت‌هاي بورس اوراق بهادار تهران فهرست‌هاي جديد بازارها و تابلوها را تصويب كرد.

بر اين اساس، ۲ بازار اول و دوم به ۴ بخش تابلوي اصلي بازار اول، تابلوي فرعي بازار اول، فهرست اوليه بازار دوم و فهرست مشروط بازار دوم تقسيم شده‌اند.

علي صحرايي ناظر معاملات بورس تهران در گفت‌وگو با ايسنا زمان اجراي اين طرح را شنبه، ۴ خردادماه ‌اعلام كرد و گفت: از روز شنبه آرايش شركت‌ها بر اساس بازار اول با ۲ تابلو و بازار دوم انجام مي‌شود و شركت‌هاي بورسي بر اساس معياري‌هايي چون ميزان سرمايه، مدت زمان سودآوري، ريسك‌هاي اندازه، نقد شوندگي، ورشكستگي و ريسك‌هاي اطلاعاتي يا شفافيت و... طبقه بندي شده‌اند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بورس، بورس اوراق بهادار تهران، موظف است تا پايان ارديبهشت‌ماه هر سال، بازارها و تابلوها را بازبيني و طبقه‌بندي كند. بر اساس اين گزارش، فقط شركت‌هايي كه در تابلوهاي اصلي و فرعي قديمي حضور داشتند در اين طبقه‌بندي جديد‌ لحاظ شده اند و طبقه‌بندي جديد شركت‌هاي تابلوي غيررسمي كنوني موكول به بررسي و مطالعه بيشتر شد، هيأت پذيرش مقرر كرد اگر اين شركت‌ها نتوانستند شرايط بازار دوم را احراز كنند، حذف شوند.

علي رحماني پيش ازاين درباره حضور شركت‌هاي تابلوي چهارم يا تابلوي غيررسمي در بين شركت‌هاي طبقه‌بندي شده به همشهري گفته بود: پيشنهاد ما اين است كه شركت‌هاي تابلوي چهارم حذف و هر شركتي كه شرايط حضور در بورس را دارد دوباره درخواست خود را براي پذيرش در بورس ارائه كند.

رحماني تاكيد كرده بود: در حال حاضر يك ماه به اين شركت‌ها فرصت داده شده تا پس از آن در مورد آنها تصميم‌گيري شود.

علي رحماني همچنين در گفت‌وگو با فارس گفت: شركت‌هاي واجد شرايط حضور در بازارهاي اول و دوم‌ طبقه بندي شده و ۱۳۰ شركت حداكثر يك سال مهلت خواهند داشت تا شرايط حضور در بورس را احراز كنند.

مديرعامل شركت بورس درباره بازارهاي اول و دوم كه بر اساس دستورالعمل جديد پذيرش اوراق بهادار‌ راه‌اندازي خواهند شد اظهار داشت:‌ آن تعداد از شركت‌هاي بورسي كه واجد حضور در بازارهاي اول و دوم بودند طبقه بندي شدند و شركت‌هايي كه نتوانستند شرايط حضور در بازارهاي اول و دوم را به دست آورند حداكثر يكسال اجازه حضور در بازار دوم را خواهند داشت.

وي ادامه داد: هيأت پذيرش اوراق بهادار، شركت بورس را موظف كرد كه مراتب را به اين دسته شركت‌ها اعلام كند تا در دوره زماني حداكثر يك سال شرايط لازم مانند افزايش سرمايه را احراز كنند.

رحماني درباره تعيين تكليف شركت‌هاي تابلوي چهارم معاملات به فارس گفت: هيأت پذيرش درباره اين دسته از شركت‌ها طي يك ماه آينده تصميم‌گيري خواهد كرد اما با توجه به مصوبه قبلي شوراي‌عالي بورس اين شركت‌ها درصورت احرازنشدن شرايط از بورس حذف خواهند شد و براي حضور مجدد در بورس بايد مراحل پذيرش را مجددا طي كنند.

رحماني در پاسخ به اين سؤال كه چه تعداد از شركت‌ها مشمول احراز شرايط حداكثر يكساله شده‌اند اظهار داشت: بيش از ۱۳۰ شركت بورس مشمول اين وضعيت شده‌اند.
به گفته رحماني به زودي ديگر جزئيات و تقسيم بندي شركت‌ها در بازار‌هاي اول و دوم منتشر خواهد شد.

پيش از اين ۹۴ شركت در تابلوي غيررسمي و ۳۱۷ شركت در تابلوهاي فرعي و اصلي طبقه‌بندي شده بودند كه در طبقه‌بندي جديد فقط ۳۱۷ شركت لحاظ شده‌اند.

شركت‌هايي كه در فهرست مشروط بازار دوم طبقه‌بندي شده‌اند، معيارهاي لازم را براي حضور در هيچ‌يك از بازارها و تابلو‌ها احراز نكرده‌اند اما هيأت پذيرش با طبقه‌بندي مشروط در بازار دوم به آنها تا يك سال مهلت داده است تا بتوانند خود را با شرايط تابلوها و بازارها تطبيق دهند و در غيراين‌صورت از طبقه‌بندي حذف خواهند شد.

بر اساس اين گزارش ۴۴ شركت در تابلوي اصلي بازار اول جاي گرفته‌اند. اين شركت‌ها ۱۴درصد از جمع شركت‌ها و ۶۵ درصد از جمع ارزش بازار را به ‌خود اختصاص داده‌اند.

همچنين ۴۴ شركت در تابلوي فرعي بازار اول جاي گرفته‌اند كه ۱۴ درصد از جمع شركت‌ها و ۱۲ درصد از جمع ارزش بازار را به‌ خود اختصاص داده‌اند. به‌طور كلي بازار اول مشتمل بر ۸۸ شركت است كه در مجموع ۲۸ درصد از جمع شركت‌ها و ۷۷ درصد از جمع ارزش بازار را به‌ خود اختصاص داده‌اند.

همچنين ۲۲۹ شركت در بازار دوم طبقه‌بندي شد كه ۷۲ درصد از جمع شركت‌ها و ۲۳درصد از جمع ارزش بازار را به‌خود اختصاص داده‌اند. از اين ميان ۱۷۶ شركت در فهرست اوليه بازار دوم جاي گرفته‌اند كه ۵۶درصد از جمع شركت‌ها و ۱۹ درصد از جمع ارزش بازار را به‌ خود اختصاص مي‌دهند.

تاريخ درج: 1 خرداد 1387 ساعت 18:25 تاريخ تاييد: 2 خرداد 1387 ساعت 01:08 تاريخ به روز رساني: 1 خرداد 1387 ساعت 20:41
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 459]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن