تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806961125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به سرمقاله هاي روزنامه هاي صبح امروز


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: نگاهي به سرمقاله هاي روزنامه هاي صبح امروز


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: روزنامه هاي اعتماد ملي،جام جم، رسالت، قدس و كارگزاران در سرمقاله هاي خود به برخي مسايل روز داخلي و خارجي پرداختند كه بخشي از اين مقاله ها در پي مي آيد.

به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"

**روزنامه اعتماد ملي
روزنامه اعتماد ملي در سرمقاله امروز خود با عنوان "انتخابا ت رنج " به نقل از پور محمدي وزير سابق كشور مي نويسد: من در انتخابات خيلي رنج كشيدم و شايد هم نياز نباشد بازگو كنم.
سرانجام هشتمين وزير كابينه مهر از اتوبوس دولت نهم پياده شد. شايد اين طنزي گزنده باشد؛ فردي كه خود در انتخاب وزرا به احمدي‌نژاد مشاوره مي‌داد زودتر از آنكه فكرش را مي‌نمود "شاهدنشين خلوت" شد. ‌مصطفي پورمحمدي در مقايسه با وزراي كابينه نهم يكي از توانمندترين آنها محسوب مي‌شد. اگر بخواهيم منصفانه به عملكرد وزارت كشور در اين دوره توجه نماييم نحوه تعامل او با افكار عمومي، مجلس و رسانه‌ها در قياس با هم‌سلكان خويش در كابينه قابل تأمل است.
مهم‌ترين ماموريت او در اين چند سال برگزاري 3 انتخابات مهم شوراهاي اسلا‌مي، مجلس شوراي اسلا‌مي و مجلس خبرگان رهبري است.
اين روزنامه در ادامه مي افزايد: با اين همه مي‌توان چنين تصور كرد كه انتخابات هشتم مجلس شوراي اسلا‌مي براي بسياري از سياستمداران، گروه‌ها، احزاب، جرايد، رجال ملي و دولتمردان در صحنه، انتخابات رنج بوده است.

‌*جام جم
روزنامه جام جم در شماره امروز در يادداشت خود با عنوان"نگاهي از پنجره روشن واقعيت ها"مي نويسد: دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در جمع كتابداران استان كهگيلويه و بويراحمد از آمارهاي مربوط به كتابخواني كه در مجامع مختلف ارائه مي‌شود، گلا‌يه كرده و اين آمارها را كذب محض خوانده است.
منصور واعظي اختصاص 80 درصد بودجه بخش فرهنگ به كتاب، كتابخواني و كتابخانه و افزايش 60 درصدي بودجه اين بخش در سال 87 را نشانه‌اي از كذب بودن اين ادعاها عنوان كرده است.
وي همچنين به تلاوت قرآن و ادعيه در شبانه‌روز توسط دينداران را از جمله مصاديق كتابخواني خوانده است كه در اين آمارها مورد توجه قرار نمي‌گيرد (نقل از خبرگزاري‌ها)‌. در اين كه سرانه مطالعه در ايران پايين است، هيچ كس شكي ندارد. اين امر نيازي به آمار ندارد.
نگاهي به اطراف خودمان، خانواده‌ها و حتي افراد شاغل در همان كتابخانه‌ها كه محل اصلي كتابخواني است، نشان مي‌دهد مردم ما چه ميزان كتاب مي‌خوانند.
به هر حال نه تاييد مطلق چيزي درست است و نه تكذيب مطلق آن و آنچه مي‌ماند واقعيتي است كه جامعه با آن دست‌به‌گريبان است.

**رسالت
‌روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود با عنوان "ماموريت هاي بر زمين مانده سازمان حسابرسي " آورده است:متعاقب وداع وزير امور اقتصادى و دارايى از دولت نهم اكنون شاهد تغيير مديريت در سازمان حسابرسى هستيم، سازمانى كه بى‌شك سلامت عملكردش رابطه مستقيم با موفقيت‌هاى اقتصادى دولت داشته و به همان نسبت ناكامى‌هاى اقتصادى دولت ريشه در عملكرد همين سازمان دارد.
پس اگر ناكامى‌هاى اقتصادى دولت و بروز مفاسد مالى را در ارتباط مستقيم با عملكرد اين سازمان و ماموريت قانونى آن بدانيم، سخنى به گزاف نگفته‌ايم.
وظيفه بازرس قانونى چيست؟ وظيفه بازرس قانونى را مدير عامل سازمان و هيئت مديره سازمان و رئيس مجمع عمومى سازمان كه وزير دارايى باشد، تعيين نمى‌كند.
اين ماموريت كليدى طى دو دهه در سازمان بر زمين مانده است، بدين نحو كه در طى دو دهه حيات سازمان حسابرسي، و وقوع دهها اختلاس و تصرفات غير قانونى در وجوه و اموال دولت در گستره دوهزار شركت دولتى و بيمه دولتى و نهاد عمومى غير دولتى كه سالانه مورد حسابرسى اين سازمان قرار مى‌گيرند، حتى يك مورد اعلام جرم به مرجع قضائى از سوى اين سازمان مشاهده نمى‌شود و بسيارى از ريشه‌هاى بى‌انضباطى مالى و اقتصادى كه از دغدغه‌هاى اصلى مقام معظم رهبرى بوده و هست را بايد در اين رويكرد انفعالى سازمان جستجو كرد. در طى اين مدت هيچ يك از مديران عامل سازمان، هيچ تكاپويى براى برون‌رفت از اين مسير بحرانى سازمان به عمل نياورده كه هيچ، بلكه در مقابل منتقدين مقاومت هم كرده‌اند.
عدم توجه به مفاد گزارش كميسيون اصل 90 در بالاترين سطوح سازمان و وزارت امور اقتصادى و دارايى در خصوص تعطيلى ماده 151 قانون تجارت در سازمان كه از صحن علنى مجلس هم قرائت شد، مويد اين رويكرد انفعالى است.
تداوم اين رويكرد فلسفه وجودى سازمان حسابرسى را به عنوان يك دستگاه وابسته به ساختار ادارى كشور به زير سوال برده است و آگاهان را در مقابل اين پرسش بى‌پاسخ قرار داده كه پس فايده سازمان حسابرسى چيست؟ تدوين استانداردهاى حسابرسى و حسابداري؟ يا آموزش حسابداران و حسابرسان، كداميك؟ اولى را كه مى‌شود از متون اروپايى ترجمه كرد و مى‌كنند. دومى را هم دانشكده‌ها و دانشگاه‌ها به خوبى انجام مى‌دهند. سازمان كدام كار را انجام مى‌دهد كه جامعه حسابداران رسمى از انجام آن عاجز است؟ نيم نگاهى به رديف 267500 پيوست دوم بودجه كل كشور پرسش‌هاى پاسخ معلوم فوق را با عدد و رقم به شرح زير نشان مى‌دهد.
بودجه سازمان حسابرسى در سال 1387 (1)
به طورى كه ملاحظه مى‌شود، سازمان برابر بودجه فوق بيش از 38 ميليارد تومان از صدها شركت دولتى حق‌الزحمه دريافت مى‌كند و بيش از 31 ميليارد تومان آن را هزينه مى‌كند و از اين بده بستان، هفتصد ميليون تومان ماليات گير دولت مى‌آيد و 2/8 ميليارد تومان سود و مابقى به حساب ذخاير و اندوخته‌هاى سازمان منظور مى‌شود و بس.
آيا اين است انتظار دولت از عملكرد اين سازمان عريض و طويل؟ در طول حيات سازمان حسابرسى حتى يك گزارش اختلاس و دزدى و تصرف در وجوه و اموال دولت به مرجع قضائى وجود ندارد. ديروز اعلام شد رئيس وعضو هيئت عالى نظارت بر سازمان حسابرسى تعيين شدند . اگر قرار باشد كه مديران محترم سازمان ماده 151 قانون تجارت و صدها قانون لازم الرعايه را زير پا گذاشته و بيايند و بروند و آب هم از آب تكان نخورد، تكليف فرمان 8 ماده‌اى و توصيه‌هاى موكد مقام معظم رهبرى در برقرارى انضباط مالي، چه خواهد شد؟

**قدس
روزنامه قدس در يادداشت روز خود با عنوان"بازي با بازيگران منطقه اي " مي نويسد:لبنان در روزهاي اخير با بحران شديد امنيتي و سياسي مواجه است و گروه هاي لبناني تلاش دارند با برگزاري اجلاسهاي فراگير، به اين بحرانها پايان دهند. نكته قابل تأمل در تحولات لبنان و رايزنيهاي منطقه اي و جهاني براي حل اين بحران، نقش آفريني قطر به عنوان ميزبان گروه هاي لبناني و نمايندگان اتحاديه عرب است. ميزباني اين رايزنيها در حالي به قطر واگذار شد كه نتايج اين نشست مي تواند دستاوردهاي بسياري را براي اين كشور به همراه داشته باشد.
در چنين شرايطي، پس از عربستان، مصر و اردن، كشور مورد نظر براي ميزباني نشست گروه هاي لبناني، قطر ميباشد كه مي تواند به عنوان طرفي تقريباً بي طرف، اين نشست را برگزار كند. اين تصميم اتحاديه عرب گامي براي حل حداقل يكي از بحرانهاي منطقه اي براي حفظ موقعيت و جايگاه اين اتحاديه در عرصه جهاني است.
قطر را بايد بازيگر ضلع سوم آمريكا در خاورميانه دانست كه مسؤوليت پرونده لبنان را بر عهده دارد. قطر اميدوار است با اين بازيگري در اين پرونده ها و گرايش به روند سازش، بتواند به جايگاهي در منطقه و يا در عرصه بينالمللي دست يابد و از امكانات و حمايتهاي كشورهاي ديگر براي تحقق هدفهاي خويش بهره مند گردد.
در جمع اين بازيگران، عربستان به دليل سابقه تاريخي و نزديكي با برخي گروه هاي سياسي نظير المستقبل - به رهبري سعد حريري - يكي از بازيگران عرصه لبنان شناخته مي شود. نكته قابل توجه در تحولات لبنان، تلاشهاي صورت گرفته از جانب غرب و رژيم صهيونيستي براي تحريك عربستان به حركت در مسير جريان حاكم و نيز مخالفت با گروه هاي مردمي است.
گزارشهاي انتشار يافته توسط نشريه هاي غرب و سايتهاي صهيونيستي مبني بر حمايتهاي مالي، سياسي و نظامي عربستان از جريانهاي 14 مارس براي مقابله با حزب ا...، انتشار فتواي برخي علماي وهابي عربستان مبني بر مبارزه با حزب ا... و پيوند با يهوديان، مواضع دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي آمريكا در خصوص همكاري رياض و آمريكا براي تسلط بر لبنان و ... نشان مي دهد جنگ رواني عليه عربستان از سوي غرب تشديد شده است.
نكته مهم آنكه سياست غرب، خروج تمام بازيگران منطقه از لبنان به نفع صهيونيستهاست.
در اين راستا، رسانه هاي صهيونيست با بيان مطالبي از جانب مقامهاي شوراي عالي امنيت ملي و وزارت خارجه و علماي ديني عربستان مبني بر همگرايي رياض با تلآويو براي سركوب مقاومت، بيشترين نقش را در اجراي سناريوي غرب ايفا مي كنند.
نكته قابل تأمل آنكه غرب و صهيونيستها براي اجراي هدفهاي خود سناريوي تشكيل هلال شيعي در منطقه و لزوم مقابله با آن را در دستور كار قرار داده اند. در ماه هاي اخير، تبليغات بسياري درباره قدرت روزافزون حزب ا... و تهديدهاي آن براي اعراب صورت گرفته و از دولتهاي عربي دعوت شده براي مقابله با مقاومت و كشورهاي شيعه مانند ايران و سوريه، به ائتلاف با رژيم صهيونيستي بپردازند. آمريكايي ها كه در روند سازش ميان اعراب و صهيونيستها (پس از آناپوليس) شكست خورده اند، اكنون برآنند تا با تفرقه افكني ميان شيعه و سني و نيز كشورهاي عربي با ايران و سوريه و در نهايت جنگ داخلي ميان مسلمانان، اعراب را به سمت سازش با تل آويو به عنوان مقابله با دشمن واحد، سوق دهند.

**كارگزارن
روزنامه كارگزارن در مطلبي با عنوان "تغييرات محاسبه نشده "به قلم بدر السادات مفيدي بيان كرد:
سه سال پيش هنگامي كه پورمحمدي از سوي محمود احمدي‌نژاد به‌عنوان وزير پيشنهادي كشور جهت گرفتن راي اعتماد به مجلس معرفي شد، به دليل برخورداري‌‌اش از پشتوانه‌هاي محكم سياسي و امنيتي در نهادهاي قدرت كمتر كسي تصور مي‌كرد روزي او هم در دايره اخراجي‌هاي دولت قرار گيرد. وداع روز گذشته پورمحمدي با مقام وزارت اما نهمين تغيير در كابينه نهم بود. گويا قرار نيست پوست انداختن كابينه احمدي‌نژاد پايان يابد. اقدام جديد او مبني بر استفسار در مورد اصل 136 قانون اساسي كه «در صورت تغيير نيمي از هيات وزيران، رئيس دولت بايد مجددا براي هيات وزيران از مجلس تقاضاي راي اعتماد كند»، اين نكته را قوت بخشيده كه نكند تعداد اخراجي‌ها رو به افزايش است! اين در حالي است كه با توجه به پيچيدگي سازمان‌ها و تشكيلات دولتي، تعيين دوره چهار يا پنج‌ساله براي عمر دولت‌ها تقريبا در بيشتر جوامع امروزي عرف شده است. شايد مهم‌ترين دليل آن هم اين باشد كه مديران و اعضاي كابينه فرصت شناسايي مسائل، پيچيدگي‌ها، موانع و راهكارها و نيز امكان پياده كردن ايده‌هاي خود را داشته باشند. حال آنكه در ايران اگر دو سال اول انقلاب را با توجه به شرايط خاص زماني خود به حساب نياوريم، ميزان تغييرات در كابينه احمدي‌نژاد و متوسط ماندگاري وزراي او در مقايسه با دولت‌هاي قبل نوعي بي‌ثباتي و تزلزل را در ساختار مديريت كشور به نمايش مي‌گذارد. مخالفان اما به‌گونه‌اي ديگر فكر مي‌كنند. بالابودن ميزان تغييرات در كابينه نهم از ديدگاه آنان با توجه به آنكه متوسط عمر وزراي دولت ميرحسين موسوي 45 ماه، دولت هاشمي‌رفسنجاني 69 ماه و دولت خاتمي 56 ماه بيش از آنكه نشانه تحول باشد، برگرفته از تصميم‌هاي خلق‌الساعه و احساسي است./120
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 546]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن