تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816761292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران و چين بر گسترش سطح روابط تجاري تاكيد كردند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ايران و چين بر گسترش سطح روابط تجاري تاكيد كردند
در ديدار وزراي بازرگاني جمهوري اسلامي ايران و چين، طرفين خواستار توسعه زيرساختهاي اقتصادي براي افزايش حجم مبادلات تجاري و سرمايه گذاري بخشهاي خصوصي در دو كشور شدند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از اداره كل روابط عمومي وزارت بازرگاني، در اين ديدار سيد مسعود ميركاظمي با اشاره به روابط ديرينه و تاريخي بين ايران و چين افزود: سازمان همكاري شانگهاي (همايش وزيران تجارت و بازرگاني ) مي تواند در منطقه و سطح روابط تجاري بين كشورها تاثير گذار باشد.

وزير بازرگاني كشورمان گفت: براي رسيدن به سطح روابط تجاري 200 ميليارد دلاري در ده سال آينده بايد وظايف بيشتري را دو كشور و مسئولان آن ايفا كنند.

وي تصريح كرد در چند سال اخير موافقت نامه هاي خوبي به امضاي طرفين رسيده كه اين امر فضا را براي حضور بخش خصوصي در گسترش سطح روابط اقتصادي فراهم كرده است.

وزير بازرگاني با اشاره به اينكه براي پشتيباني و سرمايه گذاري بيشتر بايد زير ساختهاي مطلوب تري ايجاد شود، خاطر نشان كرد: در زمينه هاي امور بانكي، گمركي و سرمايه گذاري متقابل بايد شرايط مناسبي ايجاد شود تا تعاملات اقتصادي دو كشور گسترش يابد.

وي تصريح كرد: در حال حاضر ايران عضو ناظر سازمان همكاري شانگهاي مي باشد و نياز است اعضاي اصلي اجلاس تصميم نهايي را براي عضويت ايران به صورت دائمي اتخاذ كنند.

مير كاظمي با بيان اينكه تصميمات كشورهاي خارجي براي محدوديت ايران تاثيري در توسعه مناسبات تجاري ايران با ساير كشورها نداشته باشد، تصريح كرد: صادرات غير نفتي ايران در سال گذشته بيش از 45 درصد رشد داشته است و از اين ميزان كشورهاي 1+5 بيشترين سهم تجارت را با ايران داشتند.

وي با تاكيد بر اهميت توسعه روابط كشورهاي منطقه با يكديگر افزود: اگر كشورهاي منطقه در مسائل بانكي ، گمركي و ... ارتباط تنگاتنگي با يكديگر داشته باشند ، بحرانهاي مالي در غرب و كاهش ارزش دلار و هزينه هاي اين كاهش كمترين تاثير را بر اين كشورها مي گذارد و مي توان فضاي امن اقتصادي را براي خود فراهم كرد.

مير كاظمي با اشاره به توسعه فن آوريها در ايران در بخشهاي مختلف، گفت: ايران آمادگي دارد در زمينه صنعت خودروسازي ، سدسازي و سرمايه گذاري مشترك نيز با كشور چين همكاري مشتركي داشته باشد.

در ادامه وزير بازرگاني چين با بيان اينكه كشورش اهميت زيادي براي توسعه روابط اقتصادي با ايران قائل است، گفت: در سال گذشته ايران و چين در حدود 20 ميليارد دلار يعني 42 درصد افزايش سطح روابط اقتصادي داشتند.

وي گفت: شركتهاي چيني علاقه مندي زيادي براي سرمايه گذاري و توسعه اقتصادي با ايران در همه زمينه ها دارند.

وزير بازرگاني چين همچنين خواستار برگزاري نشستهاي دو جانبه كميته هاي تجاري بين كشورها براي گسترش سطح روابط و توسعه زيرساختهاي اقتصادي به منظور افزايش حجم تجاري طرفين شد.

مير كاظمي در ادامه حضور خود در چين در نشست وزيران تجارت و بازرگاني اجلاس همكاري شانگهاي شركت كرد. در اين نشست كشورهاي حاضر به ايراد سخنراني در خصوص مسائل اقتصادي كشور خود در سال گذشته پرداختند و گزارشي نيز از سوي دبير كل اجلاس و رئيس جلسه ( چين ) ارائه شد.

در اين اجلاس ، بهبود وضعيت منطقه و مشاركت در سرمايه گذاري بين كشورهاي عضو ، بهبود وضعيت حقوقي و تاثير كالا ، آموزش پرسنل و مبادلات اطلاعاتي در دستور كار اجلاس قرارگرفت، سپس اعضاي اصلي نسبت به امضاي سند و بيانيه اجلاس هفتم اقدام كردند.

ديدار وزير بازرگاني كشورمان با تجار و بازرگانان ايراني در چين

در ديدار تجار و بازرگانان ايراني در چين و ساير دست اندركاران مسائل اقتصادي با سيد مسعود مير كاظمي وزير بازرگاني كشورمان در سفارت جمهوري اسلامي ايران، تجار و بازرگانان ضمن تشريح نحوه فعاليت و تجارت خود در چين، مسائل و مشكلات خود را در زمينه هاي ( گشايش اعتبار، امور بانكي ، گمركي و ... ) عنوان كردند .

در ادامه وزير بازرگاني كشورمان و سفير جمهوري اسلامي ايران در چين رهنمودهاي لازم را در جهت رفع مسائل مطرح شده بيان كردند.
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن