تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816351581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مترجم: علي ايثاري كسمايي تماس غرب با حماس


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: مترجم: علي ايثاري كسمايي تماس غرب با حماس
جام جم آنلاين: فرانسه روز گذشته تاييد كرد طي چند ماه گذشته در تلاش براي درك بهتر جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) كه غزه را اداره مي‌كند با رهبران اين جنبش در تماس بوده است. دولت جورج بوش، رئيس‌جمهور ايالات‌متحده كه اخيرا مذاكره با حماس و ساير گروه‌هاي مبارز فلسطيني را شبيه دادن باج به آلمان نازي در جنگ جهاني دوم دانست از فرانسه براي اين تماس‌ها انتقاد كرد و گفت كه اين كار اقدامي بي‌فايده است.


محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطيني كه گفته با حماس مذاكره نخواهد كرد درباره اقدام فرانسه اظهارنظر نكرده است. برنارد كوشنر، وزير خارجه فرانسه روز گذشته در اين رابطه گفت: فرانسه با حماس مذاكره نكرده است. (حماس در انتخاباتي كاملا آزاد در فلسطين به قدرت رسيد اما با كودتايي به وسيله عباس و با حمايت امريكا و اسرائيل كرانه باختري را از دست داد و اكنون به حكومت در غزه ادامه مي‌دهد).

كوشنر به راديو اروپاي يك گفت: اين‌ها رابطه نيست، تماس است. ما تنها كشوري نيستيم كه با آن‌ها تماس داريم. اگر مي‌خواهيم نقشي ايفا كنيم بايد بتوانيم مذاكره كنيم». كوشنر گزارش روزنامه فيگارو را به نقل از ايواوين دولامسوزيه، ديپلمات بازنشسته فرانسوي و سفير سابق اين كشور در عراق را تاييد كرد كه وي يك ماه پيش در غزه با اسماعيل هنيه، نخست‌وزير حماس (فلسطين) و محمود زهار، از جمله رهبران برجسته اين جنبش ملاقات كرده بود.

خبر اين تماس‌ها چند روز پيش از ديدار برنامه‌ريزي شده كوشنر از منطقه، كه شامل توقف در بيت‌اللحم در كرانه غربي خواهد بود، تاييد شد. بوش كمتر از يك روز قبل از تاييد تماس با حماس به ديدار خود از خاورميانه كه طي آن مخالفت خود را با تماس با حماس تكرار كرد، پايان داد.

شون مك‌برايد، يكي از سخنگويان وزارت خارجه امريكا در پاسخ به خبر تماس فرانسه با حماس در واشنگتن به خبرنگاران گفت: ما معتقد نيستيم كه اين كار براي فرآيند آوردن صلح به منطقه مفيد باشد.

در بيت‌المقدس اري مكل، سخنگوي وزارت خارجه اسرائيل گفت دولت او پيش‌تر موضوع اين ديدارها را در بالاترين سطوح دولت فرانسه مطرح كرده و تضمين‌هايي دريافت كرده كه تغييري در موضع فرانسه در ارتباط با حماس به وجود نيامده است.

مقامات اسرائيلي به شرط عدم افشاي هويت‌شان گفتند اقدام فرانسه بخشي از نرمش كلي در مواضع اروپا نسبت به حماس است. آنان گفتند بسياري از مقامات اروپايي از موضع (كنوني) اروپا ناراضي هستند و آن را غيرواقع‌بينانه مي‌دانند و مايلند موضع جديدي تدوين و اتخاذ شود. آنان گفتند اين تماس‌ها بخشي از آن تلاش‌ها است.

دولت بوش علاوه بر طبقه‌بندي حماس به عنوان سازماني تروريستي كه مخالف حق موجوديت اسرائيل است، مي‌گويد تماس با حماس عباس و نخست‌وزير منصوب او كه طرفدار مذاكره براي راه‌حلي دائمي بر مبناي تشكيل دو كشور بين اسرائيل و فلسطينيان است را تضعيف مي‌كند.

اما به گفته اوبن دلاسوزيه طرف‌هاي صحبت او در حماس چيزي غير از آنچه كه تاكنون بارها به طور علني گفته‌اند به او نگفتند. او گفت: آنان به من اطمينان دادند كه آماده پذيرفتن كشور فلسطين در داخل مرزهاي 1967 هستند، حرفي كه نشاندهنده شناسايي غيرمستقيم اسرائيل است.

با اين حال حماس همواره گفته است كه يك چنين كشور فلسطيني فقط در صورتي مي‌تواند تشكيل شود كه اسرائيل از كليه اراضي اشغالي 1967 خارج شود، قدمي كه اسرائيل آماده برداشتن آن نيست. حماس اسرائيل را براي هميشه به رسميت نخواهد شناخت و فقط انديشه زيستن در كنار آن را براي 10 تا 15 سال به صورت متاركه جنگ مي‌پذيرد.

حماس از اوت 2004 ممنوعيتي عمدتا موثر را درباره بمب‌گذاري‌هاي شهادت‌طلبانه در داخل مرزهاي پس از 1967 اسرائيل به اجرا درآورده و در اين مدت فقط چند مورد بمب‌گذاري به وسيله گروه‌هاي محلي در اين مناطق انجام شده است.

حماس مشغول مذاكره با مصري‌ها بوده كه كوشيده‌اند ميانجي آتش‌بس در غزه بين اسرائيل و حماس باشند و به حملات راكتي حماس به اسرائيل و حملات اسرائيل به غزه خاتمه دهند و باعث مبادله زندانيان از جمله گيلاد شاليت، نظامي اسرائيلي شوند كه در جريان عمليات حماس در 25 ژوئن 2006 در داخل اسرائيل اسير و به غزه منتقل شد.

كوشنر اعلام كرده نيكلا ساركوزي، رئيس‌جمهوري فرانسه، كه از حاميان اسرائيل به شمار مي‌آيد ماه ژوئن رسما از اسرائيل ديدن خواهد كرد و چند ساعت نيز در اراضي فلسطيني خواهد بود اما با نمايندگان حماس مذاكره نخواهد كرد. اتحاديه‌اروپايي هم اعلام كرد به تحريم تماس‌هاي رسمي با حماس ادامه خواهد داد.
كوشنر گفت: حماس را «انعطاف‌پذيرتر از گذشته» يافته اما اين جنبش هنوز مايل به شناسايي اسرائيل نيست. وي توضيح بيشتري نداد.

رهبران حماس گفته‌اند مايلند روابط بهتري با كشورهاي اروپاي غربي كه از نظر آنان بيشتر از واشنگتن نسبت به مواضع حماس همدردي نشان مي‌دهند، داشته باشند كه اين تمايل ضمني آنان را به ايجاد شكاف بين امريكا و اروپايي‌ها بر سر اين موضوع نشان مي‌دهد.

تاكنون هر 3 نامزد اصلي انتخابات رياست‌جمهوري امريكا گفته‌اند به سياست دولت بوش در زمينه ممنوعيت مذاكره با حماس، تا وقتي كه حماس به معيارهايي كه پيشتر بر سر آنها توافق شده عمل نكند، ادامه خواهند داد. اين معيارها شناسايي حق موجوديت اسرائيل، پذيرش توافق‌هاي قبلي بين فلسطين – اسرائيل و خاتمه دادن به خشونت را در برمي‌گيرند.

منبع: نيويورك تايمز
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 353]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن