تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819929666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني عمليات بيت المقدس براساس انديشه هاي دفاعي اسلام به پيروزي رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني عمليات بيت المقدس براساس انديشه هاي دفاعي اسلام به پيروزي رسيد
تهران – حيات

مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خوزستان در نشست مطبوعاتي كه بيش از ظهر امروز، يكم خرداد، در محل اين اداره كل برگزار شد، اظهار داشت: عمليات بيت المقدس دستاوردهاي نظامي و سياسي بسيار عظيمي را بوجود آورد كه با پايان گرفتن آن، جنگ ايران و عراق وارد مرحله جديدي شد.
به گزارش حيات به نقل از اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خوزستان، حبيب سعيدفر افزود: در 8 ماهه نخست جنگ، استراتژي مبتني بر تاكتيك كلاسيك، فناوري و انضباط نظامي وجود داشت و به نيروهاي انقلابي و بازوي توانمند رزمندگان توسط بني صدر و حاميان وي اعتنايي نمي شد. با توجه به اين ديدگاه چهار عمليات سراسري بزرگ صورت گرفت كه منجر به شكست شد و نتايجي چون شهادت نيروهاي اسلام و تقويت روحيه عراقيان در پدافند محكم تر از مواضع اشغالي دربرنداشت.
سعيدفر تصريح كرد: بعد از عزل بني صدر نيروهاي رزمنده كه اكثرا جوان بودند با اتكال به خداوند و به فرماندهي حضرت امام خميني(ره) وارد عرصه شده و افتخارات بزرگي را به ثبت رساندند كه قله اين افتخارات عمليات عظيم بيت المقدس بوده است.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خوزستان توضيح داد: در اين عمليات پيچيده كه مبتني بر استراتژي و انديشه دفاعي و انقلابي با تكيه بر باورها و ايمان اسلامي و خلاقيت نو و تغيير در تاكتيك هاي شناخته روز دنيا بود ، نيروهاي اسلام با نيروي به مراتب كمتر از پدافند كننده عراقي حمله سراسري خود را آغاز كردند در اين عمليات 110 گردان پياده، 25 گردان زرهي و مكانيزه و 20 گردان توپخانه از سوي ايران به مواضع 131 گردان پياده، 64 گردان زرهي و مكانيزه و 30 گردان توپخانه دشمن يورش بردند، هر چند از نظر تعداد سلاح عراق نسبت به ايران برتري داشت اما با استفاده از نيرو و توان جوانان ما، رزمندگان توانستند اين پيروزي را بوجود آوردند.
وي با بيان اينكه عمليات بيت المقدس براساس انديشه هاي دفاعي اسلام به پيروزي رسيد، گفت: به همين دليل حضرت امام(ره) اين عمليات را فتح الفتوح نام نهادند، انرژي كه در نيروهاي جوان وجود داشت، آزاد و باعث شد موازنه قدرت نظامي و سياسي را در سطح منطقه برهم بخورد.
سعيدفر اظهار داشت: با به پيروزي رسيدن عمليات بيت المقدس، كشورهايي چون كويت، عربستان و ديگر كشورها و نيز دستگاه هاي اطلاعاتي آمريكا و شوروي به كمك عراق آمده و مرزهاي عراق را مسلح به امكانات مهندسي و مين گذاري كرده و سعي در به كنترل درآوردن برتري به وجود آمده از عمليات بيت المقدس بودند، ضمن اينكه اين عمليات از نظر نيرو، وسعت زمين و پيچيدگي عمليات، از ديگر عمليات ها متمايز بود.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خوزستان، در پايان گفت: آنچه كه بيت المقدس را بيت المقدس كرده است خودباوري جوانان رزمنده اين ملت بوده كه اين روش مي تواند در بحران ها و صحنه هاي ديگري هم اجرا شود بنابراين با توجه به نامگذاري امسال به نام سال نوآوريي و شكوفايي توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي، لازم است به بازشناسي و بازكاوي روش توسعه تجربي كه در عمليات هاي موفق 8 سال دفاع مقدس از جمله بيت المقدس عملياتي شد بپردازيم و آن را مورد اتكا قرارداده و با درس گرفتن از اين آموزه ها و با نوآوريي و خودباوري در چالش هاي مديريتي در زمان حال، حرف اول را بزنيم.
پايان پيام
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن