تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815396544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انقلابيون يمن: خواست ما تغيير نكرده بقاياي رژيم عبدالله صالح بايد سرنگون شوند


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: انقلابيون يمن: خواست ما تغيير نكرده بقاياي رژيم عبدالله صالح بايد سرنگون شوند
مردم يمن با برگزاري تظاهرات در صنعا، عدن، صعده و ديگر شهرهاي اين كشور بار ديگر بر ادامه انقلاب و تحقق خواسته هاي خود به ويژه سرنگوني رژيم كنوني و برقراري عدالت تأكيد كردند.
تظاهركنندگان با محكوميت برگزاري انتخابات نمايشي بر سرنگوني رژيم و عوامل آن تاكيد و اعلام كردند كه اين انتخابات تغييري دروغين و صوري است تا هم پيمانان رژيم عبدالله صالح همچنان به حضور و نفوذ خود در يمن ادامه دهند.
مردم يمن همچنين اظهار داشتند كه عبدربه منصورهادي نسخه پيشرفته اي از عبدالله صالح است و فقط نوكران وخدمتكاران عوض شده اند وگرنه هيچ تغييري در نظام ديكتاتوري يمن به وجود نيامده است.
يكي از فعالان انقلاب جوانان يمن در اين باره گفت، هيچ چيزي در يمن تغيير نكرده است به ويژه در چارچوب سياست ها و دستگاه امنيتي كه همچنان در دست فرزندان عبدالله صالح و برادرزادگان وي است و مؤسسات مدني و نظامي نيز همچنان زير سلطه فرماندهان نظامي است كه اموال كشور را به مدت 30 سال غارت كرده اند.
شوراي ملي يمن در جنوب اين كشور نيز اعلام كرد كه انتخاب عبدربه منصورهادي به عنوان رئيس جمهور و تشكيل دولت همبستگي ملي پاسخگوي خواسته هاي انقلابيون يمني نيست.
اين شورا با انتشار بيانيه اي تصريح كرد، انتخابات رياست جمهوري توافقي با نامزدي تنها يك تن دور زدن انقلاب مسالمت آميز جوانان يمن و مردم اين كشور و روي برگرداندن از انقلاب آنان و تحقير ارزش هاي دموكراسي است.
شوراي ملي يمن نسبت به هرگونه بي توجهي نسبت به خواست مردم يمن هشدار داد و دخالت هاي بين المللي در يمن را محكوم كرد.
يمن از آغاز سال گذشته با تظاهرات اعتراض آميز مردم يمن كه خواستار سقوط نظام حاكم بر كشور به رياست علي عبدالله صالح بودند روبه رو شد.
مردم يمن از ديكتاتوري 33 ساله عبدالله صالح بر كشور خسته شده بودند و انقلابي را شروع كردند كه باعث زوال حكومت ديكتاتوري در اين كشور شد اما با طرح شوراي همكاري خليج فارس كه با حمايت غرب و به ويژه آمريكا صورت گرفت ترتيب انتقال مسالمت آميز قدرت به معاونش عبدربه منصورهادي داده شد و در انتخابات نمايشي هفته گذشته كه وي تنها نامزد آن بود به مدت دو سال به مقام رياست جمهوري رسيد.
ديكتاتور سابق يمن در مراسم تحليف رئيس جمهور جديد يمن حضور داشت وقرار است به اتيوپي پناهنده شود.

چهارشنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن