تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813291196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز موج جديد خريدهاي نوروزي - بازار داغ دادزن‌ها در كوچه و خيابان


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: آغاز موج جديد خريدهاي نوروزي - بازار داغ دادزن‌ها در كوچه و خيابان
موج جديد خريدهاي نوروزي از ابتداي اسفندماه و همزمان با دريافت حقوق، عيدي و پاداش كارمندان آغاز شده، البته در اين ميان بازار افرادي كه با فرياد، تبليغات اجناس مغازه‌ها و جذب مشتري‌ها را به عهده دارند نيز داغ است.


هموطن آنلاين -آخرين ماه سال 90 هم فرا رسيد و مردم كم‌كم آماده مي‌شوند تا با اين سال هم خداحافظي كرده و سال جديدي را تجربه كنند اما اين سلام و وداع خود آداب و رسومي دارد كه با خريد و خانه‌تكاني و نو كردن وسايل در آميخته است.
در اين ميان، اگرچه امسال خريدهاي نوروزي حداقل 20 روز پيش از موعد هميشگي آغاز شده بود، اما با دريافت حقوق بهمن‌ماه، عيدي و پاداش‌هاي پايان سال، خريدها رنگ و بوي جديدتري به خود گرفته و فضاي

" با نزديك شدن به ايام پاياني سال، بازار شلوغ مي‌شود و اگر تبليغات صورت نگيرد، مشتري مي‌پرد و به مغازه ديگري مي‌رود... "

نشاط و خروج از ركود در بازار گسترده شده است.
مردم براي تامين مايحتاج خود به بازار مراجعه كرده‌اند و در تكاپو ميان اين مغازه و آن مغازه، تلاش دارند تا اجناس دلخواه خود را با قيمت و كيفيت مناسب خريداري كنند، البته بازار افرادي كه تحت عنوان "دادزن" در بازار به تبليغ مغازه‌ها و ترغيب مردم براي خريد از آن مي‌پردازند، داغ است.

استخدام دادزن با حقوق مكفي

البته كمي كنجكاو كه شويم، روي در و ديوار هم تراكت‌هاي تبليغاتي‌اي مشاهده مي‌شود كه بر روي آن نوشته شده:"به دادزن ماهر نيازمنديم، با حقوق مكفي". بنابراين اين امر نشان مي‌دهد كه اين افراد نقش موثري را مي‌توانند در ترغيب مردم به خريد و به اصطلاح "بازار گرمي" داشته باشند.
يكي از آنها مي‌گويد: با نزديك شدن به ايام پاياني سال، بازار شلوغ مي‌شود و اگر تبليغات صورت نگيرد، مشتري مي‌پرد و به مغازه ديگري مي‌رود.
از او در مورد حقوق و مزايايش مي‌پرسم، مي‌گويد: كار ما از ده-يازده صبح آغاز مي‌شود و تا نه و ده شب هم ادامه دارد، بابت آن حقوق زيادي نمي‌گيريم، اما تلاش مي‌كنيم كه مشتريان را به سمت مغازه هدايت كنيم.
وي

" خريدها رونق گرفته است و البته مردم تلاش دارند تا با وسواس، جنسي را خريداري كنند كه قيمت مناسب‌تري دارد... "

مي‌افزايد: برخي از مغازه‌دارها، به ازاي مشترياني كه به مغازه‌ها مي‌روند و به نوعي از سطح خيابان جذب مغازه مي‌شوند، پورسانت هم مي‌دهند ولي در مجموع كار سختي است و به انرژي زيادي نياز دارد، ولي پول چنداني ندارد.

وسواس خريداران در قيمت اجناس و چانه‌زني با مغازه‌دارها

بعد از آن، با ترغيب يكي از همين دادزن‌ها، وارد مغازه‌اي مي‌شوم كه اجناس متنوعي دارد و البته در انتهاي يك پاساژ واقع شده است، مغازه‌دار برگه‌اي را كه دادزني كه در ابتداي درب ورودي پاساژ ايستاده بود، به من داده بود را تحويل مي‌گيرد و مي‌گويد: به تعداد اين برگه‌ها، مبلغي را به وي مي‎‌دهيم.
اين مغازه‌دار از اوضاع كسب و كار مي‌گويد: چند روزي است كه بازار شلوغ‌تر شده است. خريدها رونق گرفته است و البته مردم تلاش دارند تا با وسواس، جنسي را خريداري كنند كه قيمت مناسب‌تري دارد.
او مي‌گويد: درست است كه كيفيت اين روزها از سوي مردم بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرد، اما به دليل مصرف‌گرا تر شدن مردم، بيشتر آن ها حتي چند ماه هم از آن

" امسال خريدهاي نوروزي زودتر آغاز شده و حراج‌ها در مورد پوشاك زمستاني بسيار بيشتر از پوشاك بهاره است. ما نيز هميشه خريدهاي سال آينده زمستاني خود را در همين فصل حراج‌ها انجام مي‌دهيم... "

پوشاك يا كفش خريداري شده، استفاده نمي‌كنند كه بفهمند آيا كيفيت مناسبي دارد يا خير.
خريداران از بازار امسال مي‌گويند
خانمي كه براي خريد به مغازه مانتوفروشي وارد شده است، مي‌گويد: امسال اجناس متنوع‌تر است، اما سطح عمومي قيمتها بالاتر از سالهاي گذشته است. سال قبل با 30 تا 40 هزار تومان مي‌توانستيم مانتوي مورد پسند خود را خريداري كنيم، اما امسال همان مانتو با همان كيفيت، حداقل 60 هزار تومان است.
وي مي‌افزايد: فروش‌هاي فوق‌العاده‌اي در سطح شهر برپا شده كه برخي از آنها، واقعي است و برخي هم غيرواقعي؛ يعني برگه‌هايي به روي شيشه ويترين‌ها نصب شده كه بر روي آن نوشته شده كه قيمت تمامي كالاها از 9 هزار تومان تا 25 هزار تومان، اما وقتي كه وارد مغازه مي‌شويم اجناسي اين محدوده قيمتي را دارند كه چندان مورد پسند نيستند و كالاهاي مرغوب، با قيمتي بسيار بالاتر به فروش مي‌رسد.
فرد ديگري مي‌گويد: امسال خريدهاي نوروزي زودتر آغاز شده و حراج‌ها در مورد پوشاك زمستاني بسيار بيشتر از پوشاك بهاره است. ما نيز هميشه خريدهاي سال آينده زمستاني خود را در همين فصل حراج‌ها انجام مي‌دهيم.
وي سطح عمومي قيمت‌ها را امسال بالاتر از سالهاي قبل مي‌داند و مي‌گويد: ممكن است برخي فروشگاههايي كه به صورت دولتي در طرحي شركت كرده‌اند، قيمت مناسب تري داشته باشند، اما ساير فروشگاهها، ركود سال 90 را مي خواهند همين شب عيد جبران كنند.
به گزارش مهر، خريدهاي نوروزي امسال حداقل 20 روز زودتر آغاز شده است و هر روز كه مي‌گذرد، بازار خريد و فروش‌هاي نوروزي گرم و گرم‌تر مي‌شود.

سه|ا|شنبه|ا|2|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن