تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815453670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سناي آمريكا براي بررسي نحوه تعامل با ايران تشكيل جلسه داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: سناي آمريكا براي بررسي نحوه تعامل با ايران تشكيل جلسه داد
تهران- خبرگزاري كار ايران
مجلس نمايندگان آمريكا براي بررسي نحوه تعامل ديپلماتيك اين كشور با ايران بدون آنچه تشويق ايران به عبور از خط‌قرمزها در مسير تلاش براي دستيابي به سلاح هسته‌اي ناميده شده است، تشكيل جلسه داد.
به گزارش"ايلنا" به نقل از خبرگزاري فرانسه، سناتور «جان كري»، رئيس كميته روابط خارجي مجلس سناي آمريكا طي سخناني بي‌اساس مدعي شد: «ايران زماني‌كه با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و اروپا در حال مذاكره بود، به‌طور آشكار از خط‌قرمزهايي كه توسط جامعه بين‌الملل قرار داده شده بود، عبور كرد. ايران در حال مذاكره با جهان بود كه به آستانه هسته‌اي شدن رسيد.»
وي در ادامه مدعي شد: « بايد براي پيشرفت معنادار در مذاكره با ايران و حمايت كردن از اين گفت‌وگو با تهديد معتبري براي اعمال تحريم‌هاي شديدتر اقتصادي و محدوديت‌ها تجاري و مالي عليه اين كشور چارچوب زماني مشخصي تعيين شود.»
«ريچارد هاس»، رئيس شوراي فعاليت‌هاي خارجي سناي آمريكا با ابراز ترديد از اينكه ايران به‌آساني برنامه غني‌سازي خود را متوقف كند پيشنهاد كرد كه آمريكا «حق غني‌سازي» را (براي ايران) به‌رسميت بشناسد.
وي افزود: «معتقدم كه مذاكرات بايد روي اينكه آيا ايران مجاز به دستيابي به قابليت غني‌سازي باشد يا خير متمركز شود؛ يا مسير ديگري را انتخاب كنيم، تعريف غني‌سازي چيست و تا چه درجه‌اي بايد انجام شود، ميزان شفافيت چه‌مقدار است و دسترسي آژانس تا چه حدي است.»
«جيمز ريش»، سناتور جمهوري‌خواه مدعي شد كه «بسيار ساده‌لوحانه» است اگر تصور كنيم كه اسرائيل نزديك شدن ايران به آنچه سلاح هسته‌اي ناميده شده است را از دور تماشا مي‌كند.
وي در اين‌باره گفت: «مذاكرات بايد درباره آنچه كه اسرائيل در راستاي جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي انجام مي‌دهد، متمركز شود.»
«فرانك ويسنر»، سفير پيشين آمريكايي مدعي شد كه چنانچه ايراني‌ها تهديد اسرائيل درباره دستيابي تهران به سلاح هسته‌اي را جدي نگيرند درباره منافع حياتي تل‌آويو كاملا اشتباه قضاوت كرده‌اند.
برخي مقام‌هاي غربي در حالي ايران را به تلاش براي دستيابي به سلاح هسته‌اي متهم مي‌كنند كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي همواره بر پيدا نشدن نشانه‌اي مبني بر نظامي بودن ماهيت برنامه هسته‌اي ايران تاكيد كرده است.
پايان پيام

كد خبر: 477742

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن