تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819948776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير نيرو: صرفه جويي 10 درصدي در مصرف آب شرب از آسيب هاي خشكسالي مي كاهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: معاون وزير نيرو: صرفه جويي 10 درصدي در مصرف آب شرب از آسيب هاي خشكسالي مي كاهد
گرگان - خبرگزاري ايسكانيوز : معاون وزير نيرو در امور تحقيقات و منابع انساني گفت: صرفه جويي 10 درصدي مردم در مصرف آب شرب تا حدود زيادي از آسيب هاي خشكسالي مي كاهد.
به گزارش روز چهارشنبه گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران " ايسكانيوز " دكتر محمد دارياني در شوراي هماهنگي مديران آب و برق استان گلستان افزود: صرفه جويي و جلوگيري از هدررفتن آب از سوي مردم راه برون رفت از مشكلات كنوني بخش آب است كه بايد از سوي مردم و دست اندركاران و رسانه ها جدي گرفته شود.به گفته وي، فرهنگ صرفه جويي بايد در مردم ايران نهادينه شود و همه بايد به اين مهم توجه جدي داشته باشند. معاون وزير نيرو در اين نشست روند اجرايي شدن مصوبات سفر اول هيات وزيران و عملكرد شركت هاي تابع وزارت نيرو در استان گلستان را مورد بررسي قرار داد.
معاون وزير نيرو در امور تحقيقات و منابع انساني همچنين با تاكيد بر اينكه در سال گذشته كمترين شكايات مردمي از دستگاهها در بخش وزارت نيرو وجود داشته است، گفت: مديران عامل شركت هاي تابع وزارت نيرو بايد، اصل مشتري مداري را در مكاتبات اداري خود عملي ساخته و سلامت اداري را كه از اهداف اصلي دولت نهم مي باشد، در حوزه مربوطه خود ارتقاء دهند.دكتر دارياني از مسئولين استاني خواست در سال87 ديدار حضوري خود با مردم را افزايش داده و در جهت رضايتمندي هرچه بيشتر مردم تلاش نمايند.
در اين نشست كه مديران عامل شركت هاي آب منطقه اي، آب و فاضلاب شهري، آب و فاضلاب روستايي و شركت برق منطقه اي گلستان و مازندران و نيز شركت توزيع برق گلستان حضور داشتند، مديرعامل شركت آب منطقه اي گلستان با اشاره به اينكه وفاق و همدلي كاملي در سطح مديران ارشد شركت هاي تابع وزارت نيرو در استان وجود دارد گفت: جلسات كارگروه انسجام بخشي دستگاه هاي اجرايي مرتبط با اين وزارتخانه بطور مستمر در هر ماه برگزار و مسائل مربوطه پيگيري مي شود.
مهندس نادعلي حاجيلري تصريح كرد: 400 هزار هكتار از اراضي استان وابسته به بارندگي هاي مقطعي هستند كه سرمازدگي و در پي آن خشكسالي خسارات زيادي به بخش كشاورزي وارد نموده و تقريباً 50 درصد توليدات كشاورزي را از بين برده است.
وي افزود: از ابتداي سال تاكنون 77 درصد نسبت به سال گذشته و 74 درصد نسبت به دوره دراز مدت در استان، كاهش بارندگي وجود داشته است.
مهندس حاجيلري با تاكيد بر اينكه 95 درصد آب شرب استان از طريق آب هاي زيرزميني تامين مي شوند، گفت: در بخش آب هاي زيرزميني استان، 150 ميليون مترمكعب كمبود آب وجود دارد كه تلاش نموده ايم با هماهنگي دستگاه هاي اجرايي، صدور مجوزهاي بموقع، اطلاع رساني به مردم، تشكيل كارگروه هاي مختلف و حضور در شوراي اداري شهرستان ها اين بحران را بدرستي مديريت نماييم.
وي در زمينه روند مصوبات سفر اول هئيت وزيران به استان گفت: جهت تسريع در اجراي پروژه سد زرينگل اعتباري بالغ بر سه ميليارد تومان تخصيص يافته است.
مهندس حاجيلري در مورد پروژه سد و شبكه نرماب- چهل چاي گفت: اين پروژه از طرح هاي تحول آفرين در سطح استان مي باشد كه مطالعات فاز دوم آن به اتمام رسيده و مرحله اجرايي آن آغاز شده است و با اجرايي شدن اين طرح 175 ميليون مترمكعب آب از سطح سه رودخانه در استان مديريت خواهد شد.
وي افزود: در سفر اول رياست جمهوري به استان مطالعات سد محمدآباد جهت تامين آب شرب شهرها و روستاها به ويژه مركز استان و آب كشاورزي آغاز شده و تاكنون 60 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
مهندس حاجيلري پروژه زهكشي 280 هزار هكتار از اراضي شمال را از ديگر مصوبات سفر اول عنوان نمود و افزود: اين طرح با هدف بهبود راندمان اراضي كشاورزي و افزايش توليد، جلوگيري از ماندابي و زهدار شدن اراضي، كاهش مشكلات اجتماعي و بهبود شرايط اقتصادي مردم انجام شده و تاكنون مطالعات فاز اول در سطح 50 هزار هكتار از مناطق اولويت دار شمال استان به اتمام رسيده است.
وي اظهار اميدوراي كرد، با اختصاص كامل اعتبارات معين شده گام موثري در جهت توسعه استان گلستان برداشته شود.
در اين نشست مدير عامل برق منطقه اي گلستان و مازندران نيز، با اشاره به اينكه يك سوم برق منطقه در استان و دوسوم آن توسط نيروگاه 230 مگا واتي نكا در مازندران تامين مي شود، گفت: احداث نيروگاه علي آباد كتول يكي از مصوبات سفر اول مي باشد، كه عمليات اجرايي آن در حال آغاز است.
مهندس هاشمي تصريح كرد: 11 پروژه مصوب سفر اول مرتبط با صنعت برق گلستان تا پايان خرداد ماه سالجاري با هزينه اي بالغ بر 52 ميليارد تومان افتتاح مي شود.
سپس مدير عامل شركت آب و فاضلاب شهري ضمن ارائه عملكرد اين شركت گفت: شركت آب و فاضلاب استان گلستان 19 شهر با بيش از 780 هزار نفر جعيت را تحت پوشش قرار داده است.
مهندس رضايي تصريح كرد: به علت كمبود اعتبارات در بخش فاضلاب فقط 4 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و 22 درصد از نرم كشوري فاصله گرفته ايم.
وي استفاده از سرمايه گذاران داخلي و خارجي را يكي از راهكارهاي مناسب جهت تسريع در اجراي پروژه هاي فاضلاب استان عنوان كرد و افزود: در صورت موافقت مسئولين رايزني هاي لازم را انجام داده و اين پروژه را به سرمايه گذاران واجد شرايط واگذار مي نماييم.
مهندس رضايي پيگيري تخصيص وام 30 ميليون دلاري جهت اجراي پروژه فاضلاب شهر گرگان را از مهمترين طرح هاي مصوب سفر اول نام برد و گفت: اين طرح در سال 88 اجرايي خواهد شد.
مدير عامل شركت توزيع برق گلستان نيز، در ادامه به مصوبات سفر اول اشاره كرد و گفت: سه مصوبه شامل احداث نيروگاه علي آباد كتول، نصب 9 هزار دستگاه روشنايي در روستاها با اعتباري بالغ بر يك ميليارد ريال، اصلاح و بازسازي شبكه فرسوده گنبد از مهمترين مصوبات هئيت دولت در صنعت برق استان مي باشد.
مهندس خواستار مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان گلستان، عدم وجود تامين منابع آب شرب در بخش شمالي استان، پايين بودن نرخ تعرفه آب بهاء، كمبود تجهيزات و نيروي انساني متخصص و بالا بودن ميانگين سن پرسنلي را از مهمترين مشكلات اين بخش معرفي كرد./120
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 336]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن