تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815314621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سامانه فروش اينترنتي سكه راه اندازي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سامانه فروش اينترنتي سكه راه اندازي مي شود
تهران- دبيركل بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران گفت: طي هفته آينده، سامانه اي در بانك مركزي راه اندازي مي شود كه مردم از طريق ان مي توانند به صورت نامحدود سكه خريداري كنند.


به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، "محمود احمدي" روز يكشنبه در حاشيه نخستين "همايش بين المللي بانكداري الكترونيك و نظام پرداخت" در جمع خبرنگاران افزود: بانك مركزي جمهوري اسلامي درصدد نيست وجه نقدي كه در سيستم بانكي و بازار سرمايه مي تواند در خدمت توليد و اقتصاد كشور باشد را به سكه تبديل كند كه در خانه ها نگهداري مي شود.

وي ادامه داد: بانك مركزي سياست هاي مجموعه اي و بسته اي مانند نرخ سود و اوراق مشاركت را تدارك ديده است تا مردم را به سمت اقتصاد پويا سوق دهد.

احمدي در خصوص طرح بسته بندي چك ها گفت: برخي دسترسي هايي پيش بيني كرده ايم كه وقتي كسي چكي را از كسي دريافت مي كند، بتواند به نوعي آن را كنترل كند.

به گفته ي وي، اين امر تدابير نرم افزاري و سخت افزاري مي طلبد و دستورالعمل هايي نياز دارد و قرار است موضوع آن طي هفته جاري در كميسيون فرعي و هفته ديگر در شورا مطرح و به محض تصويب اجرايي شود.

** اعتبار سنجي مشتريان بانكي

دبيركل بانك مركزي تصريح كرد: سيستم اعتبارسنجي مشتريان بانكي، كاري است كه در اركان بانك مركزي انجام مي شود و بايد از مراجع مربوطه سوال شود.

** بانكداري الكترونيك و جايگاه ايران

احمدي در مورد بانكداري الكترونيك و جايگاه آن در ايران گفت: اگر بخواهيم از نظر نرخ رشد، جايگاه خود را مشخص كنيم، در منطقه بي نظيريم، خصوصا" اينكه اجراي قانون هدفمندي يارانه ها باعث شد مردم اقبال بيشتري نسبت به سيستم بانكي كشور نشان دهند.

وي تصريح كرد: تكيه مردم به پرداخت هاي سيستمي به جاي پرداخت هاي نقدي در هدفمندي يارانه ها به طور كامل متحول شد و اكنون درمورد پرداختهاي خرد، بيش از 92 درصد پرداخت ها از طريق سيستم و ارتباط الكترونيك انجام مي شود.

دبيركل بانك مركزي با اعلام اين خبر كه 22 طرح در سيستم بانكي توسط بانك مركزي آغاز خواهد شد، در مورد يكي از طرحها گفت: نظارت بانك مركزي بر سيستم بانكي مستقر مي شود كه از اين طريق هر نوع فعاليت بانكي در بانك مركزي به ثبت خواهد رسيد. اين طرح تا دو سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

احمدي در مورد مطرح شدن مساله تحريم گفت: تحريم ها بحث جديدي در كشور نيست و تحريم سويفت هم تحريم جديدي نيست.

احمدي ادامه داد: از روزي كه اين تحريم ها را پيش بيني كرديم، دنبال راه حلهاي چايگزين بوديم و از تحريم سويفت هم مشكلي جدي متوجه ما نخواهد شد.

**عرضه اسكناس نو در شعب مخصوص

احمدي در خصوص تامين نقدينگي شب عيد و كمبود تعداد شعب عرضه اسكناس نو گفت: در اين مورد هم برنامه ريزي شده است و بانكهايي كه كمترين مراجعه را داشته باشند، انتخاب شده اند تا از اين طريق مردم بدانند بايد از كجا اسكناس بگيرند.

وي افزود: عرضه اسكناس نو در تمامي 18 هزار شعبه شبكه بانكي كشور صحيح نيست به اين دليل كه اولا" توزيع را با مشكل رو به رو مي كند و ثانيا" امكان دارد برخي مردم نتوانند اسكناس نو مورد نياز خود را تامين كنند.

دبيركل بانك مركزي همچنين در مورد چاپ چك پول هاي 50، 100 و 200 هزار توماني گفت: از نظر قانوني ، براي چاپ چك پولها محدوديتي داريم كه درصدد برطرف كردن اين محدوديتها هستيم.

احمدي اضافه كرد: مردم استقبال خوبي از اين چك پولها داشتند و نبودشان هزينه زيادي براي كشور به دنبال خواهد داشت.

وي همچنين در مورد حذف صفرها از پول ملي گفت: لايحه حذف صفرها از پول ملي مراحل تصويب را گذرانده و كار آن از نيمه دوم سال 91 آغاز و در سال 93 اجرايي مي شود.

اقتصام**9189 **1561

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30825102

يکشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن