تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812647806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

CGI در گذر تاريخ


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
CGI در گذر تاريخ
CGI در گذر تاريخ     تصويرگري رايانه اي در سينما و تلويزيون   مطالبي كه پيش روي شماست، سير تاريخي فيلم هاي سينمايي و مجموعه هاي تلويزيوني را نشان مي دهد كه به عنوان پيشتاز در زمينه استفاده از تصويرگري رايانه اي يا به اختصار (1)CGI شناخته شده اند: • فراداده (1971) يك پويانمايي (انيميشن) دو بعدي و تجربي توسط پيترفولدز كه بر روي يك صفحه داده هي (Data Table) رسم شده بود. او اولين نرم افزار ساخت پويانمايي را با كمك فريم هاي اصلي ( Key Frame) بدين شكل اختراع كرد. • دنياي غرب (1973) اولين استفاده از پويانمايي دو بعدي رايانه اي در فيلم داستاني . در اين فيلم نماي ديدگاهي (POV) يول برينر شبيه سازي شد. • دنياي آينده : قسمت دنياي غرب(1976) اولين استفاده پويانمايي سه بعدي رايانه اي براي متحرك سازي دست و صورت . اين كار از طريق تركيب بندي (كمپوزيسيون) دو بعدي ديجيتالي انجام شد. • جنگ هاي ستاره اي (قسمت چهارم : يك اميد تازه)(1977) اولين استفاده از پويانمايي سه بعدي سيمي (Wire Frame) براي فصل (سكانس) دويدن در خندق.بيگانه (1979) استفاده از مدل پردازش (رندر) سيمي براي شبيه سازي نمايشگرهاي سفينه در هنگام فرود آمدن. • خوش قيافه (1981) اولين شخصيت انساني به صورت رايانه اي ساخته شد. اين شخصيت سيندي نام داشت. • پيشتازان فضا 2: خشم خان(1982) بخش گرافيك رايانه اي در شركت نور و جادوي صنعتي (آي ال ام) اولين چشم انداز رايانه اي را توليد كرد‍[ اين بخش بعدها اساس شكل گيري شركت پيكسار شد]. • انتقام كامپيوتري /Tron)1982) استفاده وسيع (حدود پانزده دقيقه) از تصويرگري كاملاً رايانه اي به عمل آمد. آخرين مبارز كهكشان (1984) براي تمامي نماهاي مربوط به سفينه از تصويرگري رايانه اي استفاده و جايگزين مدل ها سنتي شد. • ماجراهاي والي و آندره(1984) بخش گرافيك رايانه اي شكرت آي ال ام يك پويانمايي كوتاه كاملا رايانه اي ساخت. (1985)Tony de Peltrie اولين شخصيت متحركسازي شده به كمك رايانه توانست احساساتش را از طريق صورت و بدن منتقل كند. شرلوك هلمز جوان (1985) شركت لوكاس فيلم اولين شخصيت واقعگراي رايانه اي را ساخت. اين شخصيت كه شواليه شيشه اي نام داشت ، حدود ده ثانيه بر روي پرده بود. • پول به ازاي هيچ (1985) اولين ويدئو كليپ رايانه اي ساخته شد. • مبارزه دريانورد(1986) اولين استفاده از نگاشت بازتابي (Reflection Mapping) در يك فيلم داستاني كه براي پرواز سفينه هاي بيگانه به كار گرفته شد. • هزارتو/ لابيرنت (1986) اولين حيوان رايانه اي واقع گرايانه ساخته شد. • پيشتازان فضا4: سفر به خانه (1986) اولين استفاده از پويشگرها (اسكنر)ي سه بعدي و اولين تغيير شكل (Morph) سه بعدي. • لوكسو جونيور(1986) اولين استفاده از سايه در پويانمايي كه با كمك نرم افزار اختصاصي Renderman(محصول پيكسار) ميسر شد. همچنين اولين فيلم رايانه اي كه نامزد جايزه اسكار شد. • كاپيتان پاور و سربازان فردا(1987) اولين مجموعه تلويزيوني كه شخصيت هايي در آن كاملاً رايانه مدلسازي شدند. • كابوس (1987) اولين بازي رايانه اي كه در آن تعامل ميان انسان و ماشين به نمايش در آمد. • ويلو(1988) اولين استفاده واقع گرايانه از جلوه هاي تغيير شكل در يك فيلم داستاني. • ورطه (1989) اولين جلوه آب گون ديجيتالي سه بعدي، • اينديانا جونز و صليب گم شده(1989) اولين تركيب بندي (كمپوزيسيون) كاملا ديجيتالي. • يادآوري كامل (1990) اولين استفاده از ثبت حركت (Motion Capture) براي شخصيت هاي رايانه اي . • جان سخت2(1990) اولين نقاشي پوششي (Matte Painting) ديجيتالي. • پليس آهني 2 (1990) اولين استفاده از گرافيك رايانه اي بي درنگ (Real-Time) براي خلق شخصيت در يك فيلم سينمايي. • Backdraft(1991 اولين استفاده از جلوه هاي آتش گون واقع گرايانه در يك فيلم سينمايي. • نابودگر2: روز داوري (1991)اولين حركات واقع گرايانه انسان با استفاده از شخصيت رايانه اي . همچنين استفاده از رايانه شخصي (پي سي) براي خلق جلوه هاي سه بعدي در يك فيلم مطرح سينمايي . • مرگ از آن او خواهد شد(1992) اولين نرم افزار ساخت رايانه اي پوست انسان. • پارك ژوراسيك (1993) اولين مخلوق هاي واقع گرايانه رايانه اي . • ماجراهاي سبزيجات (1993) اولين پويانمايي كاملا رايانه اي براي شبكه ويدئوي خانگي . • بابل 5(1993) اولين مجموعه تلويزيوني كه از تصويرگري رايانه اي به عنوان تكنيك اصلي ساخت جلوه هاي تصويري بهره برد. همچنين در تلويزيون براي اولين بار از صحنه مجازي استفاده شد. • راه اندازي مجدد (1994) اولين مجموعه پويانمايي تمام رايانه اي به نمايش درآمد. • عصر حجر (1994) براي اولين بار مو و خز به پردازش (رندر) در آمد. • جهان آب (1995) اولين آب رايانه اي واقع گرايانه ساخته شد. • كاسپر (1995) براي اولين بار يك شخصيت اصلي در فيلم داستاني (شش ماه زودتر از داستان اسباب بازي) توانست با بازيگران زنده تعامل پيدا كند. • داستان اسباب بازي (1995) اولين پويانمايي بلند رايانه اي. • ماروين و مارتيان (1997) اولين پويانمايي رايانه اي كه به صورت سه بعدي و با عينك هاي مخصوص به نمايش درآمد. • تايتانيك (1997) اولين فيلم سينمايي در سطح جهاني كه از سيستم عامل لينوكس براي پردازش عناصر اصلي خود استفاده كرد. • باشگاه مشت زني (1999) اولين استفاده از پويانمايي رايانه اي براي خلق جلوه «زمان شليك گلوله» [در اين جلوه در هنگام شليك گلوله، زمان آهسته شده و دروبين حول شخصيت به گردش در مي آيد]. • تخيل نهايي/ فاينال فانتزي(2001) اولين پويانمايي بلند كه بر مبناي اصول فيلم هاي زنده ساخته شد. • جيمي نوترون (2001) اولين پويانمايي بلند كه با سخت افزار و نرم افزار ارزان قيمت ساخته شد. • ارباب حلقه ها 2: دو برج (2002) اولين استفاده هوش مصنوعي براي بازيگران ديجيتالي . اين كار با كمك نرم افزار Massive محصول شركت Weta Digital انجام شد. • ماتريكس 2: فراخواني دوباره (2003) استفاده از تكنيك ثبت حركت فراگير (Universal Caoture). شخصيت گالوم در سه گانه ارباب حلقه ها (2003) اولين شخصيت واقع گرايانه كه با تكنيك ثبت حركت ساخته شد. به همين خاطر ، رشته اي با عنوان «بهترين نقش آفريني ديجيتالي» به جوايز انجمن منتقدان فيلم افزوده شد. • قطار سريع السير قطبي (2004) اولين فيلم بلندي كه براي تمامي شخصيت ها از تكنيك ثبت حركت استفاده كرد. • رؤياي فيل (2006) اولين پويانمايي رايانه اي كوتاه كه كاملاً با منابع آزاد (اوپن سورس) ساخته شد. • سرزمين مسطح (2007) اولين پويانمايي كه توسط يك نفر متحركسازي شد. براي اين كار از نرم افزارهاي After Effects ,Lightwave استفاده شد. پي نوشت :   1- Computer -Generated Imagery   منبع: نشريه صنعت سينما شماره84 /س  
#فرهنگ و هنر#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 560]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن