تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815365480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حافظ خياوي برنده تنديس جايزه ادبي روزي روزگاري شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حافظ خياوي برنده تنديس جايزه ادبي روزي روزگاري شد
فرهنگ و هنر
هيات داوران دومين دوره جايزه ادبي روزي روزگاري، مجموعه داستان مردي كه گورش گم شد نوشته حافظ خياوي را به عنوان اثر برگزيده معرفي كرد و تنديس جايزه را به خالق اين اثر اهدا نمود.

بيانيه هيات داوران در بخش رقابتي مجموعه داستان، كتاب گوساله سرگردان، نوشته مجيد قيصري و كتاب مردي كه گورش گم شد، اثر حافظ خياوي را شايسته دريافت تنديس دانست اما در پايان، اين تنديس با يك امتياز بيشتر به حافظ خياوي اهدا شد.

لوح تقدير جايزه ادبي روزي روزگاري در بخش مجموعه داستان ايراني علاوه بر كتابهاي مردي كه گورش گم شد و گوساله سرگردان به آن گوشه دنج سمت چپ اثر مهدي ربي اعطا شد.

در ادامه مراسم، هيات داوران به اتفاق آرا كتاب اپراي شناور نوشته جان بارت را به عنوان اثر برتر بخش رقابتي رمان غير ايراني انتخاب و معرفي كرد و محمود دولت آبادي تنديس جايزه را به سهيل سمي، مترجم اين اثر ادبي اهدا كرد.

رمان‌هاي بائودولينو نوشته امبرتواكو به ترجمه رضا عليزاده و دم را درياب اثر سال بلو و ترجمه بابك تبرايي نيز از آثاري بودند كه به همراه كتاب اپراي شناور در بخش رمان و مجموعه داستان غير ايراني لوح تقدير دريافت كردند.

در بخش كتاب منتخب نخبگان غير نويسنده شامل سياستمداران، ورزشكاران، موسيقي دانان و هنرمندان، لوح سپاس به خاطر انتشار كتاب‌ها كردن نوشته پيمان هوشمندزاده به حسن كيائيان ، مدير نشر چشمه اهدا شد.

تجليل از جمال ميرصادقي به خاطرايفاي نقش در آفرينش آثار داستاني و تلاش طولاني و بي‌وقفه در تدريس اصول داستان نويسي و سهم انكارناپذيرش در تربيت نسلي از داستان نويسان امروز و قدرداني از بهرام بيضايي به پاس نيم قرن تلاش در عرصه ادبيات نمايشي از ويژه برنامه‌هايي بود كه در بخش تقديري جايزه روزي روزگاري برگزار شد.

جايزه ادبي روزي روزگاري در سه بخش رقابتي، نظرسنجي و تقديري به اجرا در مي‌آيد و شركت‌كنندگان در حوزه‌هاي رمان ايراني، مجموعه داستان ايراني و مجموعه داستان و رمان غيرايراني به رقابت با يكديگر مي‌پردازند كه امسال به دليل به حد نصاب نرسيدن تعداد رمان‌هاي ايراني در سال ‪ ،۸۶‬اين بخش از رقابت در جايزه كنار گذاشته شد.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 375]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن