تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816301300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني رييس جمهور در جمع خبرنگاران :مردم مفسدان اقتصادي را مي شناسند


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني رييس جمهور در جمع خبرنگاران :مردم مفسدان اقتصادي را مي شناسند


تهران - حيات

رييس‌جمهور با اعلام اينكه پرونده هاي مربوط به مفاسد اقتصادي كه در كميسيون اصل 90 مجلس بررسي شده اند، در دستور كار جلسه سران قوا در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي قرار مي‌گيرد، تأكيد كرد: اگر چه دولت تقريباً در مبارزه با مفاسد اقتصادي تنهاست اما در عزم آن براي مبارزه هيچ سستي و خللي ايجاد نشده است.
به گزارش حيات به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ، محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور كشورمان صبح امروز (چهارشنبه) درحاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره قرائت تحقيق و تفحص از عملكرد نهاد داوري ايران و آمريكا گفت: اين تحقق و تفحص كار درستي است و مربوط به قبل از دولت نهم است . ابعاد قرارداد الجزاير و مباحث مربوط به ديوان لاحه بايد روزي باز شده و مورد بازبيني قرار گيرد كه چه مسائلي در آن پيش آمد و چگونه عمل شد. اميدوارم اين روند زماني اصلاح شود. دولت هم در اين باره اصلاحاتي انجام داده است و اميدواريم حقوق ملت ايران مسترد شود.

وزير بازرگاني از وزراي موفق دولت است

رييس جمهور در پاسخ به سوالي درباره منتفي شدن استيضاح وزير بازرگاني گفت : اين كار از ابتدا نيز نادرست بود و كاش مجلس زودتر اين كار خود را اصلاح مي كرد، چرا كه وزير بازرگاني واقعا مظلوم واقع شد .
وي اضافه كرد : استيضاح وزير بازرگاني چند بار مطرح و چند بار نيز پس گرفته شد ، كساني كه به اين استيضاح اصرار داشتند، مسايلي را مطرح مي كردند كه واقعا درباره عملكرد وزير بازرگاني مصداق نداشت و وزير بازرگاني در حقيقت به خاطر فعاليت هاي مثبتي كه انجام داده است، مي‌خواهد استيضاح شود .
دكتر احمدي نژاد تصريح كرد : آقاي ميركاظمي يكي از موفق ترين وزراي دولت بوده است و خوشحاليم كه استيضاح ايشان انجام نشد ، چرا كه وزارت بازرگاني در اين چند سال كارهاي بزرگ و زيربنايي انجام داده است. به عنوان مثال قيمت ميوه در شب عيد امسال حتي كمتر از سالهاي 84-83 بود و يا به عنوان نمونه عده¬اي موضوع گراني برنج را به دولت نسبت دادند كه اين حرف ها ناشي از عدم اطلاع آنها بود .
رييس جمهور گفت : دولت در آبان ماه سال گذشته متوجه شد كه قيمت مواد غذايي در سطح جهان به شدت در حال افزايش است. ما پيگير اين موضوع شديم اما دولت فقط دو ابزار داشت؛ يكي تعرفه گمركي است و ديگري يارانه .
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه لايحه اي براي كاهش آسيب هاي اين افزايش قيمت جهاني تقديم مجلس كرديم كه نه تنها دو فوريت آن راي نياورد ، بلكه به يك فوريت آن نيز راي ندادند و تاكنون هم مطرح نشده و براي اين كار منابعي اختصاص ندادند، امادولت تمام تلاش خود را به كار گرفت و برنج وارد كرديم تا بتوانيم قيمت آن را كنترل كنيم .
رييس جمهور درباره جابه‌جايي‌ها در دولت نيز گفت: اين‌كه وزيري برود و وزير ديگر بيايد، در كشور ما تابو شده است؛ در حالي كه نبايد اينگونه باشد. در مجموعه دولت حركت شخصي وجود ندارد و حركت‌ تيمي است و از اين رو همه با هم هماهنگ كار مي‌كنيم. كدروتي هم بين ما وجود ندارد. البته اظهارنظر و نقد آزاد است و هركس مي‌تواند نقد كند.

اجلاس فائو و پيشنهادات ايران

دكتر احمدي‌نژاد درباره سفر به ايتاليا و دلايل شركت در اجلاس فائو خاطر نشان كرد: رييس فائو دعوت كرده است كه در اين اجلاس شركت كنيم. اين اجلاس به خاطر بحران مواد غذايي ايجاد شده در دنيا است؛ چراكه برخي كشورها به خاطر اين بحران در معرض¬صدمات سنگيني قرار دارند. بايد براي مديريت مواد غذايي در جهان يك فكر جدي انجام شود. بحران¬ اخير نشان داد كه مديريت مواد غذايي در جهان، مديريت درستي نيست. هم‌اكنون 33 كشور در شرايط سختي قرار دارند. ما هم طرح‌هايي را براي مقابله با اين بحران تهيه كرده‌ايم و آن را ارائه مي‌كنيم.
وي همچنين درباره مقابله دولت با بحران خشكسالي اظهار داشت: دولت براي مقابله با بحران خشكسالي امروز يك لايحه دو فوريتي به مجلس ارائه كرد.
رييس‌جمهور درباره اين‌كه چرا اندكي صبر نشد تا وزير كشور گزارش انتخابات خود را در مجلس بخواند، گفت: چه فرقي مي‌كند كه چه كسي آن گزارش را بخواند. انتخابات برگزار شده و شوراي نگهبان هم آن را تاييد كرده است؛ ضمن اينكه قرائت گزارش هم يك كارتشريفاتي است.
وي خاطرنشان كرد: انتخابات را شوراي نگهبان تاييد كرده و مجلس هم در وقت قانوني خود تشكيل خواهد شد. ملت در انتخابات باشكوه و با عظمت حاضر شد و صدها هزار نفر در برگزاري انتخابات به صورت هماهنگ باهم كار كردند.

در مبارزه با مفاسد جدي هستيم

رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي مبني بر سستي در مبارزه با مفاسد اقتصادي و اظهاراتي مبني بر اين‌كه مخالفان دانشگاه آزاد افراد حسودي هستند، اظهار دانست: حركت دولت در مواجهه با مفاسد اقتصادي نه تنها كند نشده بلكه دولت در اين زمينه مصمم‌تر هم شده است و كار خود را در اين ارتباط انجام مي‌دهد. بسياري از مجراها را بسته و به كنترل درآورده و برخورد مي‌كنيم، ولي دولت تقريبا در مبارزه با مفاسد اقتصادي تنهاست؛ البته ما از اين موضوع ناراحت نيستيم و وظيفه خود را در حد توان انجام مي¬دهيم.
وي تاكيد كرد: در دولت هيچ سستي و ضعفي در اين ارتباط ايجاد نشده است.

بازگشايي پرونده هاي مفاسد اقتصادي در حضور خبرنگاران

رييس جمهور خاطرنشان كرد: اخيرا آقاي حداد عادل در نامه‌اي به من بخشي از پرونده‌هايي كه در كميسيون اصل 90 مجلس در اين ارتباط مورد بررسي قرار گرفته است، فرستاده‌اند كه ان‌شالله اين پرونده‌ها در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي مطرح خواهد شد .
دكتر احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: در حال تنظيم برنامه‌ها هستيم تا هفته آينده با توجه به هماهنگي‌هايي كه ايجاد مي‌كنيم، جلسه سران سه قوه را جهت مبارزه با مفاسد اقتصادي برگزار كنيم و بخشي از اين دفترچه‌ها و پرونده‌ها را در حضور شما ورق خواهم زد.

مردم مفسدان را مي شناسند

وي در پاسخ به سوالي مبني بر معرفي اسامي مفسدان تصريح كرد: مردم خود به خوبي مفسدان اقتصادي را مي‌شناسند.
رييس جمهور با اشاره به وجود افراط و تفريط در بحث مفاسد اقتصادي اظهار داشت: در بحث مفاسد اقتصادي بعضي‌ها مي‌گويند اصلا مفاسد اقتصادي در كشور وجود ندارد. در مقابل برخي ديگر نيز كل كشور و كل نظام را زير سوال برده و چنين مطرح مي كنند كه كل نظام دچار فساد اقتصادي است. هر دو اين‌ها اشتباه مي كنند. در ايران به خاطر فرهنگ نابي كه داريم، وجود يك مفسد اقتصادي نيز سنگين است و نبايد همه را زير سوال برد.
رييس‌جمهور با بيان اين‌كه مفسدان اقتصادي به صورت شبكه‌اي فعاليت مي‌كنند، گفت: وقتي يك فرد معمولي تخلفي مي‌كند آن فرد را مجازات مي‌كنند ولي زماني كه يك دانه درشت مي‌خواهد مجازات شود صدها دست در جهت حمايت بلند مي‌شود و به نحوي ظريف و زيركانه رفتار مي‌كنند كه مبارزين با مفاسد اقتصادي را در جامعه متهم جلوه مي دهند. اينكه رسيدگي به يك تخلف پس از 15 سال به نتيجه نمي‌رسد، نشان دهنده آن است كه از اين افراد حمايت و پشتيباني وجود دارد اما اين مساله اظهر و من الشمس است كه در گذشته آن‌هايي كه در موضع اجرايي بودند، وقتي موضوع مبارزه با مفاسد مطرح مي‌شد، مي‌گفتند امنيت اقتصادي از بين مي‌رود ولي اين دولت خود مي‌گويد كه بايد برخورد شود و معتقد است كه به نفع اقتصاد ملي است.
وي تاكيد كرد: در اراده و عزم دولت جهت مبارزه با مفاسد اقتصادي هيچ خللي ايجاد نشده و اقداماتي نيز را انجام داده و اين اقدامات موثر بوده است.

دلايل تغيير وزير كشور

رييس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشي درباره اعلام‌نشدن دلايل تغيير وزير كشورگفت: ما يك گروه و تيم هستيم و تيمي كه مشغول به كار است بايد به صورت هماهنگ كارهاي خود را به پيش ببرد و در اين چارچوب جابه‌جايي طبيعي است.
دكتر احمدي‌نژاد افزود: از رسانه‌ها مي‌خواهم اين¬مساله را از تابو بودن خارج كنند. در برخي كشورها در يك سال دو دولت عوض مي‌شود ولي كارها به خوبي پيش مي‌رود.
رييس‌جمهور گفت: اصل، انجام مناسب و بهترماموريت‌ها است و مهم اين است كه سياست‌هاي دولت در بخش‌هاي گوناگون اجرا شود و اگر كسي در بخشي اجرا نمي‌كند بايد جابه‌جا شود.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه از ابتدا عهد ما با مردم اين بوده كه حلقه مديران را باز كنيم، تصريح كرد: مديراني كه در اين دولت حضور دارند عمدتاً جوان هستند و هيچ كدام وابستگي حزبي و گروهي نداشته‌اند. من تمام تلاش خود را براي تشخيص و انتخاب درست انجام داده‌ام؛ البته به اين معنا هم نيست كه كساني كه پشت ميز دولت نشسته‌اند در حال حاضر عصاره توانمندي‌ها هستند اما ما سعي كرديم توانمندها را انتخاب كنيم.
وي گفت: آقاي پورمحمدي نيروي خوب و دلسوزي براي نظام هستند ولي در اين شرايط تشخيص داده شد كه آرايش تيم بايد عوض شود. ما در اين مرحله كارهاي بزرگي در پيش داريم، از جمله بحث تحولات اقتصادي و با توجه به شرايط آرايش تيم تغيير داده شده است.
دكتر احمدي‌نژاد همچنين در پاسخ به اين پرسش كه گفته مي‌شود «رحيمي» رييس ديوان محاسبات، قرار است معاون حقوقي و پارلماني رئيس‌جمهور شود، گفت: قرار شد با توجه به سوابق ايشان به‌ويژه سوابق حقوقي و فعاليتي كه در ديوان محاسبات داشته‌اند، هم‌چنين چند دوره نمايندگي مجلس، در معاونت حقوقي رياست جمهوري انجام وظيفه كنند و ايشان نيز اين مساله را پذيرفته‌اند.

جزئيات طرح تحول اقتصادي هفته اول تير به اطلاع مردم مي‌رسد

دكتر احمدي‌نژاد در ابتداي اين گفت‌و‌گو در سخناني با اشاره به اينكه بحث تحولات اقتصادي در كارگروه‌هاي مربوط بررسي شده و از امروز، بحث درباره آن به صورت رسمي در جلسه دولت آغاز شده است،اظهار داشت: اين بحث چندين جلسه در دولت ادامه پيدا مي‌كند تا ان‌شاءالله به جمع‌بندي نهايي برسد و در هفته اول تيرماه به اطلاع عموم مردم مي‌رسد.
رييس‌جمهور تصريح كرد: دولت تغيير و تحولات¬اقتصادي را با برنامه‌هاي اجرايي كه در اين ارتباط دارد به اطلاع عموم مي‌رساند و اين فرصت را فراهم مي‌كند كساني كه نظري دارند نيز نظراتشان را ارايه دهند تا اين طرح تكميل شود.
رييس جمهور در ادامه به مسائل منطقه‌اي و تحولات جهاني اشاره كرد و گفت: در بحث لبنان مطلع شديم كه خوشبختانه اقداماتي كه در قطر صورت مي گيرد، روند مثبتي را طي مي‌كند و اميدواريم اين اقدامات به نتايج كامل برسد.
وي گفت: همه گروه ها بايد در لبنان با تعامل و با حفظ استقلال و حقوق ملت اين كشور كار را جلو ببرند و ديگران به‌ويژه كشورهاي زورگو نبايد در مساله لبنان و امور داخلي اين كشور دخالت كنند. اين قدرت‌ها بايد كنار بروند و اجازه دهند ملت لبنان خودشان درباره سرنوشت كشورشان تصميم بگيرند.
رييس‌جمهور در ادامه به موضوع خشكسالي و تحولات اقتصادي كه در عرصه جهاني در حال رخ دادن است، اشاره كرد و گفت: دولت تدابير لازم را براي مديريت عرصه داخلي در اين ارتباط و كاهش انتقال اين آسيب‌ها به داخل، هم‌چنين رساندن اين آسيب ها به صفر طراحي كرده و دستگاه‌ها نيز هر كدام وظيفه‌اي در اين ارتباط دارند كه وظايف خود را انجام دهند.
دكتر احمدي‌نژاد تصريح كرد: تحولات كشور و جهاني در مسيري حركت مي‌كند كه روز به روز حقانيت آرمان‌هاي ملت ايران، انديشه و منطق آن ثابت مي‌شود و صاحب‌نظران و مردم با اين حقانيت بيشتر آشنا مي‌شوند.
پاپان پيام
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن