تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820787246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس خوزستان: عمليات بيت‌المقدس براساس انديشه‌هاي دفاعي اسلام به پيروزي رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس خوزستان: عمليات بيت‌المقدس براساس انديشه‌هاي دفاعي اسلام به پيروزي رسيد


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: سياسي

مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس خوزستان با تاكيد بر پيروزي علميات بيت‌المقدس براساس انديشه‌هاي دفاعي اسلام، گفت: به همين دليل حضرت امام (ره) اين عمليات را فتح‌ الفتوح نام نهادند، انرژيي كه در نيروهاي جوان وجود داشت، آزاد و موازنه قدرت نظامي و سياسي را در سطح منطقه برهم زد.

به گزارش سرويس سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ سردار حبيب سعيد‌فر در نشست مطبوعاتي كه پيش از ظهر امروز، اول خرداد، در اين اداره كل برگزار شد، گفت: عمليات بيت‌المقدس دست‌آورد‌هاي نظامي و سياسي بسيار عظيمي را به وجود آورد كه با پايان گرفتن آن، جنگ ايران و عراق وارد مرحله جديدي شد.

وي افزود: در 8 ماهه نخست جنگ تحميلي استراتژي مبتني بر تاكتيك كلاسيك، فناوري و انظباط نظامي وجود داشت و به نيروهاي انقلابي و بازوي توانمند رزمندگان توسط بني‌صدر و حاميان وي اعتنايي نمي‌شد. با توجه به اين ديدگاه چهار عمليات سراسري بزرگ صورت گرفت كه منجر به شكست شد و نتايجي چون شهادت نيروهاي اسلام و تقويت روحيه عراقي‌ها را در بر داشت.

وي ياد‌آور شد: اما بعد از آن و پس از عزل «بني‌صدر» در عمليات پيچيده بيت‌المقدس كه مبتني بر استراتژي و انديشه دفاعي اسلام و انقلابي با استفاده از باورها و ايمان اسلامي و خلاقيت نو و تغيير در تاكتيك‌هاي شناخته شده روز بود، نيروهاي اسلامي با نيروي به مراتب كمتر از پدافندكننده عراقي، حمله سراسري خود را آغاز كردند.

مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: در اين عمليات 110 گردان‌ پياده، 25 گردان زرهي و مكانيزه و 20 گردان توپخانه از سوي ايران به مواضع 131 گردان پياده 64 گردان زرهي و مكانيزه و 30 گردان توپخانه دشمن يورش بردند.

سعيدفر تصريح كرد: با به پيروزي رسيدن عمليات بيت المقدس، كشورهايي چون عربستان، كويت و ديگر كشورها و نيز دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريكا و شوري به كمك عراق آمده و مرزهاي عراق را مسلح به امكانات مهدنسي و مين‌گذاري كرده و تلاش كردند برتري به وجود آمده توسط عمليات بيت‌المقدس را كنترل كنند.

مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس خوزستان، گفت: آنچه كه بيت‌المقدس را بيت‌المقدس كرده است خودباوري جوانان رزمنده اين ملت بود. اين روش مي‌تواند در بحران‌ها و صحنه‌هاي ديگري هم اجرا ‌شود.

وي ادامه داد: بنابراين با توجه به نامگذاري امسال به نام سال نوآوري و شكوفاي توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي مي‌توان با بازشناسي و بازكاوي روش توسعه تجربي عمليات‌هاي موفق 8 سال دفاع مقدس و با درس گرفتن از اين آموزه‌ها، در چالش‌هاي مديريتي حرف اول را زد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن