تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815383948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير محيط زيست برزيل استعفا داد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: وزير محيط زيست برزيل استعفا داد


آمريكاي‌لاتين- همشهري آنلاين:
وزير محيط زيست برزيل روز سه شنبه 13 مه استعفاي خود را تقديم ايناسيو لولا دا سيلوا رييس جمهوري برزيل كرد.

به گزارش آسوشيتد پرس، مارينا سيلوا وزير سابق محيط زيست برزيل در توجيه استعفاي خويش نوشته كه از حمايت سياسي كافي براي حفاظت از جنگل‌هاي آمازون برخوردار نبوده است.او در بخشي از استعفانامه خود آورده است: من به دليل دشواري‌هاي موجود جهت پيگيري برنامه‌هاي زيست محيطي فدرال از مقام خود كنار مي‌روم.

سيلوا در ادامه استعفانامه خود نوشته است: بعد از كناره گيري، در مقام نماينده سنا به كار ادامه خواهم داد و در سنا به بازسازي حمايت‌هاي سياسي براي پيگيري مسائل زيست محيطي برزيل خواهم پرداخت.

رييس سياست عمومي براي صلح سبز برزيل، با اشاره به استعفاي مارينا سيلوا اعلام كرد: برزيل در حال از دست دادن تنها صداي حاضر در دولت است كه در حمايت از محيط زيست سخن مي‌گفت. وزير محيط زيست به دليل اتخاذ تدابير ضد تخريب جنگل‌ها و افزايش فشارها بر وي در اين زمينه، از مقام خود كنار مي‌رود.

ايناسيو لولا دا سيلوا رييس جمهوري برزيل پس از كناره گيري مارينا سيلوا از مقام وزارت، كارلوس مينك دبيركل محيط زيست ريو د ژانيرو را به مقام وزير جديد محيط زيست برزيل برگزيد.

مارينا سيلوا زندگي سياسي خويش را به دفاع از محيط زيست اختصاص داده بود. مارينا همكار چيكو مندس از برجسته ترين فعالان محيط زيست برزيل در عرصه جنگل‌هاي باران زا بود. چيكو مندس در سال 1988 در ايالت اكره كه در غرب آمازون واقع است كشته شد.

مارينا داسيلوا اما در دور اول رياست جمهوري ايناسيو لولا دا سيلوا در سال 2003به عنوان وزير محيط زيست انتخاب شد. مارينا سيلوا در طول دوران حضور شش ساله خود در راس وزارتخانه محيط زيست برزيل با طرفداران توسعه زمين‌هاي كشاورزي در جنگل‌هاي آمازون اختلافات عديده‌اي پيدا كرده بود.

مواضع محكم مارينا سيلوا در مخالفت با اجراي هرگونه طرح توسعه در جنگل‌هاي آمازون، وزراي دولت برزيل را كه موافق طرح ايجاد زمين‌هاي كشاورزي در فضاهاي خالي جنگل آمازون بودند را با وي دشمن كرد.وزراي توسعه گراي برزيل براين باورند كه توسعه زمين‌هاي كشاورزي در بخش‌هاي تخريب شده جنگل آمازون مي‌تواند به رشد اقتصادي برزيل كمك كند.

تاريخ درج: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 13:15 تاريخ تاييد: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 20:45 تاريخ به روز رساني: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 20:43
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن