تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815451773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كميسيون سياست خارجي سناي آمريكا: از مذاكره بدون شرط با ايران حمايت مي‌كنم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس كميسيون سياست خارجي سناي آمريكا: از مذاكره بدون شرط با ايران حمايت مي‌كنم
كليات
اين روزها در آمريكا از جوزف بايدن سناتور دمكرات و رييس كميسيون سياست خارجي سنا به عنوان نامزد اول پست معاون رييس جمهوري ياد مي شود و البته اين در صورتي كه باراك اوباما بر رقيب جمهوريخواه خود پيروز شود.

بايدن اين گمانه زني‌ها را رد كرده اما در عين حال عملكردش در هفته‌هاي اخير نشان مي‌دهد كه اين گمانه زني‌ها بي‌پشتوانه نيست .

او بلافاصله پس از حمله جرج بوش رييس جمهوري آمريكا به اوباما در مجلس رژيم اسرائيل ، بشدت به بوش حمله كرد و اين اظهارات را غيرمنطقي و دور از اخلاق دانست .

اين سناتور دمكرات همچنين خط اول حمله به رقباي اوباما را نه تنها در خارج از حزب دمكرات كه در درون آن نيز برعهده گرفته است.

#‪ ;۱۶۰‬يكي از مخالفان سرسخت اوباما ، جو ليبرمن سناتور يهودي افراطي است كه تا آبانماه سال گذشته از اركان حزب دمكرات بود و حتي در دوره نامزدي ال‌گور براي كرسي رياست جمهوري آمريكا به عنوان معاون رييس جمهوري در كنار او قرار داشت هر چند كه ال‌گور در نهايت به دنبال راي يك دادگاه ، تسليم بوش شد و شكست خورد.

ليبرمن از آبانماه سال گذشته با جدا شدن از حزب دمكرات به عنوان نامزد مستقل وارد كارزار انتخابات شد و با پشتوانه مالي صهيونيست‌هاي پشت پرده سياستهاي آمريكا موفق شد حتي نامزد دمكرات حوزه انتخابيه خود را نيز شكست دهد و بار ديگر به سنا راه يابد.

او در انتخابات رياست جمهوري آبانماه امسال، از جان مك كين سناتور جنگ طلب جمهوريخواهان حمايت كرده است و درعمده ميتينگ‌هاي تبليغاتي رياست جمهوري مك كين در كنار او است .

ليبرمن اخيرا در مقاله‌اي در وال استريت ژورنال به سياست خارجي اوباما بشدت تاخت و به نوعي او را سازشكار معرفي كرد.

در واكنش به اين اقدام ليبرمن ، بايدن نيز در مقاله‌اي در همين روزنامه به اظهارات او پاسخ داد.

اين مقاله بايدن روز جمعه در سايت اينترنتي وال استريت ژورنال منتشر شد.

بايدن در اين مقاله مي‌نويسد كه سياست گفت و گو با مخالفان خود سياستي است كه روساي جمهوري بزرگ آمريكا در تاريخ اعمال كرده و به نتيجه رسيده اند.

وي افزوده است : ليبرمن حق دارد كه ‪ ۱۱‬سپتامبر نقطه عطفي در تاريخ بود اما تاريخ واكنش بوش نسبت به اين مسئله را كمتر در اشتباهات بوش و بصورت عمده در از دست دادن فرصتها قضاوت خواهد كرد.

اين سناتور آمريكايي نوشته است:رييس جمهور فرصتي تاريخي داشت تا آمريكاييها و جهان را براي هدفي مشترك متحد كند اما او در عوض با پيش گرفتن سياست ترس ، آغاز جنگي انتخابي در عراق قبل از پايان جنگي ضروري در افغانستان و اجراي سياستهاي شكنجه ، بازداشت و جاسوسي از مردم آمريكا عليه ارزشها و منافع ما، مردم آمريكا و جهان را از يكديگر جدا كرد.

به نوشته وي ، اساس اين شكست وسواس در جنگ با تروريسم است كه نيروهاي عمده‌اي را كه در جهان قد علم كرده اند، فراموش كرده است . اين نيروها چين ، هند، روسيه و اروپا هستند.

به عقيده وي،همراه با اينها گسترش تسليحات مرگبار و بيماريهاي كشنده ، مشكل تامين انرژي ، غذا و آب ، ادامه فقر، درگيريهاي نژادي و دولتهاي شكست خورده ، گرم شدن زمين ، تمامي كشورها را از بالا تا پايين به چالش كشيده است.

وي مي‌افزايد در عوض بوش توجه خود را معطوف گروه كوچكي از گروههاي تندرو كرده كه از آمريكا تنفر دارند و آنها را به صورت يك هيولاي سه متري نشان مي‌دهد.

به نوشته وي، القاعده با سلاحهاي مرگبار جهان مشكلي جدي است و القاعده بايد از بين برود اما مقايسه تروريسم با ايدئولوژي كمونيسم و فاشيسم نشان از گيجي عميق است . تروريسم يك وسيله است، نه هدف و گروهها و كشورهاي مختلف از آن براي هدفهاي مختلف استفاده مي‌كنند.

بايدن افزوده است كه بوش و مك كين همه گروههاي تندرو و كشورهاي مختلف را كه با هم و در عين حال با ما اختلاف دارند، به عنوان يك خطر معرفي مي‌كنند.

رييس كميسيون سياست خارجي سنا آمريكا نوشته است :اگر آنها نمي توانند بين دشمنان و جنگي كه ما مي‌كنيم تفاوتي بگذارند، چگونه مي‌توانيم پيروز شويم .

وي گفته است كه در دوره بوش القاعده به عنوان گروهي كه حمله ‪۱۱‬ سپتامبر را انجام دادند، از هر زمان ديگري در افغانستان و پاكستان قويتر شده اند.

بايدن نوشته است :حماس كنترل غزه را بدست آورده و ‪ ۱۴۰‬هزار سرباز آمريكايي در عراق گير افتاده و پاياني براي آن نيست .

اين سناتور آمريكايي افزوده است :به خاطر سياستهاي بوش و ادامه آنها توسط مك كين تمامي خاورميانه خطرناكتر شده است و آمريكا و متحدان ما شامل اسرائيل امنيت كمتري دارند.

وي تصريح دارد:انتخابات نوامبر (رياست جمهوري) فرصتي حياتي براي آمريكايي‌ها است تا آغازي تازه داشته باشند. اين فضا نياز به رهبري عاقل و نه تنها يك سرباز بزرگ دارد.

بايدن گفته است :بحث درباره مذاكره با ايران بسيار آموزنده است .

به نوشته وي ،هفته گذشته جان مك كين به وضوح گفت كه گفت و گو با ايران انجام نخواهد شد و اين خامي و بي‌تجربگي است. او گفت كه اگر اوباما با ايران بر سر ميز مذاكره بنشيند در اين نشست درباره چه مي‌خواهد گفت و گو كند.

رييس كميسيون سياست خارجي آمريكا گفته است اگر ايران خطرناك است ، مك كين چگونه مي‌خواهد با خطرات اين كشور مقابله كند؟ اگر مك كين گفت و گو را رد كند با يك سياست بي‌اثر روبرو خواهد بود و يا اين كه حمله كه مي تواند به سرعت از كنترل خارج شود.

وي تصريح دارد:اوباما حق دارد كه مي‌گويد آمريكا بايد با ايران در خصوص برنامه هسته‌اي بدون پيش شرط گفت و گو كند. هدف مذاكره تعليق غني سازي است كه اكنون پيش شرط شده است.

بايدن افزوده است :نيكسون و ريگان پيش از مذاكره با چين و ميخائيل گورباچف رهبر وقت شوروي از آنها نخواستند كه دست از كارهاي خود بردارند.

اين سناتور آمريكايي نوشته است: نتيجه اصلي پيش شرط رد مذاكره از طرف ايران است و ما هيچ نتيجه‌اي نگرفته‌ايم .

رييس كميسيون سياست خارجي سناي آمريكا نوشته است: شمشيرچرخاني بوش و مك كين بزرگترين سياست قابل تصور براي شكست خود است و هيچ نتيجه اي نخواهد داشت.

وي افزوده است :شگفت آور است كه جرج بوش ، جو ليبرمن و جان مك كين تا چه حد به خود و مردم آمريكا ايمان ندارند.

پيش بيني مي‌شود كه اين مقاله نويسي ميان بايدن و ليبرمن پس از تعطيلات پيش رو در آمريكا يعني روز سه شنبه ادامه يابد.

روز دوشنبه در آمريكا به عنوان روز ياداوري تعطيل رسمي است .

---> ايرنا.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 324]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن