تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814971257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناس مسايل فلسطين : بحران اسرائيل مشمول مرور زمان نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كارشناس مسايل فلسطين : بحران اسرائيل مشمول مرور زمان نمي‌شود
كوالالامپور عضو اتحاديه بين‌المللي سازمانهاي غير دولتي حامي حقوق مردم فلسطين گفت : بحران اسرائيل براحتي خاتمه پيدا نمي‌كند و مشمول مرور زمان نيز نخواهد شد.

دكتر جواد شعرباف در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در جاكارتا با اشاره به تلاشهاي مذبوحانه رژيم اشغالگر قدس در بزرگنمايي شصتمين سال به رسميت شناختن اين رژيم غيرقانوني اظهار داشت : بدون ترديد اگر دهها سال ديگر هم از آن زمان بگذرد، باز هم اسرائيل در موجه جلوه دادن تجاوزات خود ناكام خواهد ماند.

وي ادامه داد: زيرا آنچه كه همچنان ذهن جهانيان را به خود مشغول كرده ، نحوه پيدايش و موجوديت اسرائيل است كه همواره زير سوال خواهد بود.

اين استاد دانشگاه و كارشناس مسايل فلسطين اضافه كرد: اسرائيل در شرايط كنوني با آميزه‌اي از شكافهاي مختلف سياسي ، فرهنگي ، ديني و زباني كه برروي هم انباشته شده‌اند مواجه بوده و درواقع گذشت زمان نيز تاثير چنداني در حل بحران اين رژيم نخواهد داشت .

به اعتقاد وي ، با گذشت زمان اسرائيليها با نسلهاي سوم ، چهارم و پنجم مردم فلسطين پس از اشغال مواجه خواهند شد كه اشتياق آنها براي بازگشت به وطن خويش بيش از پيشينيان خود خواهد بود.

شعرباف كه مديريت موسسه تحقيقات و پژوهش علمي سياسي ندا را برعهده دارد با تاكيد بر ضرورت اتكا به نهادهاي مردمي در مبارزه مشروع با رژيم صهيونيستي اظهار داشت : در بحث دفاع از حقوق ملت فلسطين بايد حساب دولتها را از سازمانهاي غير دولتي جدا دانست زيرا نگاه دولتها باآنچه كه از منظر ملتها مي‌گذرد متفاوت است .

وي ادامه داد: واكنش دولتها معمولا با ملاحظات سياسي و در چارچوبهاي ديپلماتيك صورت مي‌گيرد كه حتي اگر با نگاه موافق نيز همراه باشد، در عين حال همواره با محدوديتهايي همراه است .

اين فعال سياسي و حامي حقوق مردم فلسطين اضافه كرد: اين در حالي است كه نگرش و تلاشهاي مردمي و غيردولتي برپايه اعتقادي و سياسي قرار داشته و به دور از تعارفات ، ملاحظات و محدوديتهاي معمول در مناسبات ديپلماتيك به باورهاي خود عمل مي‌كنند.

وي كه موسسه متبوعش از جمله نهادهاي اصلي و بانيان اتحاديه بين‌المللي سازمانهاي غير دولتي حامي حقوق مردم فلسطين است افزود: اتحاديه باتوجه به اينكه تلاشهاي مردمي به دوراز ملاحظات سياسي بوده وضمن برخورداري از قدرت مانور بيشتر، در عين حال اثر بخشي بمراتب بيشتري نسبت به دولتها دارد، تمامي تلاشهاي خود را صرفا معطوف تشكلهاي غير دولتي ساخته است .

شعرباف در معرفي اتحاديه بين‌المللي سازمانهاي غيردولتي حامي حقوق مردم فلسطين توضيح داد: به دنبال طرح و موافقت شركت‌كنندگان اجلاس دوم انتفاضه در سال ‪ ۱۳۸۰‬در تهران موضوع تاسيس اين اتحاديه مورد تصويب قرار گرفت و متعاقب آن در روز پاياني اجلاس ، موجوديت خود را اعلام كرد.

وي افزود: اين اتحاديه مركب از سه عضو ايراني شامل موسسه ندا، جمعيت دفاع از ملت فلسطين و موسسه فرهنگي و ادبي نواب است و در ابتداي دوره فعاليت آن ‪ ۱۸‬تشكل غيردولتي فعال در زمينه حمايت از مردم فلسطين نيز از كشورهاي مختلف ازجمله نيجريه ، آمريكا، انگليس ، استراليا، اتريش ، افريقاي جنوبي ، سوريه ، لبنان ، سوييس و نروژ به عضويت اين اتحاديه در آمدند.

اين كارشناس مسايل فلسطين بااشاره به اينكه شمار كنوني اعضاي اين اتحاديه به ‪ ۲۵‬كشور مي‌رسد، ازجمله اهداف راه اندازي آن را ايجاد وحدت رويه ميان سازمانهاي غير دولتي براي حمايت همه جانبه و بيشتر از ملت مظلوم فلسطين تعريف كرد.

به گفته وي ، همچنين حمايت سازمان يافته تر از مردم فلسطين به عنوان يكي ديگر از اصول و اهداف اين اتحاديه تعريف شده است .

شعرباف تصريح كرد: باتوجه به مشكلات و محدوديتهاي دولتها براي حمايت از مردم فلسطين ، شبكه‌اي از سازمانهاي غير دولتي در سطح جهان و اشخاصي كه در تلاش و پايبند به كاهش آلام فلسطينيان باشند در قالب اين اتحاديه گرد هم آمده اند.

وي ، هدف ديگر از تشكيل اين اتحاديه را كاهش درد و رنج و محنت فلسطينيان از طرق مشروع و با حمايتهاي مردمي بيان كرد كه در منشور و اساسنامه آن نيز درج شده است .

عضو فعال اتحاديه بين‌المللي سازمانهاي غير دولتي حامي حقوق مردم فلسطين اضافه كرد: در طول پنج دوره نشست اعضاي اتحاديه كه سه دوره آن در خارج كشور و دو دوره آن در داخل برگزار شده ، مواردي از قبيل ثبت اتحاديه ، ثبت اساسنامه ، ترسيم خطوط اتحاديه براي فعاليتهاي دوره جديد مورد توجه و اقدام قرار گرفته است .

وي تصريح كرد: اتحاديه در طول مدت كوتاه فعاليت خود توانسته نگاههاي جهاني را به ويژه از جانب گروههاي فلسطيني و گروههاي اسلامي به خود جلب كند.

شعرباف در توضيح برگزاري نشست پنجم اعضاي اتحاديه كه در حاشيه كنفرانس بين‌المللي باعنوان آزادي و حق بازگشت ، فلسطين و ‪ ۶۰‬سال اشغال و حذف قومي در روزهاي اخير در شهر جاكارتا پايتخت اندونزي برگزار شد گفت :
اهميت توجه به شرق و خاور دور و لزوم تحريك افكار عمومي اين بخش از مسلمانان جهان نسبت به مهمترين مساله جهان اسلام ، انگيزه اصلي برگزاري اين كنفرانس در اندونزي را تشكيل داد.

وي افزود: درمنطقه جنوب شرق آسيا بالغ بر ‪ ۳۰۰‬ميليون مالايي زبان كه بخش عمده آنان را مسلمانان تشكيل مي‌دهند به شايستگي نسبت به مساله فلسطين واكنش و احساسات خود را بروز مي‌دهند.

اين كارشناس مسايل فلسطين اضافه كرد: تنها دهها تشكل غيردولتي حامي ملت ستمديده فلسطين در اندوزي ثبت شده كه حضورشان براي پيوند سازمانهاي غير دولتي و افراد برجسته بين‌المللي در اين زمينه با نهادهاي رسمي كشور اندونزي حاضر در كنفرانس جاكارتا بسيار موثر واقع شد.

وي ادامه داد: درموفقيت اين كنفرانس همين بس كه سفير فلسطين در اندونزي از اينكه موضوع كنفرانس تا اين ميزان مورد توجه افراد برجسته و مقامات رسمي اين كشور ازجمله روساي مجالس قبلي و كنوني اندونزي قرار گرفت ، ابراز اعجاب و شگفتي مي‌كرد.

شهرباف درباره نتايج كنفرانس جاكارتا بيان داشت : در مجموع ، اين كنفرانس به اهداف خود بخوبي نايل آمد به طوري كه سخنرانان و حاضران در اين نشست بين‌المللي ، علاوه بر اقدامي مردمي در حمايت از ملت مظلوم فلسطين ، رنگ و سبقه دولتي نيز به آن بخشيدند.

كنفرانس آزادي و حق بازگشت ، فلسطين و ‪ ۶۰‬سال اشغال وحذف قومي در روزهاي ‪ ۲۵‬و ‪ ۲۶‬ارديبهشت در دانشگاه اندونزي شهر جاكارتا برگزار شد.

در اين كنفرانس كه به همت اتحاديه بين‌المللي سازمانهاي غير دولتي حامي حقوق مردم فلسطين برگزار شد، انديشمندان ، حقوقدانان و صاحبنظران مذهبي و سياسي از ‪ ۱۴‬كشور جهان درباره راهكارهاي جلوگيري از ادامه اشغالگريهاي اسرائيل و راههاي عملي حمايت از حقوق مردم مظلوم فلسطين به ايراد سخنراني پرداختند.

پنجمين نشست اعضاي اتحاديه بين‌المللي سازمانهاي غير دولتي حامي حقوق مردم فلسطين نيز در حاشيه اين كنفرانس برگزار شد و اعضاي اتحاديه به بحث و تبادل نظر درباره راهكارهاي عملي براي اثربخشي هرچه بيشتر فعاليتهاي اتحاديه در راستاي ايجاد وحدت رويه در مبارزات مردمي جهاني درمقابل رژيم اشغالگر قدس پرداختند.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن