تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812864859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سناتور آمريكا: بايد براي مذاكره با رهبر ايران تلاش كرد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سناتور آمريكا: بايد براي مذاكره با رهبر ايران تلاش كرد
او در ادامه در اظهاراتي مداخله جويانه افزود:«فكر مي‌كنم كليد مذاكره و اعمال فشار و بكارگيري اهرم‌هاي اقتصادي، سياسي و نظامي عليه ايران است تا ايراني‌ها متوجه شوند بايد براي رهايي از تحريم‌ها با ايالات متحده مذاكره كنند».
اين سخنان در پاسخ به اظهارات «رابرت گيتس» وزير دفاع آمريكا مطرح شد كه درخواست مذاكرات ديپلماسي با ايران را بي‌نتيجه خواند.

به گزارش آفتاب، در جريان جلسه روز سه شنبه كنگره آمريكا «دايان فينستاين» سناتور دموكرات از ايالت كاليفرنيا و نماينده كميته اطلاعاتي سنا اعلام كرد: «مقامي كه بر مسائل امنيتي ايران نقش مهمي دارد احمدي‌نژاد نيست بلكه «آيت‌ا... علي خامنه‌اي» رهبر جمهوري اسلامي ايران است».

به گزارش سرويس بين‌الملل آفتاب، «دايان فينستاين» در جريان سخنان رابرت گيتس با انتقاد از سياست‌هاي دولت بوش افزود: «به نظر من بايد براي گسترش راه‌هاي مذاكره با مقامات عاليرتبه و ذي نفوذ ايران از طريق تمامي كانال‌هاي ممكن تلاش كنيم».

اين سناتور دموكرات در ادامه تصريح كرد: «واقعا فكر مي‌كنم آينده منطقه به اين موضوع بستگي دارد و معتقدم گفت‌وگو درباره حمله نظامي به ايران كاري را پيش نخواهد برد و تنها بر تنش‌ها مي‌افزايد».

اين سخنان در پاسخ به اظهارات «رابرت گيتس» وزير دفاع آمريكا مطرح شد كه درخواست مذاكرات ديپلماسي با ايران را بي‌نتيجه خواند.

به گزارش سرويس بين الملل آفتاب، وزير دفاع آمريكا سه‌شنبه در كنگره آمريكا اعلام كرد اين سوال مبني بر اينكه مذاكرات در زمان احمدي‌نژاد سودمند خواهد بود سئوالي بي جواب است.

گيتس در جلسه سنا اظهار داشت: «ايالات متحده فرصت مذاكره با ايران را در سال‌هاي 2003 و 2004 از دست داد و در زمان احمدي‌نژاد عقايد تندرو هاي انتقلابي را تجربه كرد».

او به نمايندگان كميته قضايي سنا گفت: «سئوال اين است كه آيا مي‌توان با دولت كنوني بر سر مسائل مهم و اساسي مذاكرات سازنده داشت فكر مي‌كنم اين يك سئوال قابل بحثي باشد».

او در ادامه در اظهاراتي مداخله جويانه افزود:«فكر مي‌كنم كليد مذاكره و اعمال فشار و بكارگيري اهرم‌هاي اقتصادي، سياسي و نظامي عليه ايران است تا ايراني‌ها متوجه شوند بايد براي رهايي از تحريم‌ها با ايالات متحده مذاكره كنند».

گفتني است سخنان گيتس با انتقاد «آلن اسكپتر» سناتور جمهوريخواه از امتناع دولت بوش در مذاكره با ايران و مشروط كردن مذاكرات در صورت توقف غني‌سازي اورانيوم در تهران روبرو شد.

در عين حال درياسالار «مايك مولن» رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا نيز در اين جلسه در سخناني خصمانه عليه كشورمان مدعي شد: «ايران به طور مستقيم هرگونه پتانسيل صلح در عراق را به خطر انداخته و در ادامه افزود: «اقدامات غير مسئولانه» نيروهاي سپاه پاسداران، صلح در عراق را مستقيما به مخاطره انداخته است».
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن