تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815490078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موسيقي نقش مهمي در جذب مخاطب براي شبكه هاي ماهواره اي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: موسيقي نقش مهمي در جذب مخاطب براي شبكه هاي ماهواره اي دارد
تهران - پژوهشگر امور فرهنگي گفت: "موزيك ويديوها" از برنامه هاي مهم شبكه هاي تلويزيوني ماهواره اي هستند كه در سطح گسترده اي سبب جذب مخاطب مي شوند.


به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا،"سيده راضيه ياسيني" كه روز يكشنبه در نشست تخصصي "ماهواره و فرهنگ عامه پسند" در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات سخن مي گفت، افزود: اين توليدات موسيقيايي روايتگر، در كنار آوا از امكان تصويرپردازي و داستان سرايي نيز برخوردار شده اند.

وي ادامه داد: موزيك ويديوها به نحو بارز و موثري نه تنها افكار عمومي مخاطبان را تحت تاثير قرار مي دهند بلكه در تغيير نگرش او نسبت به عالم و آدم نيز موثر هستند.

اين پژوهشگر فرهنگي در ادامه فراگير بودن را از ويژگي هاي مهم موسيقي عامه پسند عنوان كرد و گفت: موزيك ويديوهاي عامه پسند با استفاده از اين ويژگي مي توانند در ايجاد يك جريان فرهنگي جهاني نقش قابل توجهي داشته باشند به نحوي كه هنجارهاي اخلاقي، اعتقادي و اجتماعي را دگرگون و يا بازتعريف كنند.

ياسيني با اشاره به پژوهش صورت گرفته درباره محتواي آهنگ ها و موزيك ويديوهاي يك خواننده زن پاپ آمريكايي تاكيد كرد: بررسي لايه هاي پنهان موجود در اين توليدات كه از طريق شناخت ادبيات متن آهنگ و نشانه هاي تصويري ويديو ممكن مي شود، مويد اين است كه دست اندركاران صنعت موسيقي در جهان چگونه از هنر موسيقي براي تغيير فرهنگ عامه بهره مي گيرد.

وي با يادآوري علاقه مندي قشر جوان به موسيقي در اقصي نقاط جهان، افزود: امروزه شاهد سلطه نظام سرمايه داري جهاني بر موسيقي عامه پسند هستيم كه تلاش دارد از اين هنر در راستاي رسيدن به سود مالي و بهره برداري فرهنگي و سياسي از آن استفاده كند.

ياسيني در ادامه يادآور شد: در دهه 1980 مايكل جكسون به عنوان پديده موسيقي پاپ در آمريكا ظاهر شد كه يكي از آلبوم هاي او با فروش 110 تا 140 ميليون نسخه در جهان، ركورد بي سابقه اي را در عرصه موسيقي عامه پسند رقم زد.

اين پژوهشگر فرهنگي دهه 90 ميلادي را دهه شكل گيري گروه هاي موسيقي عامه پسند دانست و گفت: تا پيش از آغاز قرن بيست و يكم خوانندگان اين سبك موسيقي متاثر از جريان فرهنگي اروپا بودند اما در قرن جديد موسيقي پاپ آمريكايي سلطه خود را گسترش داده و حتي موسيقي پاپ در اروپا را نيز تحت تاثير خود قرار داده است.

وي با بيان اينكه موزيك ويديوها با بهره گيري از داستان روايي و نشانه هاي بصري قدرت تاثيرگذاري خود را نسبت به موسيقي افزايش داده اند، اظهار داشت: اين سبك موسيقي در ابتدا به تحريف و انكار اصول اخلاقي مي پرداخت اما در دهه اخير به شكل آشكارتوهين به اديان الهي، زير سوال بردن باورهاي انساني و ترويج خرافه گرايي و شيطان پرستي را هدف قرار داده است.

ياسيني خاطر نشان كرد كه در بسياري از اين سبك موسيقي ها نمادهاي گروه هاي فراماسونري، شيطان پرستي و توهين به آيين هاي الهي حتي مسيحيت به وفور يافت مي شود و در برخي موارد آنان در موزيك ويديوها اقدام به تحريف تاريخ و حقايق الهي مي كنند.

وي با تاكيد بر اينكه نظام سرمايه داري و گروه هاي فراماسون با استفاده از ابزار موسيقي و رسانه قصد دارند تا باورهاي مورد نظر خود را بر جهان مسلط سازند، اظهار داشت: استفاده نمادهاي فراماسوني و توهين به مقدسات مسيحيت در موزيك ويديو يكي از خوانند مشهور پاپ آمريكا سبب شد تا كليساي كاتوليك اين خواننده زن را "گمراه و فاسد" بخواند.

اين پژوهشگر فرهنگي تاكيد كرد: در بسياري از موزيك ويديوها با نشانه هاي پنهان و آشكار فرقه هاي شيطان پرستي رو به رو هستيم كه به صورت آگاهانه و يا حتي ناخودآگاه مخاطب را به سمت باورهاي اين گروه هاي الحادي مي كشاند.

ياسيني گفت: استيلاي توليدات موسيقي ضد الهي بر صنعت موسيقي جهان به دليل انحصار رسانه اي موجود در جهان است و با توجه به علاقه مندي نسل جوان به موسيقي پاپ لازم است اطلاع رساني درستي از اين گروه ها و عقايدشان براي اين قشر صورت گيرد.

عضو هيات علمي پژوهشكده هنر و رسانه با يادآوري اينكه بسياري از جوانان بدون آگاهي اين موزيك ويديوها را تماشا مي كنند و يا نوع موسيقي ها را گوش مي دهند، اظهار داشت: پيام هاي ضمني و صريح تفكرات الحادي براي عامه مردم از طريق خوانندگان پاپ منتقل مي شود كه اين كار با هدف ترويج و تثبيت مفاهيم و نشانه هاي ضد ديني در ميان جوامع صورت مي گيرد.

ياسيني اضافه كرد: اهميت موضوع براي دست اندركاران و تصميم گيران بخش فرهنگي كشور زماني بيشتر مي شود كه بدانيم اين ستاره هاي موسيقي پاپ به الگوي جوانان ما تبديل و آنان از نوع پوشش و آرايش اين خوانندگان الگو مي گيرند بي آنكه علت آن را بدانند.

اين پژوهشگر فرهنگي تاكيد كرد: هدف نهايي قدرت هاي جهاني اين است كه سلطه خود را از طريق فرهنگ گسترش دهند و به نظر مي رسد يكي از اقدامات هنري موثر موسيقي عامه پسند و ويديو موزيك ها است.

فراهنگ**2025**1588

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30825291

يکشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن