تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821263782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله جنتي با رييس جمهوري پاكستان ديدار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آيت الله جنتي با رييس جمهوري پاكستان ديدار كرد
اسلام آباد - آيت الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان كشورمان روز دوشنبه دراسلام آباد با پرويز مشرف رييس جمهوري پاكستان ديدار و گفت وگو كرد.

به گزارش ايرنا، در ابتداي اين ديدار كه ماشاالله شاكري سفير ايران نيز حضور داشت ، آيت الله جنتي ضمن اظهار خرسندي و تبريك براي برگزاري مطلوب انتخابات پارلماني و تشكيل دولت جديد پاكستان طي فرايند دمكراتيك ، اظهارداشت :جمهوري اسلامي ايران براي روابط با همسايگان خود به ويژه پاكستان به عنوان كشوري دوست و برادر جايگاه ويژه‌اي قايل است .

آيت الله جنتي با استقبال از روند رو به رشد همكاري بين ايران و پاكستان ،افزود: گسترش همكاري بين ايران و پاكستان به ويژه در بخش امنيتي ،باعث ياس دشمنان دو كشور شده چرا كه اين تنها نقطه‌اي است كه دشمنان تلاش مي كنند در فرايند آن اختلال ايجاد كنند.

وي با اشاره به تعامل و زندگي فرق اسلامي درايران ، اظهار داشت : زندگي بدون دغدغه فرق اسلامي در كنار يكديگر ،ايران رابراي بيش ازيك ميليارد و ‪ ۵۰۰‬پانصد ميليون نفر از امت اسلامي ،الگو و نمونه تبديل كرده است .

آيت الله جنتي در بخش ديگر سخنان خود با تاكيد بر استقلال كشورهاي اسلامي افزود:قدرت‌هاي سلطه گر طي دو قرن اخير براي تسلط بر كشورهاي اسلامي تلاش زيادي كرده‌اند بطوريكه بخاطر اين تسلط برخي كشورهاي اسلامي دچار فقر و عقب ماندگي شده اند.

وي تصريح كرد: پاكستان به عنوان كشوري اسلامي بايد براي مبارزه با فساد و عقب ماندگي تلاش مضاعفي انجام دهد و در صورتي كه اين كشور پيوند خود با ايران را تحكيم ببخشد، بطور قطع منافع همه جهان اسلام تامين خواهد شد.

دبيرشوراي نگهبان با اشاره به ماهيت اسقتلال‌طلبانه انقلاب اسلامي ايران اظهار داشت :محور اصلي انقلاب اسلامي ايران آگاهي بخشي به جهان اسلام بوده ، محوري كه امروزه دشمنان اسلام تلاش مي‌كنند براي تقويت اهداف سلطه‌طلبانه خود آن را كمرنگ كنند.

آيت الله جنتي در ادامه افزود: آنچه كه در فلسطين ، عراق و لبنان مي گذرد، نمونه‌اي از عملكرد سلطه‌طلبانه وتفرقه افكنانه دشمنان اسلام است كه اتحاد بين كشورهاي اسلامي مي‌تواند تلاش‌هاي شوم آنها را خنثي كند.

وي با بيان اينكه ايران از ابتداي انقلاب اسلامي همواره مشي استقلال‌طلبانه خود را حفظ كرده ،تصريح كرد: مردم و دولت جمهوري اسلامي ايران طي ‪ ۳۰‬سال گذشته با استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي خود از حداكثر توان ملي و بومي براي پيشرفت و توسعه در همه ابعاد استفاده كرده اند.

آيت الله جنتي افزود:پيشرفت ايران در جنبه‌هاي علمي به ويژه دستيابي به فناوري صلح آميز هسته‌اي نمونه‌اي از اين دستاوردها محسوب مي‌شود.

دبير شوراي نگهبان تصريح كرد: طبيعي است كه مستقل زيستن در جهان سلطه ، مستلزم پرداخت هزينه است و ما ( ايران ) تاكنون براي حفظ استقلال همه جانبه با جنگ تحميلي و همچنين تحريم‌هاي همه جانبه به عنوان بخشي از بهاي استقلال طلبي مواجه شده‌ايم .

آيت الله جنتي در پايان با توصيه به رهبران امروز پاكستان گفت : همچنان كه قائد اعظم ( محمد علي جناح ، بنيانگذار پاكستان ) و علامه اقبال لاهوري خدمات شايان وماندگاري براي پاكستان و نسل‌هاي گذشته ارايه داده اند ضروري است كه رهبران امروزي پاكستان نيز نسل جديد كشورشان را با اقدامان و خدمات ماندگار بهره مند كنند.

پرويز مشرف نيز در اين ديدار با ابراز خوشحالي از سفر آيت الله جنتي به پاكستان اظهار داشت :ارتباط نهادهاي نظارتي مانند شوراي نگهبان در ايران و شوراي ايدوئولوژي در پاكستان مفيد و مبارك است و اميدوارم روز به روز اين ارتباطات گسترش يابد.

وي با اشاره تحولات ماههاي گذشته پاكستان افزود: ما (پاكستان ) سالها در آرامش زندگي مي‌كرديم اما حوادث پيرامون ما مانند تحولات افغانستان و برخي نقاط ديگر،به رشد اختلافات فرقه‌اي و در نهايت گسترش افراطگرايي كه ناشي از تفسير اشتباه از دين اسلام بوده است ،آرامش و امنيت در پاكستان را دچار اختلال كرده است .

مشرف تصريح كرد: افراط گرايي و برداشت نادرست از اسلام باعث شده فرقه هاي مختلف اسلامي به كشتار برادران مسلمان خود اقدام كنند.

وي افزود: اميدواريم باآگاهي بخشي دو نهاد شوراي نگهبان ايران و شوراي ايدوئولوژي اسلامي روح اصلي اسلام ،فضاي خشونت طلبي و تفرقه را متاثر و آن را از بين ببرد.

رييس جمهوري پاكستان تاكيد كرد: رسالت اينگونه نهادها، فراتر از مرزهاي جغرافيايي است چرا كه مي‌تواند با ايجاد نقش مشترك كل جهان اسلام را از ظرفيت‌هاي خود بهرمند سازد.

مشرف با اشاره به نياز كشورهاي اسلامي به روح استقلال طلبي گفت : هم اكنون كشورهاي اسلامي با فقر و عقب ماندگي دست به گريبانند و ضروري است جهان اسلام اتكاي خود به كشورهاي غيراسلامي را در همه ابعاد كاهش دهد.

رييس جمهوري پاكستان در پايان سخنان خود با اشاره به سفر اخيرآقاي دكترمحمود احمدي نژاد رييس جمهوري كشورمان به اين كشور،گسترش روابط و افزايش سفرهاي متقابل مقام‌هاي دو كشور را خواستار شد .

آيت الله جنتي عصر جمعه گذشته براي ديدار ازپاكستان وارد فرودگاه بين المللي اسلام آباد شد و از سوي خالد مسعود رييس شوراي ايدئولوژي اسلامي اين كشور،سفيرايران ،اعضاي سفارت و نهادهاي ايراني درپاكستان مورد استقبال رسمي قرار گرفت .

حجت‌الاسلام عباس كعبي ،محسن اسماعيلي ازاعضاي حقوقدان وعباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان در اين سفر آيت الله جنتي را همراهي مي‌كنند.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 287]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن