تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 19 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810318946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوچ اجباري اقليت‌ها از مناطق سني‌نشين سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:ايران دیپلماسی: كوچ اجباري اقليت‌ها از مناطق سني‌نشين سوريه
شمار بسياري از خانواده‌هاي طايفه علوي در شهر حمص، شهري كه اين روزها به كانون بحران تبديل شده است، به دنبال افزايش خشونت‌ها مجبور به ترك خانه و كاشانه‌شان شده‌اند چرا كه مي‌ترسند توسط جريان‌هاي سني مورد آزار و اذيت قرار بگيرند.


ديپلماسي ايراني: با افزايش خشونت‌ها در سوريه و رسيدن موج تظاهرات و اعتراض‌ها به دمشق و منطقه مزه كه يكي از مرفه‌ترين مناطق دمشق محسوب مي‌شود و كاخ رياست جمهوري و اكثر سفارت‌خانه‌ها از جمله سفارت جمهوري اسلامي ايران در آن‌جا واقع شده‌اند، اخباري مبني بر آغاز كشتار و كوچ اجباري علوي‌ها و شيعيان از مناطق سني‌نشين سوريه مخابره شده است.

به گزارش روزنامه القدس العربي، چاپ لندن، در حالي كه در جولان عده‌اي از مدافعان بشار اسد به طور خودجوش اقدام به ايجاد سپر انساني كرده‌اند، موج اعتراض‌ها به آن‌جا نيز سرايت كرده است و منابع حقوق بشري مي‌گويند كه عده‌اي از مخالفان اسد بازداشت و تحت شكنجه‌ قرار گرفته‌اند.

اين در حالي است كه روزنامه انگليسي اينديپندنت گزارش داده كه شمار بسياري از خانواده‌هاي طايفه علوي در شهر حمص، شهري كه اين روزها به كانون بحران تبديل شده است، به دنبال افزايش خشونت‌ها مجبور به ترك خانه و كاشانه‌شان شده‌اند چرا كه مي‌ترسند توسط جريان‌هاي سني مورد آزار و اذيت قرار بگيرند. بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه علوي است و بيم آن مي‌رود كه جريان‌هاي تندروي سني انتقام خود از اسد را از شهروندان طايفه علوي بگيرند.

وفاء احمد، يكي از افراد طايفه علوي در اين باره به اينديپندنت گفته است كه به چشم خود ديده كه شمار بسياري از علوي‌ها مورد هجوم افراد مسلح قرار گرفته‌اند و كشته شده‌اند.

به نوشته روزنامه اينديپندنت، احمد كه با خبرنگار اين روزنامه با چشمان گريان مصاحبه مي‌كرده همچنين گفته است: چرا گمان مي‌كنند كه چون علوي‌ هستيم بايد از ما انتقام بگيرند. آنها به ما مي‌گويند اسد ما را مي‌كشد ما هم شما را مي‌كشيم. در حالي كه اين زندگي همه ما است كه در خطر است.

بنا به گزارش‌ها اين نگراني فقط متوجه طايفه علوي نيست بلكه مسيحيان نيز به شدت از رفتارهاي انتقام‌آميز اهل تسنن به وحشت افتاده‌اند و مي‌ترسند شبيه همان اتفاقي كه در مصر پس از مبارك يا ليبي بعد از قذافي بر سر طرفداران آنها افتاد بر سر آنها نيز بيفتد.

در حال حاضر اقليت‌هاي ديني به ويژه علوي‌ها، مسيحيان، ارمني‌ها و دروزي‌ها همچنان از اسد حمايت مي‌كنند. نزديك به 70 درصد جمعيت سوريه را اهل تسنن، 12 درصد علوي‌ها و مابقي را نيز اقليت‌هاي مذهبي ديگر تشكيل مي‌دهند. مسيحيان از قدرت گرفتن اسلام‌گرايان افراطي به شدت واهمه دارند به ويژه كه القاعده نيز رسما در خط مخالفت با نظام اسد وارد عمل شده است. به رغم اين كه رهبران اپوزسيون بر سكولار بودنشان تاكيد دارند ولي جريان‌هاي اسلام‌گراي افراطي به ويژه سلفيان در صفوف مخالفان نفوذ كرده‌اند و تلاش مي‌كنند كه جريان‌هاي سني را عليه حكومت مركزي، علوي‌ها و ديگر اقليت‌هاي مذهبي بشورانند.

وفاء احمد همچنين مي‌گويد كه نزديك به شش ماه پيش عده‌اي افراد مسلح به در خانه‌اش در منطقه‌اي كه او زندگي مي‌كند و اكثريت ساكنان آن سني هستند، آمدند و به او گفتند يا بايد خود و خانواده‌اش از اين منطقه بروند يا اين كه همگي كشته شوند. از اين رو او نيز به همراه 7 فرزند بزرگش و 5 كودكش به منطقه‌اي كه اغلب ساكنان آن ارمني هستند، نقل مكان كرده‌اند.

وي مي‌گويد: بيشتر همسايگان او در منطقه محل سكونت سابقش دست به همين كار زده‌اند و اكثرا به مناطق مسيحي‌نشين مهاجرت كرده‌اند.

به گفته او مسيحيان عموما از اسد حمايت مي‌كنند چرا كه رابطه اسد با آنها بسيار خوب بوده تا آن‌جا كه دولت مساجد و كليساهاي مستقر در مناطق آنها را از پرداخت قبوض آب و برق معاف كرده است.

سه|ا|شنبه|ا|2|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران دیپلماسی]
[مشاهده در: www.irdiplomacy.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن