تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806612935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهاني شدن با «جدايي»


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: جهاني شدن با «جدايي»
سينما و تلويزيون > سينماي‌ايران - گروه ادب وهنر- مهرنوش سلماسي:
وقتي افتخار آفريني‌هاي فيلم «جدايي نادر از سيمين» تداوم و ابعادي منحصر به فرد يافت و درنهايت به دريافت جايزه اسكار منجر شد اين سؤال در ذهن برخي از اهالي سينما و علاقه‌مندان هنر هفتم پيش آمد كه آيا اينها را بايد صرفا توفيقات فردي اصغرفرهادي بدانيم يا سينماي ايران هم از بركات اين جايزه بهره‌مند خواهدشد؟

كارشناسان در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويند كه اسكار جدايي در هموار كردن مسير حركت سينماي ايران در محافل بين‌المللي تاثيري بسزا خواهد گذاشت.

هدف نهايي فتح بازارهاي جهاني است

احمد ميرعلايي با ابراز خرسندي از كسب موفقيت «جدايي نادر از سيمين» در مراسم اسكار به خبرنگار همشهري گفت: به همه سينماگران و مردم، خصوصا به اصغر فرهادي براي اين افتخارآفريني تبريك مي‌گويم.

براي مطرح و معرفي شدن اين فيلم در عرصه بين‌المللي، فارابي زحمات بسياري كشيد، چرا كه اين فعاليت‌ها مي‌تواند براي سينماي‌مان تعامل فرهنگي خوبي به همراه داشته باشد. معتقدم در كنار دريافت اين جوايز مهم، بايد هدف اصلي را رسيدن به اكران مناسب در خارج از كشور قرار دهيم. با توجه به اينكه ايران از نظر ساختار و متون ارزشمند غني است مي‌تواند با ساخت آثار خوب اكران جهاني را هدف بگيرد. اين جوايز و افتخارات براي سينماي كشورمان خوب و مثبت است، اما هدف نهايي ما و فارابي در كنار اخذ جوايز جشنواره‌هاي معتبر، اكران جهاني و گسترده است.

حالا همه دنيا به سينماي ايران توجه مي‌كنند

امير اسفندياري نيز حضور موفق فرهادي را در اسكار اتفاقي فرخنده دانست و تاثيرات اين افتخارآفريني را چنين ارزيابي كرد: اسكار يكي از مهم‌ترين جوايز سينمايي دنياست، گرچه اسكار يك مراسم است و جشنواره نيست و برخي معتقدند از منظر هنري، جوايز كن، برلين و ديگر جشنواره‌هاي مهم جهاني اهميت بيشتري دارند، اما در مراسم اسكار، فيلم و جايزه از نظر تجاري و هنري در ابعاد وسيعي ديده مي‏شوند كه بعد تبليغاتي گسترده‏اي را به همراه دارد و درپي آن اتفاقات خوب تجاري نيز براي دست‌اندركاران فيلم و كشور صاحب اثر خواهد افتاد. طبيعتا اين اتفاقات از تاثيرات مثبت اين جايزه است.

بديهي است زماني كه نام يك كشور در بخش فيلم‏هاي خارجي مطرح مي‌شود، توجه جهانيان به سينماي آن كشور بيشتر شده و امكان ارتباط و همكاري بيشتري براي آن سينما با ديگر كشورها فراهم مي‌شود؛ ازجمله توليدات مشترك، توجه به فيلم در بازارهاي جهاني و... .

مدير بخش بين‌الملل بنياد سينمايي فارابي گفت: دريافت اسكار بهترين فيلم خارجي توسط اصغر فرهادي باعث مي‌شود در سالي كه پيش رو داريم يك پروسه موفقيت را براي سينماي ايران شاهد باشيم. اين افتخار براي سينماي ايران بسيار مبارك و ميمون است، اتفاقي كه سينماي ايران سال‌ها منتظر آن بوده، از زماني كه فيلم «بچه‌هاي آسمان» جزو 5 كانديداي فيلم خارجي بود هر ساله سينماي ما منتظر دريافت اين جايزه بود. جدايي نادر از سيمين فيلمي است كه جوايز مهم‌ترين جشنواره‌هاي دنيا را در كنار استقبال بسيار گسترده بينندگان جهاني و همچنين توجه منتقدان و دست اندركاران سينماي جهان به دست آورده است.

مهم‌ترين نكته اين است كه اين اتفاقات و موفقيت‏ها از جشنواره فيلم فجر در ايران آغاز شد و اين فيلم توانست جوايز بسياري را در جشنواره فيلم فجر به‌خود اختصاص دهد و از همين نقطه روند پيروزي‏اش آغاز شد. وي افزود: به‌نظرم كج سليقگي است كه عده‏اي سعي مي‏كنند فيلمي اينچنين خوب و افتخارآفرين را با برچسب سياسي بودن يا سياه نمايي خدشه دار كنند و اين به نوعي جفا در حق اين فيلم موفق است، اين اتفاق نبايد بيفتد، چرا كه اين افراد سعي مي‏كنند با حاشيه‌سازي‌ از اهميت و حضور موفق جهاني سينماي ايران بكاهند. كسب اين جايزه بزرگ و مهم بين‌المللي را به اصغر فرهادي و كليه دست اندركاران فيلم جدايي و سينماي ايران تبريك مي‌گويم.

فيلم‏هاي ايراني از اين موفقيت بهره مي‌برند

محمد اطبايي نيز در اين باره به خبرنگار همشهري گفت: اهميت اسكار براي ما ايرانيان در اين موقعيت خاص زماني دو چندان شده و تاثيرش بيش از جايگاه و اهميتي است كه اين جايزه به‌طور معمول دارد. در اين موقعيت خاص زماني اسكار نه تنها براي سينماي ايران بلكه براي مردم ايران تاثيرات مثبتي را به همراه خواهد داشت.

با توجه به بازتاب‏هاي مردمي تا قبل از دريافت اسكار به‌نظر مي‏رسد كه اين اتفاق مهم مي‏تواند در بالا بردن روحيه ايرانيان در سرتاسر كشور تاثيرات بسزايي داشته باشد. برخلاف برخي از نظرات كه معتقدند اين اتفاق تنها براي خالق اثر مثبت خواهد بود، مطمئن هستم و اطمينان دارم كه تمامي فيلم‏هاي ايراني در آينده از اين موفقيت بهره بيشتري خواهند برد. در طول جشنواره برلين كه حضور داشتم به واسطه موفقيت‏هاي پي‌در‌پي و بي‏شمار جدايي نادر از سيمين و تاثيرات مثبتش متوجه شدم كه پخش كننده‌ها توجه ويژه‏اي نسبت به اين قبيل فيلم‏ها نشان مي‏دهند.

چهارشنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن