تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805166628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مستمري بازنشستگان به 300 هزار تومان رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مستمري بازنشستگان به 300 هزار تومان رسيد
مدير عامل سازمان تامين اجتماعي گفت: ميزان مستمري بازنشستگان در سال جاري 235 هزار تومان در نظر گرفته شده بود كه با تصويب افزايش 5/17 درصدي مستمري بازنشستگان و حق عائله مندي اين مقدار به حدود 300 هزار تومان رسيد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهندس حسينعلي ضيايي امروز در جمع خبرنگاران افزود: افتخار سازمان تامين اجتماعي ارائه ي بهتر خدمات به بيمه شدگان است، بيمه شدگان در سازمان تامين اجتماعي كارفرما محسوب مي شوند و كاركنان و مسئولان سازمان خدمتگذار بيمه شدگان است.

مدير عامل سازمان تامين اجتماعي ادامه داد: براي ارائه ي خدمات بهتر بايد ورودي هاي سازمان با هزينه ها همخواني داشته باشد تا بتوانيم خدمات ارزنده تري به بيمه شدگان ارائه كنيم.

وي خاطر نشان كرد: يكي از چالش هاي سازمان تامين اجتماعي آن است كه متأسفانه بيمه شدگان با حداقل حقوق نسبت به بيمه خود اقدام مي كنند، طبيعي است كه در اين صورت مستمري بازنشستگي آن ها نيز حداقل منظور مي شود.

ضيايي اظهار داشت: دولت براي تمامي بيمه شدگان حداقل سه درصد از حق بيمه را پرداخت مي كند اگر فردي با مبلغ يك ميليون و 500 هزار تومان خود را بيمه كند حق بيمه اي كه دولت براي اين شخص پرداخت مي كند 40 هزار تومان خواهد بود.

وي گفت: حداقل حقوق مستمري بگيران سازمان تامين اجتماعي 235 هزار تومان است كه با توجه به قبول افزايش 5/17 درصدي مستمري بازنشستگان و حق عائله مندي و موارد ديگر اين مبلغ تا حدود 300 هزار تومان افزايش مي يابد.

مدير عامل سازمان تامين اجتماعي افزود: از فروردين ماه سال گذشته تا فروردين ماه امسال تعداد بيمه پردازان نزديك به يك ميليون نفر به تعداد بيمه شدگان تامين اجتماعي اضافه شده است.

ضيايي ادامه داد: با توجه به قانون تصويب شده سال گذشته شوراي عالي هر يك از افرادي كه دفترچه سازمان تامين اجتماعي را داشته باشند و فرد حداقل يك ماه سابقه ي پرداخت حق بيمه در سازمان را داشته باشد با مراجعه به هريك از شعب تامين اجتماعي آن فرد بدون در نظر گرفتن موقعيت جغرافيايي سكونت تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار خواهند گرفت.

وي خاطر نشان كرد: امسال ده، بيست و هفتم حق بيمه رانندگان را دولت پرداخت مي كند و بيست، بيست و هفتم حق بيمه ي خادمان مسجد نيز توسط دولت پرداخت مي شود و براي افرادي كه هيچ نوع كارفرمايي ندارند (باربرها و دست فروشان) و تحت پوشش هيچ نوع اتحاديه يا اصنافي نيستند بيست، بيست و هشتم سهم كارفرمايي اين افراد را دولت پرداخت مي كند.

ضيايي گفت: متأسفانه بيمه ي كارگران ساختماني به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد اما از اجراي آن جلوگيري شد و دليل عمده و اصلي آن سخنان افراد سودجو بود كه اعلام كرده بودند با اجراي طرح بيمه ي كارگران ساختماني قيمت مسكن افزايش پيدا مي كند اين در حالي است كه مقدار اين حق بيمه هفت هزار تومان به ازاي هر متر مربع بود.

وي افزود: اگر جلوي اجراي اين طرح گرفته نمي شد هر يك از كارگران با ارائه ي كارت آموزش خود مي توانستند با پرداخت هفت، بيست و هفتم از نرخ حق بيمه زيرپوشش بيمه تامين اجتماعي قرار بگيرند.

وي اظهار داشت: جرايم ديركرد كارفرماياني كه در پرداخت حق بيمه قصور كرده اند نيز بخشوده شده و به زودي به شعب ابلاغ شده و اجرا شود كه مبلغ هزار و 600 ميليارد تومان بخشودگي جرايم صورت گرفته و كارفرماياني كه به شعب تامين اجتماعي مراجعه كنند و نسبت به تقسيط بدهي خود اقدام كنند اگر اين تقسيط يك ساله باشد 100 درصد از جرايم ديركرد بخشيده مي شود و اگر اين تقسيط 18 ماهه باشد 85 درصد از جرايم ديركرد و در صورتي كه اين تقسيط دو ساله باشد 50 درصد از جرايم ديركرد كارفرمايان بخشوده مي شود..

ضيايي ادامه داد: كارت هوشمند سلامت هم اكنون در مراحل خوبي به سر مي برد و پايلوت آن در استان مركزي به خوبي در حال پيشروي است و همزمان در شهرهاي ديگر هم اجرا خواهد شد و تا پايان سال جاري اين كارت ها در اختيار بيمه شدگان قرار خواهد گرفت.

ضيايي تصريح كرد: از جمله مزاياي اجراي كارت هاي هوشمند سلامت دريافت حق بيمه مراكز طرف قرارداد سازمان تامين اجتماعي به روز صورت مي گيرد.

وي اشاره كرد: دولت براي بازنشستگان سهام عدالت در نظر گرفته بود كه تمامي بازنشستگان ثبت نام خود را تكميل كرده اند و آن دسته از بازنشستگاني كه ثبت نام نكرده اند مي توانند در فرصتي كه اعلام مي شود نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي اظهار داشت: هم اكنون نزديك به 30 ميليون نفر بيمه شده اصلي و تبعي از خدمات درماني و خدمات ديگر سازمان تامين اجتماعي استفاده مي كنند و حدود هشت ميليون و 500 هزار نفر تعداد افرادي است كه بيمه مي پردازند كه در ابتداي سال اين تعداد شش ميليون و 500 هزار نفر بود كه با برنامه اي كه سازمان تامين اجتماعي در نظر گرفته تعداد اين بيمه پردازان تا پايان برنامه چهارم توسعه به 10 ميليون نفر خواهد رسيد.

وي افزود: هم اكنون 47 هزار مراكز درماني با سازمان تامين اجتماعي قرارداد دارند كه خدمات درماني را به نحوه احسن به بيمه شدگان ارائه دهند بر همين اساس تعدادي بيمارستان در شهرهاي مختلف به بهره برداري رسيده و يا در حال توسعه است.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي گفت: 95 در صد از تعداد بيمه شدگان را بيمه شدگان اجباري تشكيل مي دهند و در كشور اين پتانسيل وجود دارد كه افراد بيشتري را به سمت بيمه اختياري و صاحبان حرفه و شاغل آزاد تحت پوشش قرار دهيم.

وي در پايان خاطرنشان كرد: يك هزار و 50 ميليارد تومان از بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي پرداخت شده است./س

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي ادامه داد: در گذشته فرزندان متوفي فقط از طرف پدر مستمري دريافت مي كردند اما هم اكنون افرادي كه مادر آنها بيمه بوده اند پس از فوت وي مي تواند مستمري فوت مادرش را نيز دريافت كند.
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3809]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن