تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803575611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشن سيزدهم خانه‌ي سينما


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: جشن سيزدهم خانه‌ي سينما
جشن سيزدهم خانه‌ي سينما
فرهاد توحيدي: با تغييرات اندك جشن امسال را برگزار مي‌كنيم .امين تارخ: خواهش كردم امسال جشن را جمع‌وجور تر برگزار كنند .چهار ماه پيش از برگزاري سيزدهمين جشن خانه‌ي سينما، در اولين نشست خبري تاكيد شد بر اينكه؛ فيلم‌ها امسال نيز طبق روال سال‌هاي گذشته با داشتن پروانه نمايش و ساخت مي‌توانند در اين جشن شركت كنند و همچنين فرهاد توحيدي به عنوان دبير جشن گفت: من چون آدم محافظه‌كاري هستم تصميم گرفتم جشن سيزدهم را كوچك‌تر و در جاي مسقف همراه با ضيافت شام و با جمعي تخصصي‌تر برگزار كنم تا مشكلات سال گذشته به وجود نيايد. به گزارش ايسنا، در اين نشست خبري كه صبح امروز ـ 15 ارديبهشت ماه ـ در خانه سينما برگزار شد، امين تارخ به‌عنوان دبير جشن دوازدهم (در سال گذشته) در سخناني به فرهاد توحيدي به عنوان سيزدهمين دبير جشن خانه سينما خوش‌آمد گفت و براي او در برپايي اين دوره‌ي جشن آرزوي موفقيت كرد.  امين تارخ: امسال هم فيلم‌ها براساس پروانه ساخت و نمايش در جشن حضور دارند .تارخ با اشاره به جشن سال گذشته‌ي خانه سينما تصريح كرد: در جشن قبلي دو اتفاق مهم پيش آمد، يكي نحوه نمايش فيلم‌ها و معيار طراحي‌شده بود كه قرار است در جشن امسال هم ادامه پيدا كند. و اتفاق ديگر جنجال‌هايي بود كه بر سر نمايش بعضي فيلم‌ها بوجود آمد. ما در جامعه‌ي آزادي زندگي مي‌كنيم و اين اجازه را داريم، قدري جرأت بيشتر و ريسك‌ بالاتري داشته باشيم. او خبر داد: امسال نيز فيلم‌ها براساس پروانه ساخت و پروانه نمايش در جشن به نمايش درمي‌آيند. سخنگوي هيئت‌مديره خانه سينما با اشاره به تدوين آيين‌نامه جشن سينما اظهار داشت: بسياري از دوستان در صنوف مختلف با آيين‌نامه موجود مشكلاتي داشتند و به عنوان دبير جشن دوازدهم از هيئت‌مديره خانه سينما خواهان پيگيري شدم كه در نهايت كميته‌اي تشكيل شد تا آيين‌نامه جديد تدوين شود. او خبر داد: اين كميته تا الآن پيگير اين كار است اما فرصت بيشتري را براي رسيدن به آيين‌نامه جامع خواستار شده‌ است. 
جشن سيزدهم خانه‌ي سينما
 فرهاد توحيدي: آيين‌نامه‌ي جديد قطعا به جشن سيزدهم نمي‌رسد در ادامه تارخ با دعوت از فرهاد توحيدي به عنوان دبير جشن سيزدهم ادامه جلسه را به او واگذار كرد. توحيدي با تقدير از زحمات تارخ براي برپايي جشن گذشته اظهار داشت: ايشان در فرصت بسياركم، جشن دوازدهم را برگزار كردند و پايه جشن سيزدهم از همان زمان بنا نهاده شد. او با اشاره به آيين‌نامه جديد جشن سينما تصريح كرد: اين كميته از فرداي جشن دوازدهم مشغول به كار شد و دو جلسه هم با اعضاي آكادمي اسكار داشتند تا نظرات آن‌ها را براي استفاده در آيين‌نامه جديد جويا شوند. توحيدي ادامه داد: متأسفانه از زحمات اين دوستان در جشن امسال محروم مانديم و هنوز پيش‌نويس آيين‌نامه جديد آماده نشده است و به آقاي عسگرپور اعلام كردند به دليل وسعت تغييرات و ايجاد سازمان دايمي جشن، به زمان بيشتري نياز دارند و قطعا به جشن سيزدهم نخواهد رسيد.   با تغييرات اندكي جشن سيزدهم را برگزار مي‌كنيم تعداد داوران امسال اضافه مي‌شود دبير جشن سيزدهم با بيان اين‌كه با تغييرات اندكي توسط هيئت‌مديره در آيين‌نامه جشن، جشن سيزدهم را برگزار خواهيم كرد، به اين تغييرات اشاره كرد و افزود: ما در چند دوره گذشته با 110 داور فيلم‌ها را ارزيابي مي‌كرديم اما در اين دوره تعداد داوران افزايش خواهد داشت و علاوه بر برندگان تنديس جشن گذشته كه در اين جمع حاضر خواهند بود، 12 داور منتخب هيئت‌مديره هم به 15 نفر افزايش پيدا كرده است.
جشن سيزدهم خانه‌ي سينما
اضافه‌ شدن تنديس فيلم‌نامه‌ي اقتباسي و جايگزيني تنديس نمونه فيلم توحيدي گفت: در اين دوره جشن تنديس «فيلم‌نامه اقتباسي» به مجموع تنديس‌ها اضافه شده است، اما به شرط آن‌كه حداقل پنج فيلم اقتباسي در جشن حضور داشته باشد تا مورد قضاوت قرار بگيرند. و همچنين تنديس «نمونه فيلم» به جاي تنديس عكس از ديگر تغييرات جشن امسال است كه تنديس نمونه فيلم در مجموع به سه حوزه عكس، پوستر و آنونس تعلق مي‌گيرد. او نيز تاكيد كرد: مانند دوره‌هاي گذشته جشن، شرط حضور فيلم‌ها در اين دوره دارابودن پروانه ساخت يا مجوز نمايش است. فرهاد توحيدي همچنين خبر داد: اصلاح كوچكي هم در نوع امتيازبندي داوران نسبت به فيلم‌ها براي ايجاد دقت بيشتر صورت گرفته تا رقابت‌ها با شفافيت بيشتر همراه شود. او از انتخاب شش مشاور براي كمك به او براي برگزاري جشن و انتخاب يك مدير هنري براي نظارت بر امور هنري جشن سيزدهم طي روزهاي آينده خبر داد.   برپايي نمايشگاه توانمندي‌هاي سينماي ايران توحيدي با اشاره به برپايي نمايشگاه توانمندي‌هاي سينماي ايران قبل از مراسم نهايي جشن اظهار داشت: اين نمايشگاه در طول هفت تا ده روز در نمايشگاه بين‌المللي برگزار مي‌شود تا در نهايت يك جمع‌بست تجربيات ديگر باشد. همچنين با توجه به استقبال مردمي كه در جشن گذشته صورت گرفت در نظر داريم اين روند را در اين نمايشگاه سامان‌دهي كنيم و همچنين مراسم‌هاي اختتاميه‌ي بخش‌هاي ديگر را در آنجا برگزار كنيم.
جشن سيزدهم خانه‌ي سينما
 محسن هاشمي: در تدارك برگزاري نمايشگاه توانمندي‌هاي در نمايشگاه بين‌المللي به گزارش ايسنا، سپس محسن هاشمي به عنوان دبير اجرايي جشن سيزدهم كه در اين نشست حضور داشت، درباره‌ي برگزاري نمايشگاه توانمندي‌ها توضيح داد: دو جلسه با مسوولين نمايشگاه بين‌المللي داشته‌ايم تا سالن «مبنا» را در اختيار بگيريم و مجموعه‌اي نمايشگاهي در حوزه سينما برپا كنيم. او از نصب دكور چهار فيلم مطرح سينماي ايران، برپايي ورك‌شاپ‌هاي براي بچه‌ها و ورك‌شاپ‌هاي طولاني‌مدت براي اهالي سينما، نمايش فيلم‌هاي برگزيده سي‌سال سينماي ايران خبر داد و گفت: نامگذاري هر شب از برپايي نمايشگاه به نام يكي از صنوف سينمايي در كنار حضور شركت‌هاي مرتبط با سينما از برنامه‌هاي اين نمايشگاه است و ساعت بازديد درنظر گرفته شده را 18 تا 24 اعلام كرد.
جشن سيزدهم خانه‌ي سينما
 توحيدي: احتمال برگزاري جشن در روز عيد سعيد فطر فرهاد توحيدي در بخش ديگري از اين نشست با اشاره به هم‌زماني روز ملي سينما (21 شهريور ماه ) با ايام سوگواري حضرت علي (ع)، از جابه‌جايي زمان برپايي آن و احتمال برگزاري جشن سيزدهم در روز عيد سعيد فطر (29 شهريور ماه) خبر داد.   آغاز نمايش فيلم‌ها براي داوران از 16 خرداد ماه او تصريح كرد: امسال فشردگي جشن دوازدهم را نخواهيم داشت و نمايش فيلم‌ها را از 16 خرداد آغاز مي‌كنيم كه تا اواسط تير ادامه خواهد داشت و هركدام از فيلم‌ها در دو نوبت به نمايش درمي‌آيند و يك نمايش فشرده هم در شهريورماه خواهيم داشت. سپس در ادامه سوالات خبرنگاران مطرح شد   تارخ: اجازه بدهيد درباره‌ي جشن صحبت كنيم اگر تعارضاتي هست، ريشه‌اي نيست به گزارش ايسنا، امين تارخ به‌عنوان سخنگوي هيئت‌مديره خانه سينما در پاسخ به سوالي درباره مشكلات پيش‌آمده براي تهيه‌كنندگان سينما مطرح كرد: اجازه بدهيد، اين نشست به جشن سينما اختصاص داشته باشد. اما در عين حال گفت: ما به دنبال اين نيستيم تهيه‌كنندگان از اصناف جدا باشند و خانه ديگري داشته باشند. به نظر هيئت مديره خانه سينما مجموع صنوف 29 گانه جمع به هم پيوسته‌اي هستند و اگر تعارضاتي هم وجود دارد آن‌قدر ريشه‌اي نيست كه باعث جدايي جمع شود.   صنف تهيه‌كنندگان از ما جدا نيستند او ادامه داد: صراحت و ظرفيت در كساني كه در حرفه‌ي سينما كار كرده‌اند، آن‌قدر هست كه با گفت‌وگو به نتيجه برسند. در جشن يازدهم هم اعتراض‌هايي از سوي تهيه‌كنندگان مطرح بود كه با صحبت حل شد و سال گذشته هم مشكلاتي پيش آمد كه به تدوين آيين‌نامه جامعي براي برپايي جشن موكول شد. در نهايت معتقدم صنف تهيه‌كنندگان از ما جدا نيستند و با هم يك هدف را جست‌وجو مي‌كنند و اگر مشكلي هم هست در ظاهر است و در باطن نيست.
جشن سيزدهم خانه‌ي سينما
توحيدي: امسال با كم‌ترين تغييرات پيش‌ مي‌رويم فرهاد توحيدي در پاسخ به سوالي درباره اهداي تنديس به رشته بدل‌كاري اظهار داشت: اميدوارم تغييرات آيين‌نامه به زودي به نتيجه برسد تا يك‌بار براي هميشه تكليف همه‌چيز مشخص شود. با توجه به اينكه آيين‌نامه در دست تدوين‌ است، امسال تصميم گرفتيم با كم‌ترين تغييرات پيش برويم.  تصميم گرفتم جشن سيزدهم را كوچكتر برگزار كنم وي همچنين درباره پيشگيري از به وجود نيامدن بي‌نظمي‌هاي جشن دوازدهم گفت: من چون آدم محافظه‌كاري هستم تصميم گرفتم جشن سيزدهم را كوچك‌تر و در جاي مسقف همراه با ضيافت شام و با جمعي تخصصي‌تر برگزار كنم تا مشكلات سال گذشته به وجود نيايد.
جشن سيزدهم خانه‌ي سينما
 تارخ: امسال از آقاي توحيدي خواهش كردم جشن را جمع‌وجور تر برگزار كنند تارخ نيز در ادامه مطرح كرد: زماني‌كه بنده مسووليت جشن دوازدهم را گرفتم، حساس‌ترين زمان بود و برنامه‌ها از قبل تعيين شده و تعريف‌شده بود. مي‌خواستند جشني با حضور شش تا هفت‌هزار نفر برگزار شود و سليقه‌اي در جشن حاكم شده بود كه مي‌خواستند شكوه آن را در كثرت تماشاگران ديده شود و طبيعتا پيش‌بيني‌هاي لازم نشده بود و اضافه‌شدن جمعيت آن هرج و مرج را به وجود آورد كه خود من امسال از آقاي توحيدي خواهش كردم، جشن را جمع‌وجورتر برگزار كند. محسن هاشمي درباره جذب اسپانسرهاي جشن سيزدهم گفت: سه برنامه براي جذب اسپانسر آماده شده است، اميدوارم تا پايان خرداد با سه يا چهار اسپانسر كلان هزينه‌هاي جشن و يكسري هزينه‌هاي خانه سينما را تأمين كنيم.   امسال هزينه‌ي جشن 10 برابر بيشتر است توحيدي با اشاره به هزينه‌هاي درنظرگرفته‌ شده براي جشن سيزدهم اظهار داشت: در جشن گذشته نيز بسيار معقول هزينه شد، در حدود 500 ميليون تومان صرف آن شد. اما امسال با توجه به برپايي نمايشگاه هزينه زيادي را پيش‌رو خواهيم داشت و حدود 10 برابر سال گذشته پيش‌بيني كرده‌ايم كه اميدواريم با جذب اسپانسر آن را فراهم كنيم.   تعدادي از برگزيدگان جشن گذشته امسال به كن مي‌روند وي درباره اعزام برگزيدگان كارگرداني، فيلم‌نامه و بهترين فيلم جشن گذشته به جشنواره كن از سوي خانه سينما و ادامه اين روند در جشن سيزدهم اظهار داشت: خوشحالم كه با پيگيري‌هاي مدير خانه سينما اين اتفاق افتاد. چراكه شركت در جشنواره‌ها خيلي ضوابط مشخصي نداشت و اميدوارم اين سنت هرساله اتفاق بيافتد تا رقابت زيباتر شود.  عسگرپور نامزد عضو فياپ است توحيدي همچنين در سخنانش از نامزدي عضويت محمدمهدي عسگرپور در فياپ و تشكيل فدراسيون فيلم‌سازي خبر داد.   عسگرپور: فيلمم مورد قضاوت قرار نخواهد گرفت به گزارش ايسنا، در پايان اين نشست كه مديرعامل و اعضاي هيئت‌مديره خانه سينما همچون ابراهيم مختاري، كامران ملكي، مرتضي رزاق‌كريمي حضور داشتند، فرهاد توحيدي با طرح سوالي از عسگرپور درباره حضور فيلم «هفت و پنج دقيقه» در جشن سيزدهم اظهار داشت: من امروز مصاحبه را بر خود حرام كرده بودم، اما در مورد اين فيلم كه توسط من ساخته شده بود و فرهاد توحيدي فيلم‌نامه‌اش را نوشته است، فقط براي داوران به نمايش درمي‌آيد و مورد قضاوت قرار نخواهد گرفت.  تنظيم براي تبيان: مسعود عجمي 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن