تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 23 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1828712239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بحران ميان سالي


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
بحران ميان سالي
بحران ميان سالي   ترجمه شيرين احدزاده   گزارش توليد «مرد تنها »(Solitary Man )ساخته برايان کاپلمن و ديويد لوين برايان کاپلمن و همکار کارگردانش، ديويد لوين که هشت سال پيش اولين فيلمشان سر زدن به دوستان را ساختند و با همکاري هم فيلم نامه هاي سيزده يار اوشن و ولگردها را نوشتند، براي مرد تنها مکالمه هاي خاص و فضاهاي مدرني خلق کرده اند.صراحت و صداقت آن ها در بررسي احساس ناامني و نگراني و ترس و بيم مرداني که نيمه اول زندگي شان را گذرانده اند، قابل تحسين است، اما آن ها قهرمان داستان را به جايي مي رسانند که بخشي از مخاطبان ممکن است از ادامه راه بازمانند. در اين فيلم مايکل داگلاس، سوزان ساراندون، دني دوويتو، مري لوئيز پارکر و جنا فيشر بازي کرده اند.اين مجموعه از بازيگران به جذب مخاطب براي اين فيلم کمک مي کند، اما به خاطر عدم وجود يک منطق دروني در داستان فيلم آن ها را گيج خواهد کرد.برايان کاپلمن و ديويد لوين مردي ميانسال و بحران هايش را در اواسط زندگي به تصوير کشيده اند.در ابتدا بن شما را به ياد ساير شخصيت هايي که مايکل داگلاس نقششان را بازي کرده، مي اندازد؛ يک مردخودساخته.بن به خاطر عواقب کاري که کرده در موقعيت بدي قرار گرفته است.عکس او زماني به خاطر موفقيتي که در شغلش به دست آورده، روي جلد مجله اي چاپ مي شود، اما او به خاطر نقشه کلاهبرداري اي که ريخته به زندان مي افتد و آينده اش را تباه مي کند و اين اشتباهش به قيمت از دست رفتن ازدواجش براي او تمام مي شود.بن براي اين که بتواند آبروي از دست رفته شغلي اش را بازگرداند، به دخترش (فيشر)که ازدواج کرده و همسر سابقش (ساراندون)اميدوار است.او قصد دارد هر چه از قبل برايش باقي مانده را حفظ کند و سعي دارد اشتباهات گذشته اش را جبران کند.بن قبول نمي کند که رفتارش سلامتي اش را به خطر انداخته است، در يک مشت زني شرکت مي کند و شب را با دوستانش مي گذراند.تمايلات ويرانگر او که در رفتار او بروز پيدا مي کند خارج از کنترل هستند.او حتي با اغوا کردن دختر نوجوان نامزد پولدارش به او خيانت مي کند. دني دوويتو در نقش يک اپراتور سخت کوش در رستوراني درجه سه ظاهر مي شود تا به بن همچنين مخاطبان نشان دهد که يک مرد صادق چطور آدمي بايد باشد.بن دوباره به صحنه بر مي گردد و مي خواهد همه چيز را از اول شروع کند هر چه داستان جلوتر مي رود همه چيز روشن تر مي شود.بن گرايشات ويرانگري دارد.در واقع بيشتر شبيه به آرزوي مرگ داشتن است، گر چه اين چيزي نيست که در پايان فيلم، فيلمسازان به شما تقديم مي کنند. بن در روزهاي قبل از معامله کاري اش نمي تواند مانع رابطه اش با دختر نامزدش شود.نامزدش بعد از يک طلاق پر برکت، به نظر مي رسد با همه آدم هاي وال استريت آشنايي دارد و مي تواند از طريق راه هاي زير زميني کارش را انجام دهد.اما اوضاع بدتر مي شود.دختر بن به پدرش پشت مي کند. کسي به او اعتنا نمي کند تا اين که روزي در کالج به طور اتفاقي دوست قديمي اش (دوويتو )را مي بيند.اتفاقاتي که برايش رخ مي دهند خيلي باور کردني به نظر نمي رسند.رفتاري که او با آدم ها از جمله خانواده اش دارد و رابطه اش با زن هاي خيلي جوان نشان مي دهد که آرامش در انتظارش نخواهد بود. اين که تبهکاري را استخدام کنند که حال او را جا بياورد نيز زياد باورپذير نيست، اما او لياقت همه اين ها را دارد. ايراد انتخاب داگلاس براي ايفاي اين نقش اين است که اين ستاره همه جذابيت هايي را که قرار است متعلق به بن باشد را دارد.بنابراين باور اين که اين خصوصيات به اين سرعت از او جدا شوند، کار دشواري است.کاپلمن و لوين ديد قوي اي ندارند.صحنه ها در لانگ شات آن هم به وضوح کم گرفته شده اند.ديالوگ ها بسيار سنگين هستند و گر چه به خوبي اجرا مي شوند اما براي صحنه ها مناسب نيستند.اگر چه بازيگري حرفه اي چون داگلاس بر فيلم تسلط پيدا کرده است، اما حفظ علاقه مخاطب به شخصيت يا داستان به خاطر اشتباهاتي که اين شخصيت در فرصت هاي به دست آمده انجام مي دهد، کار دشواري است. داستان اين فيلم داستان مردي است که همواره آدم هايي را که دوست دارد نااميد مي کند، حرف هاي زيادي براي گفتن دارد.مخاطب اين فيلم لذت مي برد که ببيند خط به خط اين داستان نيش دار از عمق اين شخصيت ريشه گرفته است.فيلم اين طور شروع مي شود که بن،فروشنده خوشنام اتومبيل در نيويورک اخبار پزشکي ناراحت کننده اي مي شنود.شش سال و نيم بعد، در حالي که در آستانه شصت سالگي قرار دارد، قدرتش رو به افزايش است و هيچ اتفاق مهم از ملاقات با پزشکش به بعد رخ نداده است.نامزدش از او مي خواهد که دخترش را تا کالج همراهي کند.در آن جا دوست قديمي اش (دوويتو)را مي بيند.اتفاقاتي که بعد از آن مي افتد هم منطقي و هم حيرت انگيز هستند. کاپلمن پيامدهاي کارهايي را که بن انجام داده است را يکي يکي از ديالوگ هاي بن با ساير شخصيت ها بيرون مي کشد.بن همچنان آدمي خونگرم و خوش صحبت که به شغلش افتخار مي کند باقي مي ماند، اما نيازش به پول و حمايت عاطفي ديگران روز به روز افزايش مي يابد.خوشبختانه کاپلمن براي بن، دوستان، اعضاي خانواده و غريبه هاي مهربان و باهوشي در نظر گرفته که افرادي قوي هستند که مي توانند از بين وراجي هاي او به حقيقت جريان پي ببرند و در موقع نياز به او کمک کنند،سقوط تدريجي او به خوبي ساخته و پرداخته شده است.کاربرد مناسب سکوت به صحنه ها و روابط بين آدم ها فرصت تنفس مي دهد.فيلمسازان هم آن قدر صادق هستند که اجازه ندهند بيننده به سادگي نتيجه گيري کند و آن قدر هوشمند که فرصتي براي اميدواري به مخاطب بدهند. اگر چه داگلاس در همه صحنه ها حضور دارد، اما هر گز ساير بازيگران را زير سايه خود نمي برد.فيلمنامه هم اين فرصت را در اختيار او قرار نمي دهد که همه جملات خوب و موثر از زبان او شنيده شوند.بازيگر انگليسي، پوتز در تک تک صحنه ها فوق العاده ظاهر شده است.او بهترين بازيگري است که در اين فيلم کنار داگلاس نقش آفريني کرده است.البته بايد از بازي خوب دوويتو و ساراندون نيز ياد کرد.فيشر و ايزنبرگ نيز بازيگران جواني هستند که بن را در نقش پدر در اين فيلم مي بينند و در برابر آسيب هاي عاطفي حساس تر هستند.اليويا تيرلباي نيز با نقش کوتاهي که دارد به خوبي مي درخشد. مرد تنهاي فيلم مرد تنها در نود دقيقه فيلم کاملا ناخرسند است.شما متعجب خواهيد شد که چطور مردي که از نعمت جذابيت و موفقيت برخوردار است مي تواند همه چيز را کنار بگذارد تا در منجلاب نيرنگ و فريب و حقه بازي غوطه بخورد؟ جواب اين سوال را در دقيقه 86 خواهيد يافت.فيلمبرداري الوين کاچلر نيز فوق العاده است و توانسته دنياي تيره بن را به خوبي به تصوير بکشد. Screen Daily(Jan.2010) منبع:نشريه صنعت سينما94 /ن  
#فرهنگ و هنر#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 519]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن