تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815505761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي مهر /اولويتهاي علمي كشور تعيين شدند / اعلام زمان تصويب نهايي نقشه جامع علمي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اختصاصي مهر /اولويتهاي علمي كشور تعيين شدند / اعلام زمان تصويب نهايي نقشه جامع علمي
دبير شوراي تخصصي نقشه جامع علمي كشور با تشريح آخرين وضعيت اين نقشه درباره زمان تصويب نقشه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: در تلاش هستيم نقشه جامع علمي كشور تا قبل از اتمام بهار 87 به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي برسد.

دكتر بابك نگاهداري در گفتگو با خبرنگار مهر درباره روند تهيه و تدوين پيش نويس اوليه نقشه جامع علمي كشور و زمان اتمام آن گفت: تمام تلاش اين است كه مجموع خروجيهايي كه از كميسيونهاي تخصصي به دست آمده ويرايش نهايي شود و پيش نويس اوليه در زمان اعلام شده يعني 31 ارديبهشت ماه آماده شود.

وي با بيان اينكه كميته هاي تخصصي كه در ارتباط با نقشه فعاليت مي كنند شامل كميته هاي سلامت، علوم كاربردي، علوم پايه، علوم انساني و معارف اسلامي، هنر و اولويتهاي ملي مي شود، اظهار داشت: سه كميته چرخه علم و فناوري نيز با عنوانهاي آموزش، پژوهش و فناوري براي تهيه نقشه فعاليت مي كنند.

دبير شوراي تخصصي نقشه جامع علمي كشور گفت: تمام اين كميته ها بر اساس شرح وظايف مصوب، خروجيهاي اوليه را به شوراي تخصصي و كميسيون تلفيق نقشه جامع علمي ارائه داده اند.

وي در تشريح اقدامات انجام شده توسط كميته هاي تخصصي گفت: كميته هاي تخصصي تاكنون چشم انداز حوزه هاي مربوط به فعاليت خود را بر اساس چشم انداز بيست ساله نظام طراحي و وضع موجود و مطلوب كشور را در هر يك از حوزه ها تحليل كرده اند.

نگاهداري اضافه كرد: همچنين شاخصهاي علوم و رشته هاي مختلف نيز متناسب با شاخصهايي كه براي نقشه در نظر گرفته شده بود طراحي شده و راهبردها و راهكارها نيز توسط كميته هاي تخصصي ارائه شده است.

وي با بيان اينكه تاكنون اولويتهاي هر يك از حوزه ها نيز تعيين شده است گفت: بدين ترتيب كار استخراج نتايج اوليه انجام و كار كميسيون تلفيق نيز در مراحل نهايي قرار دارد. خروجيها پس از طرح در نهايت تنظيم و نگارش نهايي نقشه انجام مي شود و به تدريج در اختيار كارگروهها قرار مي گيرد.

دبير شوراي تخصصي نقشه جامع علمي كشور در پاسخ به اين پرسش كه پيش نويس اوليه نقشه در ابتدا به كدام مرجع ارائه مي شود اظهار داشت: اولين ارائه پيش نويس به جامعه نخبگان دانشگاهي و حوزوي است و قصد داريم نقشه را در مرحله اول در معرض قضاوت 500 نفر از صاحب نظران مطرح علم و فناوري كشور قرار دهيم تا نظرات صاحبنظران دانشگاه و حوزه در نقشه انعكاس يابد.

وي افزود: پس از اين مرحله، پيش نويس اوليه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح و به تصويب مي رسد.

نگاهداري در مورد زمان تصويب نقشه جامع علمي كشور گفت: اين زمان بستگي به زمان ارائه نظرات اساتيد دانشگاهها دارد اما تلاش مي كنيم نقشه جامع علمي كشور تا قبل از اتمام بهار 87 به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي برسد.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 322]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن