تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820992500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنان پيش از دستور/ نماينده مردم تهران بخشي از اقدامات مجلس هفتم را تشريح كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سخنان پيش از دستور/ نماينده مردم تهران بخشي از اقدامات مجلس هفتم را تشريح كرد
سياسي. قوه مقننه. مجلس. مجلس شوراي اسلامي
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود بخشي از اقدامات مجلس هفتم را تشريح كرد.

الهام امين زاده در جلسه علني روز سه شنبه مجلس ضمن تسليت شهادت بزرگ بانوي اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: تهران به عنوان كلان شهري پيچيده ، نيازمند اقدامات پارلماني و اجرايي بوده كه در جلسات متعدد مجمع نمايندگان تهران با مسوولان و مديران شهري در قالب كميته‌هاي تخصصي اقداماتي جهت ساماندهي و حل مشكلات آن انجام شد.

وي اظهار داشت: هنوز اقدامات نيمه تمام بسياري باقي مانده از جمله حل مسايل مربوط به حريم تهران، مهاجرت بي‌رويه، حاشيه نشيني، تغيير كاربري اراضي كشاورزي و سفرهاي غيرضروري درون شهري كه نيازمند اجراي طرح جامع ساماندهي تهران است . اين امر توسط تشيكلات اجرايي كشور در دوره مجلس هفتم آماده نشد و اميد است به زودي تهيه و اجرا شود.

نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مشكلات كلان كشور ادامه داد: از جمله اين مشكلات ، نظام بيمه همگاني است كه نيازمند طرحي جامع مي باشد و عدم وجود سيستم نظامند بيمه‌هاي بيكاري، بهداشتي و نظاير آن خلا نظام جامعه بيمه همگاني را نشان مي‌دهد.

امين زاده تاكيد كرد: در راستاي ايجاد اين نظام در قوانين بودجه سال‌هاي ‪ ۸۶ ،۸۵‬و ‪ ۸۷‬ارايه خدمات دندانپزشكي براي كودكان پيشنهاد شده كه نمايندگان با آگاهي از اهميتي كه دهان و دندان براي سلامتي عمومي در سنين بالا دارد به اين نظام راي بالايي دادند.

امين زاده خاطرنشان كرد: اين قانون امروز نهادينه شده و دغدغه بالاي هزينه دندانپزشكي براي خانواده‌ها كاهش يافته و انتظار مي‌رود وزارت بهداشت نيز در تقاضاي افزايش بودجه لازم و هزينه كردن آن براي ايجاد مراكز درماني مربوطه در سراسر كشور نهايت دقت را به عمل آورد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اينكه نخستين طرح قانوني كه در خصوص معلولين در مجلس پيشنهاد شد در سال ‪ ۱۳۸۵‬بوده است افزود: دراين طرح پيشنهاد شد كه مجروحين شيميايي زير ‪ ۲۵‬درصد مشمول خدمات بهداشتي رايگان وزارت بهداشت قرار گرفتند و به اتفاق آرا به تصويب رسيد و اميداريم مراحل بعدي آن با جديت دنبال شود.

وي تصريح كرد: به منظور تقويت بنيه علمي و فني كشور و پيشرفت و توسعه همه جانبه طرح قانوني ايجاد مركز منطقه‌اي و تحقيقات علوم و فناوري فضايي در مركز و غرب آسيا پيشنهاد شد كه با رويكرد نمايندگان به تصويب رسيد وه در راستاي آن رشته حقوق فضا در دانشكده حقوق دانشگاه تهران در دست ايجاد است كه اميد است اين اقدامات نوين موجب افتخاري براي كشور باشد.

امين زاده ، موفقيت ديپلماسي و پارلماني ايران را در خارج از كشور در مجلس هفتم بسيار زياد دانست و گفت: مجمع مجالس قانونگذاري قاره آسيا كه دردهه‌هاي گذشته امري دور از ذهن به نظر مي‌رسيد با تلاش شبانه روزي نمايندگان و تهيه اسناد متعدد بنيان نهاده شد.

وي خاطرنشان كرد: اينحانب پيشنهاد تدوين سند حقوق بشر آسيار را در اجلاس پاكستان كردم كه كار تدوين آن را در اجلاس كامبوج با حضور هشت كشور آسيايي از جمله ايران به نمايندگي از حدود ‪ ۴۰‬كشور آسيايي به پايان رسيد.

نماينده تهران تاكيد كرد: امروزه مردم كشورهاي آسيايي مي‌توانند از طريق نمايندگان خود در مجالس قانونگذاري در حل مشكلات بيكاري فقر و فساد موثر باشند .جاي دارد از نمايندگان كه با تلاش خستگي ناپذير باعث كسب چنين افتخاري براي مجلس هفتم شدند قدرداني كنم.

امين زاده افزود:در رابطه با اتحاديه اروپا جهت اطلاع جايگاه ايران در صحنه بين‌المللي اقداماتي انجام شده و نمايندگان با حضور در پارلمان اروپا به تشريح مواضع حقوق هسته‌اي و حقوق بشري پرداخته اندكه تاثير بسياري در تعديل مواضع نمايندگان پارلمان اروپا داشت.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به تشكيل گروه دوستي ايران و سوئد گفت: با قطع بيست و پنج ساله رابطه پارلماني ايران با سوئد ، در اين دوره با حضور نمايندگان مجلس ايران در پارلمان سوئد اين گروه دوستي تشكيل شد .

وي ادامه داد: در آخرين ماموريت در ‪ ۱۷‬ارديبهشت هيات سه نفره در اجلاس بين‌المللي حقوق زن در كشور نروژ با حضور نمايندگاني از دو كشور فنلاند و ايسلند شركت كرديم كه ضمن تشريح جايگاه زنان در جمهوري اسلامي ايران راهكارهايي را جهت كارآمدي بيشتر بانوان در عرصه سياست، مديريت و تحكيم بنياد خانواده پيشنهاد كرديم كه مورد حمايت واقع شد.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 434]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن