تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815327999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي قوه قضاييه خبر داد: پرداخت يكسان ديه زن و مرد، مسلمان و غير مسلمان در خسارت هاي بدني و منجر به فوت


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: سخنگوي قوه قضاييه خبر داد: پرداخت يكسان ديه زن و مرد، مسلمان و غير مسلمان در خسارت هاي بدني و منجر به فوت


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:سخنگوي قوه قضاييه گفت:شركت هاي بيمه بدون لحاظ جنسيت و مذهب موظفند تا سقف تعهدات بيمه نامه پرداخت كنند و از اين به بعد پرداخت ديه زن و مرد، مسلمان و غير مسلمان در خسارت هاي بدني و منجر به فوت يكسان پرداخت مي شود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، عليرضا جمشيدي سخنگوي قوه قضاييه در نشست مطبوعاتي بعد از ظهر خود در استان كردستان با اشاره به تصويب لايحه اصلاح قانون بيمه اجرايي مسووليت مدني و وسايل نقليه موتوري درمقابل شخص ثالث گفت: اين قانون به مدت پنج سال به صورت آزمايشي توسط مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد.
وي در مورد اهميت اين لايحه گفت: بر اساس تبصره دو ماده چهار اين قانون گفت: شركت هاي بيمه بدون لحاظ جنسيت و مذهب موظفند تا سقف تعهدات بيمه نامه پرداخت كنند و از اين به بعد پرداخت ديه زن و مرد، مسلمان و غير مسلمان در خسارت هاي بدني و منجر به فوت يكسان پرداخت مي شود.
وي از ديد فقهي نسبت به اين مساله گفت: طي جلساتي كه با حضور رييس قوه قضاييه برگزار شد نظر فقهي اين قوه بر اين قرار گرفت كه با توجه به مبناي پرداخت ديه بر اساس تعهداتي است كه بين شركت بيمه گر و بيمه شونده قرارداد منعقد مي شود پرداخت ديه بايد به صورت يكسان عمل شود.
جمشيدي با بيان اينكه با تصويب اين قانون حمايت كامل از قربانيان جرم به وجود مي آيد گفت: امروزه پرداخت ديه ساليان سال طول مي كشيد ولي با تصويب اين قانون خسارات جبران ناپذير را شركت هاي بيمه موظفند ظرف 15 روز پرداخت كنند.
وي ادامه داد: در مواردي كه ديات متعددي ممكن است در يك حادثه وجود داشته باشد شركت بيمه موظف است به طور كامل ديات را پرداخت كند.
سخنگوي قوه قضاييه با بيان اينكه صندوق خسارت بدني در مورد كساني كه اتومبيل آنها بيمه نشده است در اين مورد ساختار صندوق تغيير كرده تصريح كرد: محل اعتبار صندوق به طور كامل پيش بيني شده است و افرادي كه تحت پوشش بيمه نيستند خسارات آنها فورا پرداخت شود.
وي با بيان اينكه صندوق در گذشته عملكرد غير شفافي داشته است اظهار داشت: بر اساس قانون جديد صندوق موظف است ترازنامه خود را سالانه در روزنامه رسمي منتشر كند.
جمشيدي با اعلام اينكه اتومبيل ها و موتورهايي كه بيمه نبوده مورد جريمه واقع شده اند جريمه هاي آنها تا چهار ماه بسته مي شود گفت: اگر بعد از چهار ماه اقدام به بيمه وسيله نقليه خود نكنند جريمه سنگيني در انتظار آنها خواهد بود./01/120
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 322]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن