تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812972994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سكونت 18 ميليون ايراني در بافت‌هاي فرسوده


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سكونت 18 ميليون ايراني در بافت‌هاي فرسوده
جام جم آنلاين: مديركل دفتر مطالعات كاربردي شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهرهاي ايران حجم بافت‌هاي فرسوده كشور را 70 هزار هكتار عنوان كرد كه جمعيتي 17 تا 18 ميليون نفري در آن محدوده سكونت دارند.


فرهاد قلي‌زاده ظهر امروز در نشست خبري معاون وزير راه و شهرسازي در سنندج، اظهار داشت: بحث احيا و بازسازي بافت‌هاي فرسوده و توجه به اين موضوع توجه به زندگي بشريت است.

وي افزود: تعداد افرادي كه در محدوده بافت فرسوده ساكن هستند بيش از 17 تا 18 ميليون نفر است كه توجه به اين افراد و زندگي آنها براي تك‌تك ما حائز اهميت است.

به گفته وي سازمان عمران در راستاي وظيفه قانوني خود با هدف فرهنگ‌سازي برنامه‌اي را در سطح كلان استان به استان در حال پيگيري دارد.

قلي‌زاده حجم بافت‌هاي فرسوده كشور را 70 هزار هكتار عنوان كرد و افزود: ميزان هزينه‌كرد براي بهسازي هر هكتار بافت فرسوده 87 ميليارد تومان است كه عدد بسيار بالايي است و دولت را ياراي پرداخت آن نيست.

وي تحقق بهسازي بافت فرسوده را در مشاركت مردم و فراهم ساختن بسترهاي لازم توسط دولت براي ايجاد مشاركت مردمي دانست و گفت: تلاش شده با اطلاع‌رساني بين مردم و مسوولان و مديران و پخش تيزر اهميت اين موضوع در جامعه منعكس شود.

مديركل دفتر مطالعات كاربردي شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهرهاي ايران اطلاع‌رساني در ميان مردم را مهم‌ترين و كليدي‌ترين بخش‌هاي كار خود عنوان كرد و گفت: اگر شفاف‌سازي بيشتر و روشن‌‌تري در ميان مردم صورت گيرد قدرت و سرمايه پنهان احياء بافت‌هاي فرسوده را عملي مي‌كنيم.

به گفته قلي‌زاده در دو سال اخير محلات مختلف بافت‌هاي فرسوده در كشور احياء شده و دوره‌هاي آموزشي بسياري هم برگزار شده و اين امر موجب افزايش تعداد صدور پروانه ساخت نوسازي بيشتر شده است.

وي نوسازي و بهسازي بافت‌هاي فرسوده يك ضرورت عنوان كرد و افزود: به همين منظور مجلس شوراي اسلامي و دولت جمهوري اسلامي ايران نيز با تدوين، تصويب و ابلاغ قوانين، بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي مربوطه بر اين مهم تاكيد ورزيده‌اند.

به گفته قلي‌زاده هيچ محدوديتي براي پرداخت تسهيلات بانكي به متقاضيان بافت‌هاي فرسوده در كشور وجود ندارد و به تمام متقاضيان تسهيلات نوسازي 20 و 25 ميليون تومان تسهيلات ارائه مي‌شود. (فارس)

يکشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن