تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813064209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل آب و فاضلاب روستايي استان تهران: نيمي از شبكه آب روستايي فرسوده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديرعامل آب و فاضلاب روستايي استان تهران: نيمي از شبكه آب روستايي فرسوده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي

‌مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان تهران گفت: نيمي از شبكه آبرساني روستاها فرسوده است كه اين موضوع باعث هدررفت 34 درصدي آب در اين شبكه‌ها مي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود سالاري افزود: در حال حاضر شبكه آبرساني روستايي 2479 كيلومتر است كه 1700 كيلومتر آن يعني بيش از 50 درصد آن فرسوده است.

وي با اشاره به اين كه اين فرسودگي شبكه آبرساني باعث شده بود تا دو سال پيش پرت آب در شبكه آبرساني روستايي حتي به 37 درصد برسد، افزود: درحال حاضر با تلاشي كه صورت مي‌گيرد اين عدد به 34.2 درصد كاهش يافته است.

اين مقام مسئول با بيان اينكه وجود 15 درصد هدر رفت آب در شبكه آبرساني يك عدد استاندارد و عادي است، گفت: تعامل خوبي كه با استانداري، نمايندگان مجلس و معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي داريم، باعث شده تا در جذب منابع مالي نيز موفق عمل كنيم.

* * كاهش مصرف آب روستايي بعد از هدفمندي يارانه‌ها

مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان تهران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود درباره وضعيت مصرف آب روستايي بعد از اجراي هدفمندي يارانه‌ها گفت: يك سال قبل از هدفمندي يارانه‌ها مصرف آب روستاهاي استان تهران و البرز 48 ميليون و 322 هزار و 617 مترمكعب بود، اما حال بعد از گذشت از يك سال اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در نتيجه صرفه‌جويي صورت گرفته ميزان مصرف به 34 ميليون و 183 هزار و 345 مترمكعب رسيده است.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان تهران افزود: اگر بر اساس قيمت تمام شده آب استان كه به ازاي هر يك متر مكعب 317 تومان است، بخواهيم ميزان صرفه‌جويي ريالي را نيز در نظر بگيريم، مي‌توان گفت كه 45 ميليارد تومان صرفه‌جويي صورت گرفته است.

* * نياز 9 ميليارد توماني پروژه هاي آبرساني ملارد

مدير امور آب و فاضلاب روستايي شهرستان ملارد نيز در جريان اين بازديد با بيان اينكه 60 درصد از شبكه آبرساني روستاهاي اين شهرستان تعويض شده است، گفت: تعويض 40 درصد باقيمانده نيازمند تامين اعتبار است كه براي تامين پروژه‌هاي مورد نياز اين شهرستان 9 ميليارد و 270 ميليون تومان نياز است.

سيد رزاق موسوي با بيان اين كه اين شهرستان مرداد ماه سال گذشته از شهرستان شهريار جدا شده و در حال حاضر 47 روستا با جمعيتي بالغ بر 11 هزار و 800 مشترك را تحت پوشش خود قرار داده است، افزود: در اين شهرستان شش مجتمع آبرساني وظيفه آبرساني به 47 روستا را انجام مي‌دهند.

به گفته وي، تعداد مخازن هوايي شهرستان ملارد هفت مخزن با حجم 730 متر مكعب و 12 مخزن زميني با حجم 6500 متر مكعب كار آبرساني به اين شهرستان را با 234 متر مكعب بر ثانيه انجام مي‌دهند.

وي افزود:20 حلقه چاه براي تامين آب اين مناطق حفر و با 174 كيلومتر خطوط انتقال، آبرساني به روستاهاي اين منطقه انجام مي‌شود.

مدير امور آب و فاضلاب روستايي شهرستان ملارد با بيان اينكه تعداد انشعابات مجاز شده از سال گذشته تاكنون 400 انشعاب و تعداد كنتورهاي تعويضي 700 دستگاه بوده است، گفت: شاخص بهره‌مندي آب در ملارد 55درصد است كه نسبت به ساير شهرستان‌ها بسيار بالاست.

مدير امور آبفار شهرستان ملارد با بيان اينكه پيش بيني اعتبار سال 1391 براي اين مديريت سه ميليارد تومان است، گفت: تامين مخزن زميني به حجم هشت هزار متر مكعب، مخزن هوايي به حجم400 متر مكعب، تامين آب شرب به اندازه 80 ليتر بر ثانيه، مرمت و بازسازي 100 كيلومتر خطوط انتقال و خريد يك دستگاه تانكر سيار از مهمترين نيازهاي آبفاي روستايي شهرستان ملارد است كه براي تامين اين تجهيزات و تاسيسات نيازمند اعتباري حدود 9 ميليارد و 270 ميليون تومان است.

موسوي از افت سطح آب هاي زيرزميني در 15 سال اخير خبر داد و گفت: سطح آبهاي زيرزميني در اين شهرستان از 50 متر به 140 متر كاهش يافته است.

وي افزود: آب اين منطقه مشكل آلودگي ندارد و كيفيت آب در سطح مطلوبي است و حتي با آب شرب تهران نيز برابري مي كند.

وي تاكيد كرد: ميزان شوري آب ملارد هم سطح آب تهران است و بايد اذعان شود كه تاكنون به هيچ عنوان در شبكه آبرساني اين شهرستان كلر باقيمانده نداشتيم و آب اين شهرستان از لحاظ سختي آب با آب تهران هم سطح است.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن