تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820434166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شادماني لبناني ها از توافق دوحه/ تاكيد مردم بر ماندگار شدن توافقات


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شادماني لبناني ها از توافق دوحه/ تاكيد مردم بر ماندگار شدن توافقات
مردم لبنان امروز از توافق گروه حاكم و گروههاي طرفدار تشكيل دولت وحدت ملي در اين كشور براي حل بحران سياسي چندين ماهه ابراز خرسندي و شادماني كردند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، لبناني ها در پي توافق گروههاي لبناني براي حل بحران بيش از هشت ماهه كشورشان نفس راحتي كشيدند و مردم خيابان هاي بيروت از خبر دستيابي به اين توافق بسيار استقبال كردند.

صاحبان رستورانها و فروشگاهها در محله هاي شهر بيروت پايتخت لبنان از طريق تلويزيون جلسه پاياني گفتگوهاي ملي لبناني ها در شهر دوحه را دنبال مي كردند كه در جريان آن توافق ميان گروه حاكم و گروههاي طرفدار تشكيل دولت وحدت ملي اعلام شد.

رانندگان خودروها نيز از طريق راديو به سخنراني مسئوولان لبناني گوش فرا مي دادند كه به طور مستقيم از دوحه پخش مي شد و رهگذران با چهره هايي خندان به يكديگر تبريك مي گفتند.

"جوزيان نكد" يك فروشنده پوشاك فروشي دربيروت با ابراز شادماني خود گفت: من بسيار خوشبين هستم زيرا خواهيم توانست تا زندگي طبيعي خود را دنبال كنيم و اميدوارم كه تواق بدست آمده در دوحه دائمي و صرفا آتش بس نباشد.

درهمين حال، خريداران در جلوي يك مغازه غذاهاي آماده براي خريد آب ميوه و ساندويچ ازدحام كرده بودند و صاحب مغازه عابران را به نوشيدن قهوه و آب ميوه مجاني دعوت مي كرد.

با اين حال، هنوز برخي لبناني ها موضع محتاطانه اي داشتند و ترجيح مي دادند كه خوشبيني بيش از اندازه اي نشان ندهند.ايلي 85 ساله مي گويد: ما مسائل زيادي ديده ايم، وضعيت مدتي آرام مي شود سپس كشمكش ها از سرگرفته مي شود، شايد خوش شانس باشم و در دوران صلح بميرم .

همزمان درمركز بيروت كه هواداران گروههاي مخالف دولت برداشتن تحصن از دسامبر سال 2006 ميلادي براي درخواست جهت سرنگوني دولت را آغاز كردند، شماري از لبناني ها بر روي پل نزديك محل تحصن يا بالكن هاي خود به مشاهده اين صحنه چشم دوخته بودند.

يك لبناني ساكن بلژيك گفت: براي ديدار كشورمان آمده ايم و به نظر مي رسد كه به حيات طبيعي خود باز مي گردد.

كاركنان رستوران ها نيز غرق پاك كردن شيشه رستورانهاي خود بودند و يكي از آنها گفت: رستوران 18 ماه پيش بسته شد و امشب آن را بازگشايي مي كنيم.

"الياس رشاد الخمسيني" اظهار داشت: نهايتا اميد آمد و به نظر مي رسد كه رهبران ما چشم هاي خود را بازكرده و درقبال ملت خويش احساس مسئوليت كرده اند.

اما "اليكو عساف "ابراز اميدواري كرد كه راه حل موقت نباشد و مدتي طولاني ادامه يابد زيرا مردم نياز به زندگي در صلح و آرامش دارند.

در روستاي ساحلي عمشيت در شمال لبنان كه زادگاه ژنرال ميشل سليمان فرمانده ارتش لبنان است و قرار است به عنوان رئيس جمهور آتي اين كشور انتخاب شود، شماري از مردم تصوير بزرگي از ميشل سليمان را در دست داشتند و به حركت درخيابان پرداختند.

اما در شهر صور در جنوب لبنان "عصام عبدالله" با شادماني از فروشگاه خود بيروت آمد و فرياد زد: آنها توافق كردند، لبنان بار ديگر متولد شد. وي گفت: هنگام اعلام توافق گروههاي لبناني از شادماني به هوا پريدم.

گروههاي لبناني امروز پس از چند روز رايزني و گفتگوي فشرده در شهر دوحه در نهايت توافقنامه اي را براي حل بحران سياسي اين كشور امضا كردند كه بر انتخاب ژنرال ميشل سليمان به رياست جمهوري لبنان ظرف 24 ساعت، تشكيل دولت وحدت ملي همراه با اعطاي يك سوم تضميني به گروههاي مخالف دولت فواد سنيوره (گروههاي طرفدار تشكيل دولت وحدت ملي) و عمل به قانون انتخابات سال 1960 ميلادي با درنظر گرفتن بيروت به عنوان سه حوزه انتخابيه تاكيد دارد.

يك منبع نزديك به نبيه بري رئيس پارلمان لبنان از برگزاري نشست پارلمان اين كشور براي انتخاب رئيس جمهور در روز يكشنبه آينده خبر داده است.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 381]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن