تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816463615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گسترش همكاري بخشهاي خصوصي ايران و آلمان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گسترش همكاري بخشهاي خصوصي ايران و آلمان
در ديدار مسئولين سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران با گروه پارلماني حزب سوسياليست مسيحي آلمان مقرر شد تا بخشهاي خصوصي دو كشور روابط خود را گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر بهروزعليشيري امروز در مراسم ديدار گروه پارلماني حزب سوسياليست مسيحي آلمان در محل سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران در خصوص مسائل هسته اي ايران و تحريمهاي اقتصادي گفت: تمام روشنفكران و نيروهاي آزاد مطلع هستند كه مباحث هسته اي ايران شفاف و كاملا تحت نظر آژانس بين المللي انرژي اتمي است.

رئيس كل سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران با تاكيد بر اينكه هيچ نكته ابهام آميزي در گزارشات آژانس بين المللي انرژي اتمي در مورد پرونده هسته اي ايران مشاهده نمي شود گفت: تمام ابهامات شش گانه آژانس نيز در اين خصوص برطرف شده است.

وي با اشاره به تضادهاي نظرات نهادهاي بين المللي در خصوص فعاليت هسته اي ايران تصريح كرد: اگر معتقديم كه آژانس در اين زمينه نقش خود را ايفا نمي كند، درب آژانس را ببنيدم و اختيارات آن را در اختيار يك كلوپ تصميم گير قرار دهيم.

عليشيري با تاكيد بر اينكه كشورهاي پيشرو در سطح جهان بايد براي حفظ نظم تلاش بيشتري كنند گفت: در مورد مباحث هسته اي ايران معتقدم كه برخي گروه ها مانند آلمان وارد بازي ناخواسته اي شدند و اين موضوع كاملا روشن است.

وي با اشاره به از دست دادن بازار ايران توسط شركتهاي بزرگ اروپايي توسط تحريمها گفت: ايران داراي بازاري كاملا شفاف و سودآور است و يك مشتري خوش حساب در سطح جهان محسوب مي شود و براي اين مشتري همواره طرف مناسب براي مبادله وجود دارد.

رئيس كل سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران با اشاره به امتيازات ايران از قبيل نيروي كار ارزان، بازار كاملا بكر و اقتصادي، دسترسي به آبهاي آزاد و خليج فارس و غيره گفت: انگيزه هاي بزرگي براي سرمايه گذاري در ايران وجود دارد و اين در حالي است كه مشوق مالي و گمركي نيز اعمال مي شود.

وي به گروه پارلماني حزب سوسياليست مسيحي آلمان پيشنهاد برقراري ارتباط بين بخشهاي خصوصي دو كشور را داد و توصيه كرد كه در گام نخست بخشهاي خصوصي دو كشور و اتاقهاي بازرگاني به صورت روان با يكديگر كار كنند و روابط خود را گسترش دهند.

به گفته وي ايران به لحاظ اقتصادي در حال تحول بزرگ و قابل توجه است كه از آن به عنوان يك انقلاب اقتصادي نام برده مي شود و در اين اقتصاد جاي شركتهاي آلماني خالي است.

وي ادامه داد: مسئولين نظام تصميم جدي بر حركت از اقتصاد دولتي يا نيمه دولتي به اقتصادي كاملا خصوصي را اخذ كرده اند، به نحوي كه طي يك سال گذشته 200 شركت بزرگ دولتي را خصوصي كرده اند.

وي حجم عمليات واگذاري شركتهاي دولتي را نزديك به 200 ميليارد دلار ذكر كرد و گفت: شركتهاي بزرگ آسياي جنوب شرق در رقابت براي خريد اين شركتها هستند و به مباحث سياسي توجهي ندارند.

عليشيري در پاسخ به دو سئوال مطرح شده از سوي يكي از اعضاي اين هيئت مبني براينكه آيا دولت ايران تصميم به خصوصي سازي به طور مستمر دارد و همچنين نحوه كنترل نرخ تورم در ايران چگونه است، گفت: اهتمام نظام بر خصوصي سازي سريع، شفاف و آگاهانه است و اين كار با تغيير در يكي از اصول قانون اساسي كشور با دستور مقام معظم رهبري صورت گرفته است.

وي تاكيد كرد: امروز مقام معظم رهبري و رئيس جمهور و تمام مسئولين نظام بر اجراي اصل خصوصي سازي اهتمام دارند و از سوي بالاترين مقامات كشور نظارت كاملي بر اجراي آن وجود دارد.

رئيس كل سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران اجراي خصوصي سازي را از دستورات اساسي وزارت امور اقتصادي و دارايي عنوان كرد و گفت: خصوصي سازي در ايران كاملا دائمي است.

به گفته وي برخي از شركتهاي واگذار شده و در دست واگذاري از بزرگترين شركتهاي آسيا و خاورميانه به ويژه در بخش پتروشيمي، گاز و زمينه هاي مشابه هستند.

وي ادامه داد: براي نمونه يكي از شركتهاي آسيايي تمايل به خريد يكي از شركتهاي فولادي ايران داشت كه اگر اين اتفاق مي افتاد اين شركت تبديل به بزرگترين شركت فولادي دنيا مي شد.

عليشيري در مورد تورم در ايران نيز گفت: ايران دچار وضعيت ركود و تورم است. ما بنا داريم بدون دستكاري بخش ركود، بخش خصوصي را تحريك كنيم، اين در حالي است كه دولت و بانك مركزي اهتمام جدي بر انضباط مالي دارد. همچنين فعاليت بخشهايي كه باعث تورم در كشور شده اند، محدود مي شود و در نهايت تمهيد اتي را انديشيده ايم كه حداقل ضربه از اقتصاد جهاني را داشته باشيم.

وي در خصوص مراودات ايران با كشور اسلووني و اظهارات رامزاير رئيس گروه پارلماني حزب سوسياليست مسيحي آلمان مبني بر اينكه اتاق بازرگاني آلمان گردش مالي بيش از كل گردش مالي اسلووني دارد گفت: ما به كشور اسلووني به عنوان يك كشور براي جذب سرمايه گذاري خارجي نگاه نمي كنيم، بلكه به اين كشور براي سرمايه گذاري ايران نگاه مي كنيم.

رئيس گروه پارلماني حزب سوسياليست مسيحي آلمان نيز در اين ديدار از گفتگو و ديدار با رئيس اتاق بازرگاني ايران، وزيرامورخارجه و رئيس جمهور سابق ايران خبر داد و محور اصلي بحثها را حول مسائل هسته اي ايران و اثراث ناشي از تحريم هاعنوان كرد.

وي افزود: سئوال اصلي در اين مباحث اين بود كه چنين تحريم هايي به نفع و ضرر چه كسي است و چگونه مي توان از بن بست ها خارج شد و ما دوست تحريم نيستيم و علاقمند به حل مسئله هسته اي ايران براي از بين رفتن تبعات آن هستيم.

وي همچنين گفت: به رئيس اتاق بازرگاني ايران نيز براي ارتباط بخشهاي خصوصي دو كشور قول حمايت داده ايم.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن