تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت استاندارد 1.5 پرستار به ازاي هر تخت بيمارستاني را پذيرفت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: دولت استاندارد 1.5 پرستار به ازاي هر تخت بيمارستاني را پذيرفت
رئيس كل سازمان نظام پرستاري گفت: تاكنون استانداردي براي تعداد پرستار در كشور نداشتيم ولي با همكاري وزارت بهداشت دولت استاندارد تعداد 1.5 پرستار به ازاي هر تخت بيمارستاني را پذيرفت اما در حال حاضر به ازاي هر تخت بيمارستاني 0.5 پرستار در كشور داريم.


به گزارش سرويس علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني نظام پرستاري غضنفر ميرزابيگي در مورد كمبود نيروي پرستار و اينكه چه پيگيري‌هايي براي رفع اين مشكل انجام شده توضيح داد: كمبود پرستار يكي از معضلات اساسي نظام سلامت ما است.

وي افزود: بايد از سالها قبل يك استانداردي را براي تعداد پرستار در كشور تعريف مي‌كرديم و اين تعريف بايد بر اساس جمعيت، تعداد بيمار و تخت‌ها بررسي و تعيين مي‌شد تا بفهميم چقدر پرستار نياز داريم. امري كه متأسفانه محقق نشده بود.

رئيس كل سازمان نظام پرستاري ادامه داد: يكي از خواسته‌هاي جدي ما در سازمان نظام پرستاري اين بود كه يك استاندارد مشخصي تعريف شود و بالاخره با همكاري وزارت بهداشت اين مسئله پذيرفته شد و اكنون استاندارد ۱.۵ پرستار به ازاي هر تخت بيمارستاني را پذيرفته‌اند و جلساتي هم در اين راستا داشته‌ايم.

ميرزابيگي با اشاره به اينكه اكنون به ازاي هر تخت بيمارستاني در شبانه روز 0.4 تا 0.5 پرستار داريم افزود: اين تعداد يك سوم آن چيزي است كه بايد داشته باشيم و مهمترين علت كمبود پرستار تعريف نشدن استاندارد بوده است به همين علت پذيرش دانشجوي پرستاري در دانشگاه‌ها نيز متناسب با نياز كشور نبوده است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه تا زمان رسيدن به تعداد استاندارد پرستار بايد چه كرد گفت: بايد تا آن زمان از ظرفيت پرستاران موجود با بالا بردن انگيزه آنها مانند افزايش حقوق و مزايا استفاده كنيم. چرا كه يك پرستار در شرايط فعلي 3 برابر آنچه كه بايد، كار مي‌كند و اگر در دو شيفت مشغول باشد اين كار ۶ برابر مي‌شود. نبايد كاري كنيم كه پرستار دلسرد شود و از كنار مردم بي‌تفاوت بگذرد.

وي ادامه داد: وقتي براي آزمون استخدام پرستاري فراخوان داديم 83 هزار نفر ثبت‌نام كرد‌ند و اگر ۵۰ درصد اين تعداد را افرادي در نظر بگيريم كه در سيستم مشغول به كارند و ‌خواستند تغيير وضعيت بدهند مي‌توان گفت حداقل ۴۰ هزار پرستار ديگر آماده كار هستند. كه اين افراد يا خانم‌هايي هستند كه استراحت در خانه را به شرايط كار فعلي ترجيح داده‌اند يا خانم و آقاياني هستند كه جذب مشاغل ديگر شده‌اند.

ميرزابيگي خاطر نشان كرد: اگر حقوق و مزاياي كاري اين قشر را بالا ببريم و از طرفي ميزان كار را برايشان درست تعريف كنيم به طوري كه براي پرستار بصرفد كه وارد بازار كار شود بخشي از مشكلات هم اين گونه قابل حل است.

ميرزابيگي تصريح كرد: قانون ارتقاء بهره‌وري در مجلس مصوب و در دولت اجرايي شده است و يكي دو ماه است كه در بخش دولتي پرداخت‌ها شروع شده اما اين اتفاق در بخش خصوصي نيفتاده است و قرار است وزير بهداشت مكاتباتي را با بيمه‌ها و بخش‌هاي خصوصي در راستاي اجراي قانون ارتقاء بهره‌وري پرستاران داشته باشد چرا كه قانون مصوب مجلس لازم‌الاجرا است.

رئيس كل سازمان نظام پرستاري از پيگيري مطالبات ديگر پرستاران خبر داد و تأكيد كرد: پرستاران به دنبال تثبيت جايگاهشان در هيئت امناي بيمارستان‌ها بودند. كه اين اتفاق افتاد و ۴ايرادي كه به آيين‌نامه بيمارستان‌هاي هيئت امناي داشته‌اند با حمايت وزير بهداشت برطرف شد.

وي اضافه كرد: همچنين دفاتر پرستاري در دانشگاه‌ها از زير نظر معاونت درمان به زير نظر رؤساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي ارتقاء يافتند و در قالب مديريت پرستاري در زير مجموعه رئيس دانشگاه تعريف شدند./ع

پنجشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن