تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804487770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس پليس آگاهي ناجا به لزوم بازنگري در قانون ثبت شركت‌ها تاكيد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس پليس آگاهي ناجا به لزوم بازنگري در قانون ثبت شركت‌ها تاكيد كرد
اجتماعي
سرتيپ دوم پاسدار اصغر جعفري رييس پليس اداره آگاهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران خواستار بازنگري در قوانين مربوط به ثبت شركت‌ها شد.

وي روز دوشنبه در مركز ارتباط مستقيم مردم با مسوولان ناجا - ‪ -۱۹۷‬در تهران گفت: قوانين مربوط به ثبت شركت‌هاي خصوصي مربوط به ‪ ۷۷‬سال پيش است و در ايران ثبت شركت‌ها بر مبناي قانون مصوب در سال ‪ ۱۳۱۰‬هجري شمسي بوده و اين قانون از زمان تصويب تاكنون به روز نشده است.

رييس پليس اداره آگاهي ناجا، ثبت شركت به تعداد نامحدود براي هر شخص را از مشكلات اين قانون ذكر كرد و گفت: در برخي موارد موضوع فعاليت شركت ها از واردات و صادرات تا كاشت چمن را شامل مي‌شود و اين موضوع بايد اصلاح شود.

وي گفت: مدارك ارايه شده براي ثبت شركت‌ها در هيچ سازماني بررسي نمي‌شود و برخي افراد با ارايه مدارك جعلي اقدام به ثبت شركت مي‌كنند و حتي محل قانوني شركت نيز تقلبي است.

جعفري به لزوم كنترل مراجع ذي صلاح به روند ثبت شركت‌ها تاكيد كرد و گفت:
علي رغم مخالفت‌هاي صورت گرفته، پليس قصد دارد براي دفاع از منافع مالي، جاني و حيثيتي مردم وارد عمل شود .

رييس پليس اداره آگاهي ناجا گفت: در حال حاضر سه ميليون و ‪ ۲۰۰‬هزار واحد صنفي در كشور وجود دارد كه تخلفات صورت گرفته در آنها به اندازه ‪۳۶۰‬ هزار شركت ثبت شده در كشور نيست.

وي دليل وقوع جرايم اندك از سوي واحدهاي صنفي را كنترل شديد آنان توسط اصناف اعلام كرد و افزود: در سال ‪ ۸۶‬از شركت‌هاي خصوصي ‪ ۱۳‬هزار شكايت صورت گرفت كه زيان مالي آن بيش از ‪ ۲۰‬هزار ميليارد ريال بوده است .

جعفري درمورد پرونده مدير بانكي متخلفي كه با سوء‌استفاده از موقعيت به پرداخت وام‌هايي بدون مدارك اقدام كرد، گفت: پرونده وي براي رسيدگي به دادگاه ارسال شد و هنوز بخشي از جرايم وي در آگاهي در حال رسيدگي است.

وي در پاسخ به سووالي در خصوص شيوه بررسي جرايم متهمان در اداره آگاهي ناجا، گفت: در آگاهي بازجويي فني مفهوم نداشته، بلكه از متهمان به شيوه علمي و آزمايشگاهي اعتراف گرفته مي‌شود.

رييس پليس اداره آگاهي ناجا، اولويت‌هاي پليس آگاهي در سال ‪ ۸۷‬را برخورد با مجرمين جسور خياباني اعلام كرد و گفت: اين دسته از مجرمين به دو دسته كيف قاپ‌ها و زورگيران تقسيم مي‌شوند كه با ارعاب، خسارت‌هاي روحي و جسمي به افراد وارد مي‌كنند.

جعفري كيف قاپ‌ها و زورگيران خياباني را كه با چاقوهاي نامتعارف اقدام به زورگيري مي‌كنند، جزء دسته مجرمين جسور خياباني اعلام كرد و گفت:
زورگيراني كه با چاقوهاي نامتعارف اقدام به زورگيري مي‌كنند در حكم راهزن تلقي مي‌شوند و پليس آگاهي ناجا به دنبال برخورد قاطع با آنان خواهد بود رييس پليس اداره آگاهي ناجا، برخورد با مالخران را از ديگر موضوعات قابل پيگيري اداره آگاهي ناجا در سال ‪ ۸۷‬اعلام كرد و گفت: اين افراد پس از دستگيري با بهره‌گيري از وكلاي متعدد حرفه‌اي و پرداخت مبالغ هنگفت آزاد مي شوند .

وي گفت: در صورتي كه مالخران موظف به بازگرداندن اصل مال به مالباختگان شوند، انگيزه مالخران براي تهيه جنس دسته دوم و ترغيب به سرقت مجددد از بين مي‌رود.

جعفري به پيشنهاد اداره آگاهي ناجا به بيمه‌ها اشاره كرد و گفت: در اين پيشنهاد، بيمه‌ها تحويل اصل جنس را از سوي مالخر به مالباختگان ضروري اعلام كرده است.

وي وجود دستگاه‌هايي براي احراز هويت افراد در بانكها را در جلوگيري از نقد شدن چك‌هاي سرقتي موثر دانست و گفت: قرار بر اين بود كه از ابتداي مهر ماه سال گذشته همه بانك‌ها به اين سيستم دسترسي پيدا كنند، اما متاسفانه تا كنون اين سيستم مستقر نشده است.

رييس پليس اداره آگاهي ناجا توليد پودر اثربرداري از صحنه جرم را از توانمندي‌هاي جديدي اعلام كرد كه توسط متخصصان پليس تشخيص هويت آگاهي بدست آمده است و گفت: در گذشته ورود اين پودر مستلزم صرف هزينه‌هاي ارزي زيادي بود كه با موفقيت بدست آمده در توليد اين پودر، كشور به خود كفايي رسيد و توانايي صادرات با نرخ‌هاي ارزانتر را نيز داريم .

وي واگذاري عدم سوء پيشينه به دفاتر پليس به علاوه ‪ ۱۰‬را از ديگر موارد ي اعلام كرد كه در سال ‪ ۸۷‬و در راستاي خصوصي‌سازي صورت گرفت و گفت: با واگذاري اين امور به دفاتر خدمات پليس به علاوه ‪ ۱۰‬نيازي به مراجعه افراد به استان‌هاي خود و يا مراكز مخصوص در آگاهي نيست.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن