تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804745343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شوك ميليوني در بازار خودرو


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: شوك ميليوني در بازار خودرو
جام جم آنلاين: با وجود تأكيدات وزير صنعت بر كنترل قيمت‌ محصولات صنعتي از جمله خودرو، قيمت خودروهاي داخلي همچنان با رشد شتابان همراه است و برخي خودروها با افزايش قيمت يك تا 14ميليون توماني، طي هفته اخير مواجه شدند.


به گزارش روزنامه ابتكار افزايش قيمت خودروهاي داخلي در حالي اتفاق افتاده كه پيشنهاد خودروسازان براي تعيين قيمت‌هاي جديد و افزايش قيمت‌هاي فعلي در وزارت صنعت در حال بررسي است.

به گفته غضنفري، دو مدل تعيين قيمت براي خودروهاي داخلي در وزارت صنعت در حال بررسي است كه در يك مدل، قيمت خودروها بر اساس قيمت تمام شده مشخص مي‌شود و براساس مدل ديگر نيز، قيمت‌ها در حاشيه بازار تعيين خواهد شد.

وي افزود: قرار است مدل نهايي تا دو هفته آينده مشخص شود. اين در حالي است كه هم‌اكنون هر دستگاه پژو 206 معمولي با 700 هزار تا يك ميليون تومان افزايش نسبت به سه هفته پيش، با قيمت 15 ميليون و 900 هزار تومان در مدل 90 و 16 ميليون و 700 هزار تومان در مدل 91 معامله مي‌شود. همچنين نوع صندوقدار اين خودرو با افزايش يك ميليون توماني طي هفته اخير، در مدل 90 با قيمت 22 ميليون تومان و در مدل 91 با قيمت 24.5 تا 25 ميليون تومان به مشتريان عرضه مي‌شود. تندر 90 نيز از جمله خودروهاي داخلي است كه اين روزها با افزايش قيمت چشمگيري روبرو بوده به طوري كه قيمت هر دستگاه از اين خودرو در مدل 91 از 16 ميليون و هزار تومان به 18 ميليون و 700 هزار تومان افزايش يافته‌است. بررسي بازار نشان مي‌دهد كه هر دستگاه مگان در مدل 90 با قيمت 32 ميليون تومان و در مدل 91 با قيمت 34.5 ميليون تومان در بازار عرضه مي‌شود.

در مورد پژو 207 نيز مي‌توان به افزايش 4 ميليون توماني قيمت اين خودرو در بازار اشاره كرد به طوري كه در حال حاضر هر دستگاه پژو 207 مدل 91 در بازار با قيمت 27 ميليون و 500 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. اين در حالي است كه حدود دو هفته پيش، قيمت اين خودرو 23 ميليون و 500 هزار تومان بود.

به گزارش فارس، ماكسيما نيز اين روزها با قيمت 62 ميليون تومان در مدل 91 به مشتريان عرضه مي‌شود در حالي كه قيمت اين خودرو سه هفته پيش حدود 46 ميليون تومان بود. رشد بيش از حد قيمت خودروهاي داخلي و عرضه اين محصولات با قيمت‌هاي غيرواقعي در بازار، باعث كاهش استقبال مردم از خريد خودرو شده و بازار را تا حدي با ركود روبرو كرده‌است.

هرچند اخيراً افزايش قيمت قابل توجهي از سوي شركت‌هاي خودروساز اعمال نشده‌است ولي خودروسازان معتقدند به دليل افزايش هزينه تمام شده توليد در پي نوسان نرخ ارز و مشكل تأمين قطعه از داخل و خارج، بايد قيمت برخي خودروهاي داخلي افزايش يابد. در مقابل وزير صنعت معتقد است: مشكلي در تأمين قطعات خودروها وجود ندارد و هيچ‌يك از فروشندگان خارجي قطعات نيز ايران را تحريم نكرده‌اند. وي مي‌گويد: در حال حاضر مشكل انتقال ارز براي توليد كنندگان وجود دارد، نه تأمين قطعات و مواد اوليه. اين در حالي است كه طي دو تا سه روز گذشته، قيمت خودروي پرايد مرواريد هم در بازار حدود 700 هزار تومان افزايش يافت به طوري كه بهاي پرايد 111 اس.ايكس در بازار به 9 ميليون و 900 هزار تومان رسيده‌است.

اين افزايش قيمت در حالي است كه تا دو روز قبل پرايد 111 با قيمتي حدود 9 ميليون و 200 هزار تومان معامله مي‌شد. همچنين اين خودرو در مدل اس.ال نيز با قيمت 9 ميليون و 500 هزار تومان معامله مي‌شود در حالي كه قبلا بهاي اين خودرو حدود 8 ميليون و 800 هزار تومان بود. فعالان بازار نزديك شدن به ايام پاياني سال و افزايش تقاضاي ناشي از مسافرت هاي نوروزي در كنار احتكار و عرضه قطره‌چكاني اين خودرو توسط دلالان، را دلايل اصلي گراني چشمگير پرايد در بازار مي‌دانند.

بسياري از كارشناسان مي‌گويند: افزايش افسارگسيخته قيمت‌ها به دليل فعاليت خستگي‌ناپذير دلالان، عرضه قطره‌چكاني خودروها، نبود نظارت و قيمت‌گذاري سليقه‌اي در بازار خودروهاي داخلي، اختلاف قيمت بازار و كارخانه برخي خودروها را از مرز 13 ميليون تومان هم فراتر برده‌است. بازار نوروزي امسال بر خلاف دو سه سال اخير، شاهد گراني‌هاي پله‌اي و پي در پي است به طوري كه بازار به طور كلي دست دلالان افتاده و قيمت برخي خودروها، لحظه‌اي تغيير كرده و دچار افزايش مي‌شود و بهاي بازار خودروها هر لحظه از قيمت مصوب آن بيشتر فاصله مي‌گيرد. اين در حالي است كه به گفته برخي مسئولان اين حوزه، ابتداي بهمن امسال در كشور حدود 145 هزار دستگاه پژو206 در مدل‌هاي مختلف توليد شد كه اين رقم نسبت به مدت مشابه در سال قبل 8.5 درصد و نسبت به سال 1388 بيش از 37 درصد رشد داشته‌است.

به گزارش ايسنا، با وجود افزايش توليد انواع خودرو 206 مدتي است كه توليد 206 اتوماتيك متوقف شده و در ماه‌هاي اخير اين رقم به صفر رسيده‌است. عضو هيات مديره انجمن قطعه‌سازان هم چندي پيش، از برگزاري جلسه مشترك با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت براي حل مشكل تامين ارز سازندگان قطعات خبر داد. فرهاد بهنيا گفته بود: ‌اواخر هفته گذشته، جلسه مشتركي با حضور قائم مقام اجرايي وزير صنعت، معدن و تجارت جهت بررسي مشكلات قطعه‌سازان برگزار شد.

وي با بيان اينكه« در اين جلسه موضوعات مختلف اين صنعت از جمله مشكل تامين ارز و تعرفه واردات مواد اوليه و كالاي نيمه‌ساخته مطرح شد» خاطرنشان كرد: در حال حاضر مهمترين مشكل قطعه‌سازان، عدم دسترسي به ارز مرجع براي واردات مواد اوليه مورد نياز است كه در اين زمينه قائم مقام اجرايي اين وزارتخانه ضمن تاكيد بر ضرورت موضوع، بر تامين سريع ارز مورد نياز سازندگان تاكيد دارد. وي ادامه داد:‌ به دنبال برگزاري جلسه نخست در هفته گذشته، با پيگيري قائم مقام اجرايي وزير صنعت، معدن و تجارت جلسه ديگري در ابتداي هفته جاري در زمينه بررسي نحوه تامين ارز مورد نياز قطعه‌سازان برگزار و مقرر شد كه ارز مورد نياز، به سرعت و با روش مناسب در اختيار سازندگان قرار گيرد.

سه|ا|شنبه|ا|9|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن