تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821156375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهربانو اماني:‌ آرامش مجلس هفتم مرهون رفتار اقليت است


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: شهربانو اماني:‌ آرامش مجلس هفتم مرهون رفتار اقليت است
آفتاب: شهربانو اماني، نماينده اروميه در مجلس ششم شوراي اسلامي درباره ارزيابي خود از عملكرد اقليت مجلس هفتم تاكيد كرد: «اقليت مجلس هفتم بايد در در ظرف مجلس هفتم با مختصات و ويژگي‌هاي آن سنجيده و ارزيابي شود».

وي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي آفتاب در اين‌باره ادامه داد: «اقليت مجلس هفتم در مواردي همچون نطق‌هاي خود در حوزه اجتماعي و اقتصادي، گزارشاتي را به سمع مردم برساند اما در مواردي نتوانست به صورت كاملا منسجم عمل كند».

اماني اضافه كرد:‌ «اگر نگاهي به عملكرد اقليت مجلس پنجم بيندازيم، در شرايط آن زمان، اقليت آن دوره از مجلس توانست تاثيرگذاري خوبي داشته باشد».

وي در ادامه تاكيد كرد:‌ «اقليت مجلس هفتم در سال اول كه مصادف با فضاي انتخابات رياست‌جمهوري نهم بود، متناسب با گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب فعاليت خوبي داشت اما در سال دوم مانند احزاب بيرون مجلس، سكوت كرد و منتظر ماند تا دولت كار خود را آغاز كند و بخشي از برنامه‌هاي خود را پيش ببرد».

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب درعين حال گفت: «انتظاري كه از اقليت در مجلس و به ويژه در كميسيون‌ها بود، بيشتر از عملكردي بود كه ظهور و بروز پيدا كرد؛ به ويژه كه انتظار مي‌رفت اقليت در حوزه‌هايي كه مستقيم با معيشت مردم سروكار دارد،‌ فعال‌تر وارد شود».

وي با تاكيد بر اينكه "مقصود ما از فعاليت بيشتر، ايجاد تشنج در مجلس نيست"، گفت:‌ «اقليت مي‌توانست با برنامه بيشتري پيش برود و در بخش كنترل عملكرد دولت تاثيرگذاري بيشتري داشته باشد».

وي درباره نقطه قوت اقليت مجلس هفتم گفت: «آنچه امروز به اسم مجلس هفتم پايان پذيرفته، آرامش و فضاي به دور از تنش مجلس هفتم است كه بايد اذغان داشت اين آرامش نه حاصل عملكرد مجلس هفتم كه نتيجه رفتار آرام

” اقليت به قواعد بازي اعتقاد داشت و اصول تحمل رقيب و حق اكثريت را به رسميت مي‌شناخت ... “

فراكسيون اقليت اين مجلس بود».

شهربانو اماني تصريح كرد: «اين اقليت مجلس هفتم بود كه فضاي مجلس را به سمت آرامش برد؛ چرا كه اقليت به قواعد بازي اعتقاد داشت و اصول تحمل رقيب و حق اكثريت را به رسميت مي‌شناخت».

وي با تاكيد بر اينكه "مجلس هفتم صفت آرامش را مرهون اقليت است"، افزود: «مجلس هفتم مجلس آرامي بود چرا كه اقليت آرامي داشت؛ اقليتي كه رفتارش بر پايه تحمل بود».

اماني همچنين با تاكيد بر اينكه "مجلس هفتم از بعد نظارتي مجلسي ضعيف بود"، گفت: «در اين ميان اقليت هم وظيفه نظارتي خود را به خوبي انجام نداد و نتوانست در اين زمينه كوشا و ساعي باشد».

وي درباره نوع ارتباطات فراكسيون اقليت مجلس هفتم با احزاب اصلاح‌طلب بيرون از مجلس گفت: «ارتباطات در اين زمينه در سطح خوبي وجود داشت. به هنگام برگزاري انتخابات شوراها و انتخابات مجلس هشتم اين ارتباط سطح بهتري به خود گرفت و در زمينه رأي اعتماد به كابينه نهم، به دليل آنكه معتقد بود نمي‌تواند نقش خاصي ايفا كند، در اقدامي هماهنگ با احزاب همسوي بيرون از

” اقليت هم وظيفه نظارتي خود را به خوبي انجام نداد و نتوانست در اين زمينه كوشا و ساعي باشد ... “

مجلس، اجازه داد كه فراكسيون اكثريت بازيگر اصلي اين ميدان باشد».

نماينده اروميه در مجلس ششم شوراي اسلامي در عين حال گفت: «البته در مسايل اساسي كشور انتظارات بيشتري از اقليت بود كه به دليل نداشتن يك برنامه مدون هماهنگ با جريانات همسوي خارج از مجلس، تاحدودي برآورده نشد».

وي همچنين درباره ارزيابي خود از منتخبان اقليت راه‌يافته به مجلس هشتم و راهكارهاي پيش‌روي آنها براي افزايش تاثيرگذاري خود گفت: «در شرايطي كه اصولگرايان راه يافته به مجلس هشتم به قول و گفته خودشان تصميم دارند در مشت دولت نباشند و با توجه به اينكه اقليت مجلس هشتم تجربه گرانبهاي اقليت مجلس هفتم را در دست دارند، مي‌توان به اين مجموعه بيش از پيش اميدوار بود».

اماني تاكيد كرد: «اقليت مجلس هشتم مي‌تواند با تاكيد بر برنامه‌اي كه اصلاح‌طلب‌ها در حوزه‌هاي مختلف و در بعد قانونگذاري و نظارت بر حسن اجراي قوانين در انتخابات مجلس هشتم تدوين كرده بودند، وارد فعاليت شوند».

وي در پايان خاطرنشان كرد:‌ «اولين نقطه آغاز فراكسيون اقليت مجلس هشتم انتخابات هيات رييسه خواهد بود كه بايد به شيوه‌اي وارد عمل شوند كه نوع فعاليت‌شان در بيرون از مجلس به خوبي ديده شود و با تعامل بيشتر با جريانات سياسي، فعال‌تر و بابرنامه‌تر اقدام كنند».
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 298]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن