تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813152203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرگ روزنامه نگار نيويورك تايمز در سوريه (+عكس)


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: مرگ روزنامه نگار نيويورك تايمز در سوريه (+عكس)
هيكس گفته است در زمان عبور آنها از مرز سوريه به تركيه او تقريبا مرده بوده و نفس نمي كشيده است. او به تايمز گفته است : كنار او ايستادم و پرسيدم وضعش خوب است يا نه اما او روي زمين افتاد.
خبرآنلاين: آنتوني شديد (شاديد) خبرنگار كهنه كار نيويورك تايمز روز پنجشنبه در اثر حمله تنفسي در سوريه و در سن 43 سالگي درگذشت.

به گزارش نيويورك تايمز جنازه اين خبرنگار كه در سال 2002 در اثر شليك گلوله اسرائيلي ها در كرانه باختري تا پاي مرگ رفته بود، توسط چند قاچاقچي از مرز سوريه به تركيه منتقل شده است.

شديد پيش از رفتن به سوريه و پوشش خبري تحولات اين كشور سال گذشته در ليبي به سر مي برد و در آنجا نيز شش روز توسط انقلابيون ليبي زنداني شده بود.

آنتوني شديد، خبرنگار با سابقه نيويورك تايمز و واشنگتن پست بر اثر حمله تنفسي در سوريه درگذشت.

به گفته تايلر هيكس، عكاس نيويورك تايمز شديد پس از يك حمله تنفسي تصميم به ترك سوريه گرفت ولي حمله سنگين تري او را در زمان خروج از كشور از پاي در آورد.

هيكس گفته است در زمان عبور آنها از مرز سوريه به تركيه او تقريبا مرده بوده و نفس نمي كشيده است. او به تايمز گفته است : كنار او ايستادم و پرسيدم وضعش خوب است يا نه اما او روي زمين افتاد.

هيكس جنازه شديد را به تركيه رساند و خبر مرگ او را مخابره كرد.

آرتور سولزبرگر، مدير و ناشر نيويورك تايمز در بيانيه اي از شديد به عنوان روزنامه نگاري شجاع و مهربان ياد كرده است. او در اين بيانيه آورده است كه ما از اينكه همكاران آنتوني بوديم احساس غرور مي كنيم و براي او اقامه عزا مي كنيم.

در همين حال نجيب ميقاتي، نخست وزير لبنان در صفحه شخصي خود در توئيتر مرگ آنتوني شديد را به خانواده، دوستان و همكاران او در توئيتر تسليت گفته است.

نجيب ميقاتي آنتوني شديد را به واسطه سالها كار حرفه اي او درباره خاورميانه و لبنان از نزديك مي شناخت.

جمعه|ا|28|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن