تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815539642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير كل منابع طبيعي آذربايجان‌شرقي:درختكاري براي مقابله با ريزگردهاي درياچه اروميه ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير كل منابع طبيعي آذربايجان‌شرقي:درختكاري براي مقابله با ريزگردهاي درياچه اروميه ضروري است
خبرگزاري فارس: مديركل منابع طبيعي آذربايجان‌شرقي گفت: ضرورت دارد به منظور مقابله با ريزگردهاي درياچه اروميه از درختكاري در حاشيه مزارع به‌عنوان بادشكن استفاده شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، رستم صادقي صبح امروز در نشست كارگروه كشاورزي، آب و منابع طبيعي استان كه در محل اتاق جلسات سازمان برگزار شده بود با اشاره به اينكه سال گذشته با استفاده از اعتبارات مستمر اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان 3 هزار و 600 هكتار جنگل در سطح استان ايجاد شده است، افزود: براي توليد نهال اين عرصه‌هاي جنگلي سالانه 100 ميليارد ريال اعتبار نياز است.

وي با بيان اينكه در صورت تامين اعتبار لازم با توجه به ظرفيت‌هاي استان و وجود 9 نهالستان در سطح 90 هكتار، توان توليد نهال مورد نياز و تحقق هدف افزايش عرصه‌هاي جنگلي استان در برنامه توسعه وجود دارد، افزود: آنچه امروز براي ما مهم جلوه مي‌كند همت و اراده جدي است كه بايد در انجام كارها داشته باشيم.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان همچنين به منظور مقابله با ريزگردها به‌عنوان عوارض شرايط بحراني درياچه اروميه گفت: ضرورت دارد به منظور مقابله با ريزگردها از درختكاري در حاشيه مزارع به عنوان بادشكن استفاده شود.

وي با اشاره به اينكه با مشاركت مردم و دستگاه‌هاي اجرايي با اداره كل منابع طبيعي استان شاهد گسترش طرح‌هاي بزرگ جنگل‌كاري در آينده نزديك در استان خواهيم بود، افزود: افزايش جنگل‌كاري تاثيرات قابل توجهي در تثبيت خاك و جلوگيري از هدر رفتن آب اين منطقه دارد.

صادقي با بيان اينكه حفاظت و مراقبت از منابع طبيعي يك وظيفه ملي است و همگان بايد بر اين وظيفه اهتمام داشته باشند، ادامه داد: اهتمام جدي همگان به امر حفاظت و مراقبت از منابع ملي مراتع و بيابان‌ها بايد مد نظر باشد.

وي با بيان اينكه توسعه باغات در اراضي شيب‌دار يكي از برنامه‌هاي عمده اين اداره در مسير توسعه جنگل‌كاري در استان است، ادامه داد: اين طرح نزديك به 500 هكتار در طول سه سال گذشته اجرايي شده است.

موسي يزدان‌پناه معاون فني اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان نيز كل جنگل‌هاي آذربايجان‌شرقي را 156 هزار و 433 هكتار عنوان كرد و گفت: از اين ميزان، 147هزار و 122 هكتار مربوط به جنگل‌هاي ارسباران است كه 60 هزار و 833 هكتار آن در شهرستان خداآفرين، 50 هزار و 610 هكتار آن در شهرستان كليبر، 20هزار و 63هكتار در شهرستان ورزقان، 6هزار و 142هكتار در شهرستان اهر و 9 هزار و 474 هكتار در شهرستان جلفا قرار گرفته است.

وي با اشاره به اينكه 2هزار و 288 هكتار از جنگل‌هاي استان در شهرستان ميانه و يك هزار و 141 هكتار نيز در شهرستان عجب شير واقع شده است، ادامه داد: 3هزار و 518 هكتار نيز در شهرستان بناب و 2هزار و 363 هكتار باقي مانده نيز در شهرستان اسكو واقع شده است.

انتهاي پيام/ح20

شنبه|ا|2|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن