تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804141006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معماي ايران! - عباس عبدي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معماي ايران! - عباس عبدي


مي‌گويند ماهي آخرين موجودي است كه دركي از پيدا مي‌كند، زيرا چنان در آب غوطه‌ور و غرق است كه تصور هم نمي‌تواند بكند كه در فضايي غير از آنچه كه هست زنده بماند، موجودات هوازي هم از هوا دركي ندارند، و در اين ميان انسان استثنا است كه به واسطه عقل و قدرت ذهني خود چنين دركي را پيدا كرده است.

با اين توضيح فرض كنيد كه امروز انساني را بيابيم كه هيچگونه آشنايي‌اي با محيط موجود در ايران نداشته باشد. مثلا‌ً فردي از قبايل مركزي آفريقا يا از ميان جنگل‌هاي آمازون كه نام ايران به گوشش هم نخورده باشد، (حتي نيازي نيست كه اين فرد اروپايي و واجد دانش و بصيرت علمي باشد) فرض كنيد اين شخص ديروز در ايران بود و يك روزنامه را باز مي‌كرد و اين چند خبر را با هم مي‌خواند:

به ادعاي مقامات رسمي 15 ميليون نفر از مردم ايران 200 درصد آنها) زير خط فقر هستند (اين آمار كاملا‌ احتياط‌آميز بايد تلقي شود، برخي تا 50 درصد مردم را زير اين خط برآورد مي‌كنند)، به ادعاي مقامات رسمي در ايران در سه‌ماهه زمستان، روزانه 5/16 ميليارد تومان گاز هدر داده شده است، ايران روزانه معادل 5 ميليون بشكه نفت (با اضافه كردن گاز) توليد مي‌كند، قيمت جهاني نفت به بشكه‌اي 120 دلا‌ر رسيد، مهم‌ترين شعار دولت اجراي عدالت است! و...

خوب اگر اين فرد به منزل يك تهراني از طبقه‌اي كه بالا‌ي خط فقر است مي‌آمد و آخرين فيش‌هاي گاز و برق آنها را ملا‌حظه مي‌كرد كه براي حدود دو ماه مصرف چنين نوشته است:

گاز بها؛ 797/456 ريال و يارانه پرداختي دولت 123/695/2 ريال، برق؛ سهم مشترك 736/57 ريال، يارانه پرداختي دولت 733/396 ريال

به عبارت ديگر پول برق و گاز مصرفي براي دو ماه در اين منزل مسكوني حدوداً 51 هزار تومان و يارانه ادعايي پرداختي به آنان كه از طبقه متوسط رو به بالا‌ هستند، در همين فاصله حدود 310 هزار تومان است.

فرد ناظر با خود خواهد گفت عجب! يكي از دغدغه‌هاي اين كشور واردات بنزين و سوخت است، اين كشور سوخت و نفت زيادي توليد مي‌كند، قيمت نفت سر به فلك زده است، 20 درصد آنان زير خط فقر هستند (در حالت خوشبينانه)، حداقل دو ميليون نفر آنان زير خط خشن فقر يا گرسنگي هستند، روزانه 5/16 ميليارد تومان سوخت را هدر مي‌دهند. (نه‌تنها استفاده نمي‌كنند، كه هدر مي‌دهند)، يكي از مشكلا‌ت آنان آلودگي هواست.

ادعا مي‌كنند كه مبالغ بسيار عظيمي را به طبقه مرفه خود يارانه برق و گاز مي‌دهند كه اگر ديگر يارانه‌ها را هم حساب كنيم، با آن مي‌توان ميليون‌ها نفر را از فقر نجات داد و در عين حال شعار عدالت آنان هميشه به راه است.

علي‌رغم اينها متوليان امر كماكان مدعي‌اند كه دستاوردهاي علمي و پيشرفت‌هاي عظيمي دارند و در دنيا جزو پيشروها بوده‌و به لحاظ اخلا‌قي و عقلا‌ني خود را برترين قوم و ملت جهان مي‌دانند و داعيه اصلا‌ح امور جهان و درانداختن نظمي نوين در عرصه بين‌الملل را دارند.

به نظر شما، اين فرد ناظر چه قضاوتي را درباره جوي كه جامعه ما را فراگرفته خواهد كرد؟ جوي كه ظاهرا براي ما كاملا‌ عادي شده است و قدرت درك و فهم آن را نداريم. چگونه مي‌تواند پرسش‌هايي را پاسخ دهد كه جز به تناقض راه ديگري ندارد؟

معماي جامعه ايران را هيچ ذهن عادي قادر به دركش نيست، چه رسد كه آن را حل كند، معمايي شامل مجموعه‌اي از تناقضات غيرقابل فهم و درك.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن