تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815210216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

BBC فارسي رو به افول است


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: BBC فارسي رو به افول است
به گزارش فارس از قزوين، نشست هم‌انديشي مديران مطبوعات و خبرگزاري‌هاي استان قزوين با مديركل اداره اطلاعات استان قزوين، محمدحسين شفيعي‌ها مديركل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامي و علي عليمحمدي ظهر امروز برگزار شد.

كارشناس رسانه‌اي وزارت اطلاعات در اين نشست اظهار كرد: رسانه‌هاي غربي فارسي‌زبان مانند BBC فارسي در حال افول هستند و اين نشانه اين مطلب است كه استكبار در ميان مردم با بصيرت جايگاهي ندارد.

وي افزود: گروه‌هاي مرجع مانند روحانيون، دانشمندان، در برخي مواقع، هنرمندان و حتي ورزشكاران در قلب مردم جاي دارند مانند امام خميني (ره) كه در ۱۵ خرداد سال ۴۲ تبعيد شد و پس از ۱۵ سال با آن استقبال عظيم مردم روبه‌رو شد كه رسانه‌ها نيز بايد در قلوب مردم قرار بگيرند تا ماندگار شوند.

كارشناس رسانه‌اي وزارت اطلاعات، تأكيد كرد: تيراژهاي كنوني مطبوعات در حد جمعيت ۷۵ ميليوني كشور نيست و رسانه‌ها و مطبوعات بايد با آسيب‌شناسي اين مهم و چرايي پايين بودن تيراژ مطبوعات در راستاي بهبود تيراژ مطبوعات و افزايش مخاطبان خبرگزاري‌ها گام بردارند.

وي با بيان مطالبي پيرامون مشكلات رسانه‌هاي مكتوب و غير مكتوب در كشور، خاطرنشان كرد: در ابتداي حمله آمريكا به عراق، ده‌ها نفر از جوانان هسته‌اي عراقي توسط سرويس‌هاي اطلاعاتي صهيونيست‌ها كشته شدند ولي استكبار در مقابله با جمهوري اسلامي از ابزار نرم مانند ترغيب جوانان به فرار مغزها استفاده مي‌كند.

وي با اشاره به ترورهاي اخير دانشمندان هسته‌اي كشورمان، يادآور كرد: استكبار در برابر جمهوري اسلامي به بن‌بست رسيده است كه دست به ترور دانشمندان هسته‌اي كشورمان مي‌زند و اين نشانه اضمحلال و ذلت و ناتواني رژيم صهيونيستي و استكبار است.

كارشناس رسانه‌اي وزارت اطلاعات، عنوان كرد: دشمن با راه‌اندازي شبكه‌هاي فارسي‌زبان به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي است و راه‌اندازي برنامه كودكان الجزيره به زبان فارسي نيز از نمونه‌هاي فعاليت‌هاي نرم دشمن بر ضد كشورمان است.

وي با انتقاد از برداشت‌هاي متفاوت از امنيت ملي، تصريح كرد: حفظ و ترويج ارزش‌ها، استقلال، ثبات سياسي، ثبات اجتماعي و تحقق رفاه مردم از جمله ابعاد امنيت ملي در سراسر جهان است.

وي با اشاره به برخي اشتباهات و ساختارشكني‌ها توسط برخي رسانه‌ها در سال‌هاي گذشته، عنوان كرد: براي پرهيز از ايجاد تنش در جامعه و جلوگيري از حوادث ناخوشايند در كشور، ابتدا بايد مديريت صحيح در رسانه‌ها وجود داشته باشد و ثانيا دستگاه قضايي با ساختار شكنان برخورد لازم را داشته باشد.

كارشناس رسانه‌اي وزارت اطلاعات با تأكيد بر احترام گذاشتن به ارزش‌هاي اساسي و بنيادي مردم توسط رسانه‌ها از قبيل ارزش‌هاي بومي و محلي، ملي و ديني، تشريح كرد: نسل جوان رسانه‌اي كشور از ويژگي به نام جسارت بهره‌مند است كه اگر ساختارشكني در كنارش قرار گيرد به شدت آسيب‌زا بوده و به جامعه آسيب مي‌زند.

وي در خصوص تبليغات كانديداها در انتخابات پيش رو نيز افزود: نبايد به خاطر تبليغات با اخلاق و ادبيات زشت با ديگر كانديداها رفتار كرد.

كارشناس رسانه‌اي وزارت اطلاعات ادامه داد: آمريكا به اين مطلب اذعان دارد كه امروز مهم‌ترين چالش ايالات متحده آمريكا، جمهوري اسلامي ايران است.

وي در پايان با تمجيد از عملكرد اداره‌كل ارشاد و فرهنگ اسلامي و خانه مطبوعات قزوين پيرامون تعامل سازنده با مطبوعات، گفت: برگزاري شش نشست هم‌انديشي مسئولان ارشاد و خانه مطبوعات در سال آمار خوبي است كه از بسياري از استان‌هاي كشور بالاتر است و اين مهم جايگاه مطلوب رسانه‌اي استان قزوين و مسئولان اين استان را مي‌رساند.

پنجشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن