تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814802942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش كامل نشست خبري وزارت علوم: تقاضاي دانشجويان ايراني انگلستان براي بازگشت به كشور / عدم تغيير در ارزشيابي مدارك دانشجويان ايراني انگلستان


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: گزارش كامل نشست خبري وزارت علوم: تقاضاي دانشجويان ايراني انگلستان براي بازگشت به كشور / عدم تغيير در ارزشيابي مدارك دانشجويان ايراني انگلستان
معاون پشتيباني و مديريت منابع سازمان امور دانشجويان گفت:‌ ارزشيابي مدارك دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در دانشگاه‌هاي انگلستان هيچ‌گونه تغييري نداشته است.


به گزارش خبرنگار علمي «خبرگزاري دانشجو»، دكتر محمود ملاباشي، رئيس سازمان امور دانشجويان؛ مجتبي بذرافشان، معاون امور دانشجويان داخل سازمان امور دانشجويان؛ دكتر حسن مسلمي نائيني، معاون بورس و امور دانشجويان خارج از كشور سازمان امور دانشجويان و دكتر حسين مجلس‌آريا، رئيس دفتر مركزي مشاوره‌اي وزارت علوم امروز صبح در نشست وزارت علوم به تشريح مسائل موجود در باب دانشجويان داخل و وضعيت دانشجويان خارج از كشور پرداختند.

ملاباشي: تقاضاي 581 دانشجوي ايراني مشغول به تحصيل در دانشگاه‌هاي خارجي براي انتقال به داخل كشور در سال جاري

دكتر محمود ملاباشي امروز در نشست خبري در وزارت علوم گفت: اين سازمان اطلاعاتي از 50 سال پيش ارزشيابي دانشجوياني كه در دانشگاه‌هاي خارجي تحصيل كرده‌اند را در بانك اطلاعاتي جمع‌آوري كرده و اين اطلاعات را در اختيار افرادي كه متقاضي باشند قرار مي دهد.

وي افزود: همچنين ارزشيابي‌هاي بعدي سازمان امور دانشجويان از دانش‌آموختگان ايراني در دانشگاه‌هاي خارج از كشور به اين بانك اطلاعاتي اضافه مي‌شود.

رئيس سازمان امور دانشجويان خاطرنشان كرد: بر اساس قانون‌مند كردن برون‌سپاري خدمات دانشجويان به بخش غيردولتي تا پايان امسال همه دانشگاه‌ها مشكل توليد غذا را رفع خواهند كرد و غذا از پيمان‌كاران براي دانشگاه‌ها خريداري مي‌شود.

در سال 90 بيش از 4000 نفر بورس داخل شدند

ملاباشي از بورسيه 4474 دانشجو در سال جاري خبر داد و گفت: ‌اين در حالي است كه در سال 1384 تنها 593 دانشجو بورس شدند.

وي خاطرنشان كرد: همچنين در سال 1384، 125 دانشجو بورسيه خارج از كشور شدند و اين در حالي است كه در سال 90 اين تعداد به 419 نفر رسيده است.

رئيس سازمان امور دانشجويي اضافه كرد: در حال حاضر 13 هزار و 400 دانشجوي غيرايراني در كشور پذيرفته شده اند كه اين تعداد در سال 85، 6838 بوده است.

آيين‌نامه شوراي صنفي و شاهد و ايثارگر تا پايان سال ابلاغ مي‌شود

ملاباشي گفت: ‌آيين‌نامه‌هاي شوراي صنفي و شاهد و ايثارگر براي امضا به دفتر وزير علوم ارسال شد كه پيش‌بيني مي‌شود اين آيين‌نامه‌ها تا پايان امسال به دانشگاه‌ها ابلاغ ‌شود.

وي اضافه كرد: آيين‌نامه شوراي صنفي آيين‌نامه‌اي است كه آسيب‌شناسي همه جانبه بر روي آن انجام شده و در حال حاضر براي امضا به دفتر وزير علوم ارسال شده است.

رئيس سازمان امور دانشجويي با بيان اينكه سازمان امور دانشجويان داراي آيين‌نامه و دستورالعمل‌هاي مختلفي است، افزود: ‌اين سازمان علاقه دارد هر ساله تعدادي از آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را بازنگري كند كه در حال اخذ مجوز براي تفويض اختيار امضاي اين آيين‌نامه‌هاي بازنگري شده به رئيس سازمان و يا كميته تخصصي است.

5 قطب ورزشي دانشجويي در كشور تعيين شده است

ملاباشي با بيان اينكه پنج قطب ورزشي دانشجويي در كشور تعيين شده است، گفت: خراسان رضوي يكي از اين پنج قطب است كه در حال حاضر پژوهشگاه تربيت‌بدني به آن منتقل شده است و قرار است اين پژوهشگاه در كنار دانشگاه علوم ورزشي و تربيت‌بدني سايت بزرگ ورزشي را در خراسان رضوي ايجاد كند.

وي با بيان اينكه قطب خراسان رضوي آماده‌ترين قطب براي تشكيل دانشگاه تخصصي تربيت‌بدني تعيين شده است، گفت: در آينده پنج پژوهشگاه در قطب‌هاي اصفهان،‌ كرج، تبريز و مشهد راه‌اندازي مي‌شود.

بذرافشان: تقاضاي دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در كشور انگلستان براي بازگشت به كشور

در ادامه مجتبي بذرافشان گفت: ‌11 نفر از دانشجويان مشغول به تحصيل در كشور انگليس درخواست انتقال خود به دانشگاه‌هاي داخلي را براي شوراي انتقال دانشجويان ارسال كردند.

وي با بيان اينكه 110 دانشجوي ايراني در مالزي متقاضي تحصيل در دانشگاه‌هاي داخل بودند، گفت: اين دانشجويان به سه دانشگاه علوم اقتصادي، بين‌المللي امام خميني (ره) و پيام‌نور معرفي شدند كه از ترم تحصيلي جاري در اين دانشگاه‌ها مشغول به تحصيل شدند.

بذرافشان خاطرنشان كرد: بيشتر دانشجويان ايراني متقاضي انتقال از كشور مالزي به دانشگاه‌هاي داخلي در رشته MBA تحصيل مي‌كنند.

معاون امور دانشجويان داخل سازمان امور دانشجويان اضافه كرد: عملكرد دانشگاه‌ها در نيم سال تحصيلي جاري در پاسخ به اجابت تقاضاي دانشجوياني كه قصد انتقال به ديگر دانشگاه‌هاي كشور داشتند 21 هزار و 314 درخواست بود كه موسسات مبدا با 12 هزار و 149 تقاضا موافقت كردند.

وي گفت: همچنين در سامانه دانشجويان انصراف از تحصيل 3 هزار و 438 تقاضا ثبت شد كه 46 درصد اين متقاضيان اولويت ادامه تحصيل خود را براي دانشگاه‌هاي پيام‌نور، 22 درصد براي دانشگاه‌ آزاد، 14 درصد براي دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي و 18 درصد را براي دانشگاه‌هاي جامع علمي و كاربردي انتخاب كردند.

بذرافشان با اشاره به ارائه تسهيلات به دانشجويان نمونه كشوري گفت: به اين دانشجويان وام كمك هزينه تحصيلي براي هر ترم 500 هزار تومان و وام ضروري براي هر ترم 400 هزار تومان تعلق مي‌گيرد.

معاون امور دانشجويان داخل سازمان امور دانشجويان تصريح كرد: در سال جاري 50 دانشجوي نمونه انتخاب شد كه 5 نفر از اين دانشجويان شاهد و ايثارگر بودند.

نائيني: بيش از 25 هزار دانشجوي ايراني در دانشگاه‌هاي خارجي تحصيل مي‌كنند

دكتر حسن مسلمي نائيني نيز از تحصيل 25 هزار و 45 دانشجوي ايراني در دانشگاه‌هاي خارج از كشور خبر داد و گفت: 85 درصد اين دانشجويان در مقطع تحصيلات تكميلي مشغول به تحصيل هستند.

وي افزود: از تعداد كل دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در دانشگاه‌هاي خارجي 9790 دانشجو در مقطع دكترا، 11 هزار و 112 دانشجو در مقطع ارشد و 3333 دانشجو در مقطع كارشناسي هستند.

نائيني خاطرنشان كرد: از دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در دانشگاه‌هاي خارجي 1611 نفر در كشور مالزي، 2500 نفر در آمريكا، 2200 نفر در كانادا، 1100 نفر در كشور تركيه و 1500 نفر در كشور انگلستان تحصيل مي‌كنند.

معاون بورس و امور دانشجويان خارج از كشور سازمان امور دانشجويان بيان داشت: 65 درصد دانشجويان مشغول به تحصيل در دانشگاه‌هاي خارجي را مردان و 35 درصد را زنان تشكيل مي‌دهند.

وي تصريح كرد: تاكنون 200 ميليون دلار ارز به دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در دانشگاه هاي خارجي اختصاص داده شده است.

نائيني با بيان اينكه تمامي دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در دانشگاه‌هاي خارجي مي‌توانند ارز دانشجويي دريافت كنند، افزود: تاكنون 200 ميليون دلار ارز دانشجويي به اين دانشجويان اختصاص داده شد است.

معاون بورس و امور دانشجويان خارج از كشور سازمان امور دانشجويان گفت: در مقررات ارزي بانك مركزي براي تمامي دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در دانشگاه‌هاي خارجي ارز دانشجويي يكسان تعيين شده است.

مجلس آريا: ارزشيابي مدارك دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در انگلستان هيچ‌گونه تغييري نداشته است

دكتر حسين مجلس‌آريا گفت: با توجه به اينكه در حال حاضر سفارت ايران در انگلستان فعال نيست، تسهيلات خاصي را براي ارزيابي مدارك دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در كشور انگلستان تعيين كرده‌ايم كه بر اين اساس ارزيابي مدارك اين دانشجويان در دفاتر وزارت امور خارجه انجام مي‌شود.

معاون پشتيباني و مديريت منابع سازمان امور دانشجويان گفت: ارزيابي مدارك دانشجويان ايراني در كشور انگلستان هيچ‌گونه تغييري نداشته است.

يعقوبي: امسال 87 دانشگاه به دانشجويان‌شان كارنامه سلامت روان ارائه كردند

در پايان نشست دكتر يعقوبي گفت: تمامي دانشجويان ورودي جديد از منظر سلامت روان و جسم در كارنامه سلامت ارزيابي مي‌شوند كه در سال جاري 87 دانشگاه كارنامه سلامت روان دانشجويان ورودي جديد خود را تكميل كرده است.

وي با بيان اينكه در ابتداي دولت نهم تنها 57 مركز مشاوره در دانشگاه‌هاي كشور وجود داشت، افزود: در حال حاضر 84 مركز مشاوره در دانشگاه‌هاي كشور راه اندازي شده كه در اين مراكز حدود هزار مشاوره خدمت‌رساني مي‌كنند.

رئيس دفتر مركزي مشاوره‌اي وزارت علوم با بيان اينكه 250 شعبه مركز مشاوره در خوابگاه‌ها راه‌اندازي شده است، گفت: ‌در سال جاري به موسسات غيرانتفاعي و غيردولتي خدمات ارائه مي‌شود كه دانشجويان اين دانشگاه‌ها لازم است 25 هزار تومان شهريه براي خدمات مشاوره‌اي، فرهنگي و ورزشي ارائه كنند كه هزينه مشاوره براي هر ترم دانشجويان اين موسسات 8 هزار تومان است.

چهارشنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن