تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812923101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دهمين كنگره ژنتيك و دومين همايش ايمني زيستي آغاز بكار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دهمين كنگره ژنتيك و دومين همايش ايمني زيستي آغاز بكار كرد
علمي آموزشي
دهمين كنگره ژنتيك ايران و دومين كنگره ايمني زيستي با حضور متخصصان داخلي و خارجي در سالن همايش‌هاي رازي آغاز به كار كرد.

دكتر سيروس زينلي رييس دهمين كنگره ژنتيك ايران به خبرنگار ايرنا گفت، هدف از برگزاري اين كنگره ارائه فعاليت‌هاي محققان ژنتيك،ايجاد فضايي براي تبادل نظر پژوهشگران،دريافت ايده‌هاي جديد و ايجاد انگيزه پيشرفت در جوانان است.

وي با اشاره به برگزاري هم زمان كنگره ژنتيك با همايش ايمني زيستي گفت اين همزماني موجب كاهش هزينه‌ها و بهره مندي شركت‌كنندگان از سخنراني‌هاي متنوع مي‌شود.

دكتر زينلي در خصوص علم ژنتيك گفت تمام فعل و انفعالات بدن و تمامي عملكرد ما توسط دستور العملي است كه درون هسته سلول‌هاي بدن قرار دارد و در واقع نقشه مهندسي ساخت هر موجودي در ماده وراثتي و ژنتيكي ‪ DNA‬آن قرار دارد.

وي با اشاره به اينكه ‪DNA‬بسياري از قابليت‌ها و خصوصيات افراد را تعيين مي كند افزود بخش عمده از اين بيماري‌ها به دليل نقص در ‪ DNA‬بروز مي‌كند.

اين متخصص ژنتيك اظهار داشت در آينده با استفاده از يك تار مو و يا بزاق يك فرد مي‌توانيم به تمامي ويژگي‌هاي وي، بيماري‌هايي كه آينده به آن مبتلا خواهد شد و زمان ابتلا و حتي ويژگي‌هاي شخصيتي فرد پي ببريم.

وي با اشاره به مهندسي ژنتيكي موجودات گفت در آينده مي‌توانيم ابر انسانهايي بسازيم كه داراي قابليت‌هاي خاصي باشند.

دكتر زينلي گفت امروزه در كشور مي‌توان با استفاده از ژنتيك، جنسيت جنين را تعيين و مشخص كرد آيا به بيماري تالاسمي مبتلا مي‌شود يا خير.

وي در مورد پيشرفت ايران در زمينه ژنتيك گفت، به نسبت سرمايه بسيار كمي كه براي ژنتيك قرار داده‌ايم پيشرفت بسيار چشمگيري داريم، اما نسبت به ساير كشورها بسيار عقب هستيم.

به گفته اين پژوهشگر توجه كشور به بحث ژنتيك بسيار كم است و دولت بايد توجه خاصي را به اين علم معطوف كند.

زينلي گفت برخي گزارش‌هاي غير رسمي حاكي از آن است كه ايران در زمينه ژنتيك بين ‪ ۸۷‬كشور رتبه ‪ ۶۸‬را داراست.

رييس دهمين كنگره ژنتيك ايران ايمني زيستي را يك موضوع بسيار مهم در كنار بحث ژنتيك عنوان كرد و گفت ايمني زيستي به مبحثي اطلاق مي‌شود كه در آن محققان بايد كارهاي تحقيقاتي خود را به گونه‌اي انجام دهند كه موجب آلودگي و آسيب محيط زيست نشود.

به گفته وي ممكن است موجودي را ايجاد كنيم كه به دليل تغييرات ژنتيكي اعمال شده در آن رشد سريعي داشته باشد و موجب از بين رفتن گونه‌هاي ديگر شود.

زينلي خاطرنشان كرد ايمني زيستي مجموعه فعاليت‌هايي است كه يك گروه در زمينه مسايل زيستي كه ژنتيك جزئي از آن است انجام مي‌دهند كه خواسته يا ناخواسته ممكن است به محيط زيست و موجودات آن آسيب وارد كند.

به گفته وي تنوع زيستي يكي از مباحث بسيار مهم در ژنتيك و ايمني زيستي است بطوري كه اگر محصولي فقط يك نوع داشته باشد و اين محصول در برابر برخي آسيب‌ها از خود مقاومت نشان ندهد و از بين برود كل آن محصول نابود مي شود.

زينلي افزود درصورتي كه وجود تنوع زيستي موجب مي‌شود برخي انواع يك محصول خاص از خود مقاومت‌هايي نشان دهند و وجود آن محصول را حفظ كنند.

در دهمين كنگره ژنتيك ايران ‪ ۸۵۰‬مقاله و در دومين همايش ايمني زيستي ‪۷۰‬ مقاله به صورت پوستر و سخنراني ارائه مي‌شود.

دهمين كنگره ژنتيك ايران و دومين همايش ايمني زيستي به همت انجمن ژنتيك ايران از اول تا سوم خرداد ماه در سالن همايش‌هاي رازي برپاست.

---> ايرنا.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 314]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن