تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815348618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ گزارش خبري مهر /تاخير در اجراي طرحهاي حمل و نقلي با توقف فروش اوراق مشاركت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: / گزارش خبري مهر /تاخير در اجراي طرحهاي حمل و نقلي با توقف فروش اوراق مشاركت
در صورت ايجاد محدوديت در فروش اوراق مشاركت، تامين حدود 300 ميليارد تومان از بودجه زيرمجموعه هاي وزارت راه و ترابري با مشكل مواجه مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تامين بخشي از بودجه مورد نياز طرح اي عمراني از محل فروش اوراق مشاركت كمك به تسريع روند اجراي طرح هاي توسعه اي زير مجموعه هاي وزات راه و ترابري تلقي مي شود كه درصورت بروز مشكل در اين روند، اين سازمانها در تامين منابع مالي خود با مشكلات جدي مواجه خواهند شد.

معاون اداري و مالي سازمان بنادر و كشتيراني در اين باره به خبرنگار مهر گفت: در سال جاري تامين 250 ميليارد تومان از بودجه اين سازمان از محل فروش اوراق مشاركت، فاينانس داخلي و خارجي، فروش تجهيزات بندري و دريايي و فروش سهام شركت تايدواتر ديده شده است.

علي جهانديده افزود: در برنامه امسال بيش از 80 ميليارد تومان از بودجه اين سازمان از محل فروش اوراق مشاركت تامين خواهد شد و در صورتي كه در اجراي اين روند محدوديتي ايجاد شود بايد به فكر منابع جايگزين بود كه محقق شدن آن نيزدشوار است.

وي اظهار داشت: پيش از اين نيز از سوي بانك مركزي اعمال برخي شرايط در فروش اوراق مشاركت مد نظر قرار گرفته بود كه احتمال مي رود اين شرايط در نحوه فروش اوراق مشاركت اجرا شود و قفل كردن منابع درآمدي سازمان ها از محل فروش اوراق مشاركت بعيد به نظر مي رسد.

معاون اداري و مالي سازمان بنادر و كشتيراني درباره وضعيت سازمانها پس از اعمال محدوديت در فروش اوراق مشاركت گفت: نمي توان نسخه يكساني را براي همه سازمانها در نظر گرفت، زيرا برخي از سازمانها از طريق فروش ساير منابع خود مي توانند كسري بودجه خود را جبران كنند و در برخي ديگر از سازمان ها اين امكان وجود ندارد.

همچنين معاون برنامه ريزي شركت راه آهن جمهوري اسلامي در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تامين 120 ميليارد تومان از بودجه اين شركت در سال جاري از محل فروش اوراق مشاركت در نظر گرفته شده و هنوز اين بخشنامه بانك مركزي به اطلاع ما نرسيده است.

علي اكبر تاريخي ابراز داشت: در صورتي كه اين بخشنامه اعمال شود بايد به فكر منابع جايگزين آن بود ولي در شرايط فعلي راه حلي براي آن نينديشيده ايم.

وي در گفتگوي قبلي خود با خبرنگار مهر، محدود شدن بودجه اين شركت از محل بودجه صرفه جويي سوخت را مانع جدي براي تحقق اهداف بخش ريلي در برنامه چهارم توسعه ذكر كرده بود.

در ادامه معاون شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور نيز در گفتگو با مهر در اين خصوص گفت: در بخش ساخت زيربناهاي خطوط ريلي كشور به دليل غير انتفاعي بودن طرحها ازفروش اوراق مشاركت تامين درآمد نمي شد، به همين دليل اعمال محدوديت در اين روند بر اين بخش تاثير گذار نخواهد بود.

حسين تهراني خاطر نشان كرد: دربخش ساخت آزادراهها تاكنون از محل فروش اوراق مشاركت تامين درآمد مي شد كه آن هم در سال جاري محدود شده بود و در بودجه امسال شركت ساخت و توسعه زير بناهاي حمل و نقل كشور ديده نشده بود.

اين در حالي است كه مدير عامل شركت مادر تخصصي فرودگاههاي كشور در گفتگو با مهر ميزان فروش اوراق مشاركت اين شركت در سال جاري را 50 ميليارد تومان ذكركرد و افزود: هنوز از جزئيات بخشنامه جديد بانك مركزي اطلاعي ندارم ولي در صورت اعمال آن با كسري بودجه مواجه خواهيم شد.

اصغر كتابچي تصريح كرد: در صورت اعمال محدوديت در فروش اوراق مشاركت ناگزير به كاهش سطح برنامه هاي سال جاري خود خواهيم شد و قادر به اجراي برنامه هاي توسعه اي خود نخواهيم بود.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن