تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820585941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوانح‌رانندگي، سرطان و بيماري‌هاي قلبي مهمترين عوامل مرگ در سال ‪۲۰۳۰‬


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سوانح‌رانندگي، سرطان و بيماري‌هاي قلبي مهمترين عوامل مرگ در سال ‪۲۰۳۰‬
خارجي. علمي. بهداشت.

بر اساس مطالعات انجام شده، در ‪ ۲۰‬سال آينده سوانح رانندگي، سرطان و بيماري‌هاي قلبي و عروقي مهمترين عوامل مرگ و مير در جهان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از ژنو، سازمان بهداشت جهاني در گزارشي تحت عنوان "آمارهاي بهداشت جهاني در سال ‪ "۲۰۰۸‬اعلام كرد: با رشد اقتصادي كشورها و افزايش ثروت و طولاني‌تر شدن عمر انسان‌ها تا سال ‪ ۲۰۳۰‬سوانح رانندگي، سرطان و بيماري‌هاي قلبي عامل ‪ ۳۰‬درصد مرگ و مير در جهان خواهند بود.

در عوض در سال ‪ ۲۰۳۰‬بيماري‌هاي عفوني كمترين عوامل مرگ‌و مير را تشكيل خواهند داد.

بيماري سرطان در جهان كه در سال ‪ ۲۰۰۴‬جان ‪ ۷‬ميليون و ‪ ۴۰۰‬هزار نفر را گرفته است در سال ‪ ۱۱ ، ۲۰۳۰‬ميليون و ‪ ۸۰۰‬هزار نفر را به كام مرگ خواهد برد.

همچنين ميزان مرگ و مير بر اثر بيماري‌هاي قلبي در همين مدت از ‪۱۷‬ ميليون و ‪ ۱۰۰‬هزار مورد به ‪ ۲۳‬ميليون و ‪ ۴۰۰‬هزار مورد مي‌رسد.

بر اساس مطالعات انجام شده توسط سازمان بهداشت جهاني، به دليل افزايش جمعيت و به تبع آن افزايش شمار خودروها در جهان، مرگ و مير ناشي از سوانح رانندگي از ‪ ۱/۳‬ميليون در سال ‪ ۲۰۰۴‬به ‪ ۲/۴‬ميليون در سال ‪ ۲۰۳۰‬مي‌رسد.

بر اساس آمار ارائه شده، ميزان مرگ و مير ناشي از بيماري‌هاي مسري از قبيل ايدز، سل و مالاريا و همچنين بيماري‌هاي مادرزادي يا ناشي از سوء تغذيه، كاهش خواهد يافت.

با اين حال قربانيان بيماري ايدز در سال ‪ ۲۰۱۲‬تا حد ‪ ۲‬ميليون و ‪۴۰۰‬ هزار نفر افزايش اما در سال ‪ ۲۰۳۰‬شمار قربانيان اين بيماري تا ‪ ۱‬ميليون و ‪ ۲۰۰‬هزار نفر كاهش خواهد يافت. قربانيان ايدز در سال ‪ ۲/۲ ، ۲۰۰۸‬ميليون نفر بود.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 335]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن