تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820817217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هجدهمين همايش سياستهاي پولي و بانكي برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هجدهمين همايش سياستهاي پولي و بانكي برگزار مي‌شود
رييس پژوهشكده پولي و بانكي بانك مركزي از برگزاري هجدهمين همايش سياست هاي پولي و بانكي تحت عنوان نوسازي و اصلاح ساختار نظام بانكي كشور در روز هفتم خرداد ماه سال جاري در تهران ، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، دكتراحمد مجتهد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت : در اين همايش يكروزه نقاط قوت و ضعف ، ايده‌ها و راهكارهاي نوسازي و اصلاح ساختار نظام بانكي كشور مورد بررسي كارشناسان بانكي و اقتصادي قرار خواهد گرفت .

وي سپس با بيان آنكه در اين كنفرانس علاوه بر حسين صمصامي سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي ، رييس كل بانك مركزي و تعداد زيادي از فعالان اقتصادي حضور خواهند يافت، گفت : جهاني‌سازي و ضرورت اصلاحات در بخش بانكداري بين‌المللي ، نوسازي ، اصلاحات و توسعه فناوري بانكداري ، اصل ‪ ۴۴‬در تعامل با نوسازي نظام بانكي كشور ، نوسازي و كاربرد ابزارهاي نوين بانكي از جمله محورهاي تعريف شده براي اين همايش است .

رييس پزوهشكده پولي و بانكي ، نوسازي ساختارهاي مالي ، حسابداري مقرراتي و مديريت منطبق با قوانين شرع و استانداردسازي نظام بانكي با قوانين شريعت اسلام را از ديگر محورهاي مورد بررسي در اين همايش عنوان كرد.

وي از دريافت بيش از ‪ ۷۰‬خلاصه مقاله و ‪ ۵۰‬مقاله توسط دبيرخانه كنفرانس خبر داد و گفت : در نهايت ‪ ۲۱‬مقاله براي ارايه در اين همايش انتخاب شده است .

اين مقام مسئول بحث حاكميت شركتي در بانك ها، نقش بانكداري در رابطه با سياست‌هاي توسعه مالي ،تحولات سياست‌هاي پولي و مالي بانك‌هاي مركزي دنيا، بررسي تاثير سياست‌هاي مالي برتر، الگوسازي و تامين مالي براساس شريعت اسلامي ،بانكداري اسلامي ، استانداردهاي الكترونيك و اوراق استصناع را برخي از عناوين مقاله‌هاي قابل ارايه در اين همايش ذكر كرد.

مجتهد در خصوص مقاله بحث حاكميت شركتي در بانك ها، گفت : اين بدان معنا است كه مديران بانك‌ها در مقابل سهامداران مسئوليت دارند.

به گفته وي اوراق استصناع اوراقي هستند كه مي‌توانند در پروژه‌هاي عمراني كاربرد داشته باشند.

وي با بيان آنكه اين همايش در دو سالن برگزار خواهد شد، گفت : بعد از ارايه مقاله‌ها ميزگردي در ارتباط با بسته سياستي بانك مركزي به ويژه در زمينه‌هاي تورم و اشتغال با حضور رييس كل بانك مركزي تشكيل خواهد شد.

مجتهد در ادامه گزارشي از ‪ ۱۷‬سال فعاليت پژوهشكده پولي و بانكي بانك مركزي ارايه داد و گفت : اين موسسه تاكنون ‪ ۲۱۰‬كتاب در خصوص مسائل پولي و بانكي چاپ كرده است كه برخي از اين كتاب‌ها به چاپ ششم هم رسيده اند.

وي با اشاره به اينكه اين موسسه دو مجله فارسي و انگليسي نيز چاب مي كند، گفت : با تشكيل جلسات شوراي مشورتي بانكي براي كاهش نگرانيهاي اقتصادي مردم در اين موسسه تحقيقاتي انجام مي‌دهيم .

مجتهد همچنين اظهار داشت : سال گذشته اين موسسه ‪ ۲۰‬كتاب در زمينه حسابداري بانكي، استفتائات مراجع تقليد، فرهنگ اختصارات سازمان‌هاي بين المللي ، فرهنگ اصطلاحات فقهي - پولي در اين موسسه چاپ كرد.

وي در پايان گفت : هرچند اين موسسه امكانات زيادي ندارد ، اما در اين مدت نقش موثري در خصوص رفع مسائل و مشكلات نظام بانكي داشته است .
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 384]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن