تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813048734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شركت بزرگ نفتي ويتول: ايران برنده بازي است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: شركت بزرگ نفتي ويتول: ايران برنده بازي است
رئيس يكي از بزرگترين شركت هاي نفتي جهان اعلام كرد: با توجه به افزايش قيمت نفت، ايران برنده تحريم هاي غرب عليه اين كشور است.
شركت بزرگ بارزگاني نفتي "ويتول" اعلام كرد كه افزايش قيمت نفت به بيش از 120 دلار در هر بشكه، كاهش درآمدهاي صادرات نفتي ايران به دليل فشارهاي غرب را جبران كرده است.

"لان تيلور" مدير اجرايي شركت ويتول گفت: هم اكنون ايرانيان نفت خود را به قيمت بالاتري مي فروشند. من گمان مي كنم كه آنها بر اساس اعداد و ارقام برنده هستند.

آمريكا و برخي از متحدان غربي اش مدعي هستند كه ايران در پوشش برنامه صلح آميز هسته اي خود به دنبال دستيابي به تسليحات اتمي است، ادعايي كه ايران بارها آن را رد كرده است.

پيامدهايتصميم ايران براي تحريم نفتي اروپا نمايان شده است

همانگونه كه پيش بيني مي شد و بارها از سوي مقامات ايران در مورد تبعات منفي تصميم تحريم نفت ايران بر تحريم كنندگان هشدار داده شد، اكنون آثار و عواقب وخيم آن براي اروپا نمايان شده است.

درحالي كه اروپا امسال سرماي بي سابقه اي را تجربه مي كند و بارش هاي سنگين و متوالي برف خسارات جبران ناپذيري ببار آورده، مردم كشورهاي اروپايي از جمله آلمان مجبورند خسارات ناشي از بي تدبيري مقامات سياسي خود را نيز تحمل كرده و براي مقابله با سرما، بهاي بيشتري پرداخت كنند.

درحالي كه مقامات اروپايي از موثر بودن تصميم خود درمورد تحريم نفتي ايران سخن مي گويند و مدعي هستند كه اين اقدام، آنها را به هدفشان خواهد رساند، با اعلام خبر تحريم نفت ايران كه قرار است از 6ماه بعد اجرايي شود، قيمت نفت و فرآورد هاي آن از جمله بنزين افزايش بي سابقه اي را آغاز كرده است .

گزارش ها از آلمان حاكيست افزايش قيمت بنزين كه از ماه گذشته به مرور آغاز شده بود به بالاترين ميزان خود طي سال هاي گذشته رسيده به طوري كه هر ليتر بنزين با قيمت يك يورو 67 سنت فروخته شد.

قيمت نفت گاز(گازوئيل) نيز كه مصرف بسيار بالايي در آلمان دارد يك يور و 53 سنت به فروش مي رسد كه اين قيمت براي گازوئيل بي سابقه عنوان شده است.

كارشناسان اقتصادي و انرژي در آلمان تحريم نفت ايران از سوي اتحاديه اروپا و همچنين بحران يورو را از مهمترين دلايل افزايش قيمت بنزين و ديگر فرآورده هاي نفتي در اروپا و آلمان عنوان مي كنند.

فعالان حوزه انرژي در اروپا پيش بيني مي كنند كه با كاهش ذخاير نفتي اين كشورها و همچنين ناتواني در يافتن جايگزين مناسب براي نفت ايران، قيمت نفت و فرآورده هاي آن از اين هم بالاتر رود.

درحالي مقامات اروپايي بدون توجه به هشدارها تصميم به تحريم نفت ايران گرفته و موجب بوجود آمدن بحران انرژي در كشورهاي خود شدند كه مقامات جمهوري اسلامي ايران بارها آنها را از عواقب اين تصميم غير منطقي و شتابزده آگاه كرده بودند.

وزارت نفت جمهوري اسلامي ايران به دنبال اين تصميم عجولانه اتحاديه اروپا بلافاصله باصدور بيانيه اي تاكيد كرد كه اتحاديه اروپا با تحريم نفت ايران عملا نفت، اين ابزار غيرسياسي را وارد بازي‌ها و مطامع سياسي كرده و قطعا تبعات اين تصميم عجولانه به‌غير از اروپا، كشورهاي ديگر جهان را نيز متاثر خواهد ساخت.

در اين بيانيه با تشريح عواقب تصميم غير منطقي اتحاديه اروپا در تحريم نفت ايران به ضرر و خسارت سنگين اقتصادي ناشي از افزايش قيمت جهاني نفت بخاطر تحريم نفتي ايران به مردم بحران‌زده اروپا و كشورهاي پيشرفته و درحال توسعه اشاره شده بود.

در اين بيانيه از بي‌ثباتي در امنيت عرضه و تقاضاي انرژي در سطح جهان، تحميل هزينه‌هاي اضافي گزاف به مصرف‌كنندگان فرآورده‌هاي نفتي در اروپا، تشديد بحران‌هاي اقتصادي در كشورهاي مبتلا به آشفتگي‌هاي اقتصادي خصوصا كشورهاي اروپايي به عنوان ديگر عواقب زيانبار اين تصميم براي اروپا نام برده شده بود.

تهديد به تحريم نفتي ايران، بحران اقتصادي و كاهش ارزش يورو در برابر دلار از مهمترين دلايل افزايش قيمت بنزين در اروپا عنوان شده است.

تحريم‌ها عليه ايران ناكارآمد است

شكست پي در پي آمريكا در اعمال تحريم ها عليه ايران در حالي است كه ديروز سه شنبه "جان بارون"، يكي از نمايندگان حزب محافظه كار انگليس در مجلس اين كشور نيز ضمن حمايت از راه حل مسالمت آميز با ايران گفت: تحريم‌ها عليه تهران ناكارآمد بوده و بهترين راه حل، مذاكره با اين كشور است.

به گزارش "بي بي سي"، جان بارون در نشست اعضاي اين مجلس با حضور وزير امور خارجه انگليس تصريح كرد كه سياست تحريم و تهديد عليه ايران شكست خورده است.

"بي‌بي‌سي" افزود: جان بارون، از دولت خواسته در موضوع ايران هرگونه گزينه نظامي كنار گذاشته شود تا فضا به سمت گفت و گوي سازنده پيش برود.

اين شبكه خبري در بخش ديگري به اين اظهارات نماينده مجلس انگليس اشاره كرد كه جان بارون در اين نشست بار ديگر خاطر نشان ساخت: تحريم و تهديد عليه ايران بخشي از سياست هاي شكست خورده مربوط به گذشته است و همين كه بارديگر در تنش قرار داريم، نشانگر ناكارآمدي اين سياست است.

وي ادامه داد: طرح من درخواست از دولت انگلستان و به طور كلي غرب براي كنار گذاشتن اعمال زور و گزينه نظامي جهت كاستن تنش ها و احتمال بروز جنگ و همين طور تقويت تلاش هاي ديپلماتيك است.

اعمال فشار بر تحريم هاي همه جانبه از سوي آمريكا و هم پيمانانش به بهانه صلح آميز نبودن فعاليت هسته اي ايران در حالي انجام مي شود كه بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز در بازرسي هاي خود از تاسيسات اتمي ايران تاكيد دارند كه برنامه هسته اي ايران هيچگونه انحرافي نداشته است.

چهارشنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن