تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815470404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل امور روستايي استانداري كهگيلويه و بويراحمد:كريك روستاي هدف گردشگري كهگيلويه و بويراحمد شدخبرگزاري فارس: مديركل دفتر امور روستايي استانداري كهگيلويه و بويراحمد گفت: روستاي كريك به عنوان روستاي هدف گردشگري اين استان انتخاب شده و ساماندهي بافت سنتي اين روستا در دست اقدام است.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل امور روستايي استانداري كهگيلويه و بويراحمد:كريك روستاي هدف گردشگري كهگيلويه و بويراحمد شدخبرگزاري فارس: مديركل دفتر امور روستايي استانداري كهگيلويه و بويراحمد گفت: روستاي كريك به عنوان روستاي هدف گردشگري اين استان انتخاب شده و ساماندهي بافت سنتي اين روستا در دست اقدام است.
خبرگزاري فارس: مديركل دفتر امور روستايي استانداري كهگيلويه و بويراحمد گفت: روستاي كريك به عنوان روستاي هدف گردشگري اين استان انتخاب شده و ساماندهي بافت سنتي اين روستا در دست اقدام است.


ابراهيم جعفري پيش از ظهر امروز در حاشيه بازديد از دهياري‌هاي گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اين شهرستان اظهار كرد: كهگيلويه و بويراحمد علاوه بر داشتن آب و هواي مناسب، جاذبه‌هاي مهم و تاريخي گردشگري زيبايي به ويژه در مناطق روستايي دارد.

* طرح ساماندهي روستاي كريك با جديت و حساسيت در دست اقدام است

مديركل دفتر امور روستايي استانداري كهگيلويه و بويراحمد ابراز داشت: براي حفظ و توسعه و استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي گردشگري كهگيلويه و بويراحمد طرح‌هاي خوبي در دست اجرا است.

جعفري ساماندهي و بازسازي روستاهاي هدف گردشگري را از جمله راهكارهاي مناسب در راستاي توسعه صنعت گردشگري كهگيلويه و بويراحمد عنوان كرد.

وي با اشاره به خدمات‌رساني و بازسازي روستاي كريك از توابع شهرستان دنا به عنوان روستاي هدف و نمونه گردشگري كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: روستاي كريك يكي از روستاهاي كهگيلويه و بويراحمد است كه داراي بافت باارزش تاريخي و گردشگري است.

جعفري يادآور شد: منطقه مقصد، هدف و نمونه گردشگري محدوده‌اي بوده كه در اين محدوده يك يا چند و يا مجموعه‌اي از جاذبه‌هاي تاريخي، طبيعي و فرهنگي وجود دارد كه وجود آنها انگيزه‌اي براي سفر و اقامت گردشگران است.

وي افزود: در طرح ساماندهي روستاهاي هدف گردشگري با شناسايي و ارتقاي فضاهاي باارزش روستايي توسعه كالبدي فضاي روستا را از طريق حفاظت و احياي ارزش‌هاي فرهنگي، تاريخي و معماري آن به شيوه‌هاي نوين، مناسب و بهينه پيگيري مي‌شود.

جعفري با اشاره به اهداف تهيه و اجراي طرح ساماندهي روستاهاي هدف گردشگري بيان داشت: حفاظت، احيا و مرمت بافت و كالبد باارزش در رابطه با سكونت و توليد و نيز حفاظت و احياي بافت‌هاي باارزش فرهنگي، تاريخي و كالبدي و فضاهاي معماري و منظر روستا و معرفي آن از جمله اهداف اين طرح است.

وي ادامه داد: طرح ساماندهي و احياي بافت‌هاي روستاهاي هدف گردشگري به منظور معرفي ارزش‌هاي تاريخي و معماري و گردشگري روستا در سطح ملي و فراملي و به ويژه در زمينه توسعه گردشگري، ارتقاي كمي و كيفي عرصه‌هاي زيست و توليد روستايي و فراهم كردن زمينه توسعه و عمران روستا با توجه به امكانات و محدوديت‌هاي موجود پيگيري و اجرا مي‌شود.

* روستاي كريك بافت 20 هزار ساله دارد

مديركل دفتر امور روستايي استانداري كهگيلويه و بويراحمد افزود: روستاي كريك از توابع شهرستان دنا در كهگيلويه و بويراحمد با دارا بودن شرايط لازم به عنوان روستاي هدف گردشگري در اين استان انتخاب شده است.

جعفري بيان داشت: آب و هواي اين روستا در فصل‌هاي بهار، تابستان و پائيز ملايم و مطبوع و در زمستان سرد و خشك است.

وي خاطرنشان كرد: رودخانه روستاي كريك از ميان روستا عبور كرده و بر طراوت و شادابي فضاي روستايي افزوده است.

جعفري با اشاره به وجود چهار امامزاده در اين روستا عنوان داشت: با هماهنگي‌هاي به عمل آمده مقرر شد كه ادارات و نهادهاي كهگيلويه و بويراحمد خدمات و امكانات را اين روستا ببرند به نحوي كه به بافت روستا آسيب نرسد.

وي با بيان اينكه روستاي كريك از قديمي‌ترين روستاهاي دنا به شمار مي‌رود، يادآور شد: در اين روستا بافت هزار ساله وجود دارد و ساماندهي و خدمات‌رساني به اين روستا با حساسيت ويژه‌اي پيگيري مي‌شود.

اين مقام مسئول در استانداري كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به برگزاري جلسات هماهنگي با دستگاه‌هاي خدمات‌رسان كهگيلويه و بويراحمد، شركت آب منطقه‌اي، ميراث فرهنگي و گردشگري و اداره اوقاف يادآور شد: ادارات و نهادهاي مرتبط با توسعه روستاي كريك بايد خدمات‌رساني به اين روستا را با دقت انجام دهند تا صدمه اي به بافت سنتي روستا وارد نشود.

جعفري از مديران دستگاه‌هاي خدمات‌رسان خواست با توجه به ظرافت بافت سنتي روستاي كريك از بكارگيري ماشين‌آلات سنگين در اين روستا تا جاي ممكن خودداري كنند.

وي ارائه پروژه‌ها و طرح‌هاي تحقيقاتي را در راستاي توسعه و صنعت گردشگري كهگيلويه و بويراحمد را موثر و لازم عنوان كرد و از دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي خواست تا طرح‌هاي پيشنهادي خود در راستاي احياي بافت‌هاي سنتي، حفظ و بازسازي معماري و فضاي كالبدي و ساماندهي فضاي روستايي كريك را به دفتر امور روستايي استانداري كهگيلويه و بويراحمد ارائه دهند.

به گزارش فارس روستاي كريك از توابع بخش مركزي دنا و در 15 كيلومتري جنوب غربي سي‌سخت و 25 كيلومتري ياسوج قرار دارد.

روستاي كريك بر اساس سرشماري سال 85 داراي 195 خانوار با جمعيتي افزون بر 790 نفر است و در حال حاضر داراي امكاناتي از قبيل آب و برق بوده و عمليات گازرساني به اين روستا نيز در دست اقدام و اجرا است.

انتهاي پيام/صا10

دوشنبه|ا|15|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن