تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815016118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«قريب» اگر رئيس شود، بر چه مبنايي خواهد بود؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايپنا: «قريب» اگر رئيس شود، بر چه مبنايي خواهد بود؟
بعد از "مهدي تاج" كه پيشترها انصرافش را از حضور در انتخابات رياست فدراسيون فوتبال اعلام كرد، 2 كانديداي ديگر هم نتوانستند امضاي اعتماد لازم را كسب كنند تا عملا 3 نفر در اين عرصه باقي بمانند؛ علي كفاشيان، عزيز‌الله محمدي و محمد حسين قريب.


رئيس فدراسيون فوتبال آينده را قرار نيست مردم انتخاب كنند. اين حق قانونا به اعضاي مجمع واگذار شده است. حالا اعضاي مجمع يا طرف را مي شناسند و به او راي مي دهند يا در همين مدت باقيمانده شناخت پيدا مي‌كنند و به فرد مورد نظر راي مي دهند و در نهايت هم ممكن است به كسي راي بدهند كه اصلا نمي‌شناسندش! كه خب اين آخري راه نادرستي است اگر چه مرسوم باشد!

سوال اينست كه اگر قرار نيست مردم براي انتخاب رئيس آينده فدراسيون فوتبال راي بدهند پس اين همه مصاحبه براي چيست؟ كفاشيان و عزيز محمدي چرا هر روز اهدافشان را در قالب گفت و گوهاي رسانه اي بيان مي كنند؟ چرا به خودشان زحمت مي دهند، برنامه تدوين مي كنند و آن را منتشر مي نمايند تا به دست مردم و اهالي رسانه برسد؟ چرا اين دو نفر هم مثل قريب نمي روند يك گوشه اي بنشينند و صدايشان هم در نيايد؟ وقتي قرار نيست پاي مردم مستقيما به قضيه باز شود، اين همه حرف و سخن براي چيست؟

جواب را احتمالا همه مي دانيم؛ لزوم پاسخگو بودن به افكار عمومي.

اگر اين 2 نفر هر روز مصاحبه مي كنند يا مشروح برنامه شان را روي خروجي رسانه ها قرار مي دهند فقط براي تبليغ كردن نيست. براي اينست كه اين دو نفر خود را موظف مي دانند اهدافشان را براي مردم و رسانه ها بيان كنند تا ضمن شفاف سازي اين حق را در صورت رئيس شدن به مردم بدهند كه بر اساس همين اهداف و برنامه ها بتوانند حقوق خود را مطالبه نمايند.

وقتي كفاشيان و محمدي برنامه هايشان را براي مسايل فوتبال كشور ارائه مي دهند در حقيقت براي خودشان تعهد ايجاد مي كنند كه شكل درست كار هم همين است. بر اساس همين تعهد است كه بعدها عملكرد هر يك از آن ها مورد نقد قرار مي گيرد.

قسمت تاسف انگيز ماجرا اينست كه محمد حسين قريب كه درست يا غلط از او به عنوان گزينه وزارت ورزش نام برده مي شود تا امروز در سكوت كامل وقت گذرانده و هيچ به خود زحمت نمي دهد برنامه ها و اهدافش را براي مردم و اهالي رسانه مطرح و تشريح نمايد. ايرادات احتمالي اش را بشنود و با تبادل نظر، شكل شفافي به حضورش در انتخابات بدهد. همچنان پشت پرده مانده انگار كه اصلا علاقه اي به حضور در اين عرضه نداشته يا بر عكس آن قدر از رئيس شدن خود مطمئن است كه نيازي به اين جور اعمال دموكراتيك نمي بيند!

و در پايان سوال مهم مطروحه اينست كه وقتي قريب تا امروز حاضر نشده هيچ جور شناختي از خودش ارائه بدهد، فردا روز اگر زد و به عنوان رئيس نشست جاي كفاشيان اين انتخاب بر چه مبنايي و بر اساس كدام شناخت از برنامه ها و اهداف او بوده است؟

قريب برنامه اش براي صعود تيم ملي به جام جهاني و نحوه حضور در برزيل 2014 چيست؟ يا در صورت عدم صعود چه كار خواهد كرد؟ او براي حفظ چهار سهميه ايران در ليگ قهرمانان قرار است چه بكند؟ برنامه هاي او براي تيم هاي ملي سطوح پايه چيست؟ موضعش در زمينه كم شدن تعداد تيم هاي ليگ برتر كدام است و چندين و چند مورد اين گونه كه هر سه نامزد موظفند و باز تاكيد مي شود موظفند قبل از انتخابات در موردش توضيح بدهند، همان طور كه اعضاي مجمع هم وظيفه قانوني دارند به فردي راي بدهند كه برنامه بهتري براي چهار سال آينده فوتبال دارد.

محمدي و كفاشيان بارها در مورد برنامه هايشان صحبت كرده اند اما در اين زمينه هيچ خبري از قريب نشده است. او هيچ برنامه اي ارائه نداده و چون مبنا بر اينست كه اعضاي مجمع به برنامه افراد راي بدهند در نتيجه قريب در صورتي كه برنامه ها و اهدافش را بيان نكند، نبايد به عنوان رئيس فدراسيون فوتبال انتخاب شود.

* جمشيد محبي

چهارشنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايپنا]
[مشاهده در: www.ipna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن