تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815553055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تجليل از مقام شهيد سعيد طوقاني پهلوان كوچولوي پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: تجليل از مقام شهيد سعيد طوقاني پهلوان كوچولوي پايتخت
جام جم آنلاين: در نخستين كنگره ملي شهداي نوجوان كه هشتم اسفند برگزار خواهد شد از مقام شهيد سعيد طوقاني معروف به پهلوان كوچولوي پايتخت تجليل مي‌شود.


نخستين كنگره ملي شهداي نوجوان 12 تا 15 سال هشت اسفند ماه با حضور رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران، مسئولين كشوري و لشكري و جمعي از خانواده معظم شهدا برگزار مي‌شود.

در اين مراسم قرار است به مناسيت سي‌و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي از خانواده 33 شهيد شاخص نوجوان سراسر كشور توسط مقامات عالي كشور تقدير به عمل آيد.

احتمالاً رييس جمهور با حضور در اين مراسم از خانواده شهدا تجليل خواهد كرد. شهيد 15 ساله «سعيد طوقاني» به عنوان يكي از شهداي شاخص تهران معرفي و از مقام وي با حضور خانواده‌اش تجليل مي‌شود.

فرزندان و نوادگان نوجوان شهداي هشت سال دفاع مقدس نيز از جمله مهمانان نخستين كنگره ملي شهداي نوجوان هستند كه هشت اسفند در سالن حجاب برگزار خواهد شد.

شهيد نوجوان «سعيد طوقاني» سال 1348 در تهران به دنيا آمد و به لحاظ اينكه پدرش حاج اكبر از ورزشكاران باستاني بنام تهران بود، در سن چهار – پنج سالگي به اين ورزش علاقه‌مند شد و به همراه پدر و برادران بزرگترش كه آنان نيز از جمله ورزشكاران بودند در زورخانه حضور پيدا مي‌كرد.

علاقه زياد او به شيرينكاري در ورزش باعث شد تا در اين زمينه رشد بسياري كند و با ارائه نمايش‌هاي زيبا، همگان را متحير سازد.

شش سالگي او مصادف بود با حضور بيش از پيش در عرصه ورزش باستاني و در سن هفت سالگي در مراسمي با حضور مسئولين رده بالاي مملكتي آن زمان ـ سال 1356 ـ توانست تنها در عرض 3 دقيقه 300 دور به دور خود بچرخد و با اجراي حركات منحصر بفرد، بازوبند پهلواني كشور را از آن خود سازد.

از آن روز به بعد، پوسترها و تصاويري با عنوان «پهلوان كوچولوي پايتخت سعيد طوقاني» زينت بخش زورخانه‌ها و نشريات ورزشي شد.

با شروع حركت مردم به رهبري امام خميني (ره) عليه ظلم و ستم حكومت طاغوت، سعيد نيز همراه بزرگترهاي خانواده خود در آن شركت كرد و با سيل خروشان ملت همراه شد. با شروع تجاوز رژيم بعثي عراق به ايران در مهر ماه سال 1359 با وجودي كه سن و سال چنداني نداشت، بر رفتن به جبهه اصرار مي‌كرد، چرا كه نمي‌توانست بماند و شاهد باشد كه برادران بزرگترش علي، محمد و حميد به جبهه بروند و او در خانه باشد.

مجروحيت علي و به دنبال آن مفقود شدن پيكر محمد در عمليات والفجر يك در بهار سال 62 ، تصميم سعيد را براي اينكه جاي برادرانش را در جبهه‌هاي دفاع از دين و شرف پر كند، دوچندان كرد. سرانجام با اصرار فراوان توانست همراه پدرش و گروهي از ورزشكاران باستاني، براي اجراي ورزش در ميان رزمندگان اسلام، راهي جبهه شود ولي خود به خوبي مي‌دانست اين همه فقط بهانه‌ايست براي حضور در صفوف رزمندگان و بس.

در بازگشت از جبهه، اگرچه جسمش به خانه بازگشت و ظاهرا در كلاس درس بود، ولي روحش در جبهه‌ها جا مانده بود و همان شد كه آنقدر اصرار ورزيد و با دستكاري شناسنامه خود و بالا بردن سنش، توانست در بهار سال 1363 راهي جبهه‌ها شود.

سعيد با حضور در پادگان دوكوهه به همراه شهيد «عباس دائم‌الحضور» توانست رزمندگان را به ورزش باستاني جذب كند و با بهره‌گيري از كمترين امكانات، زورخانه‌اي نيز در اردوگاه برپا كند كه بعد از شهادت او نيز ورزش باستاني در جبهه‌ها از جايگاه ويژه‌اي برخوردار بود.

حضور در كنار رزمندگان گردان ميثم لشكر 27 محمد رسول الله (ص) در عمليات «بدر» در زمستان سال 1363، بقدري براي او مهم بود كه باوجود بيماري شديد از بيمارستان شهيد كلانتري انديمشك خود را به راهيان نبرد رساند و توانست به عنوان پيك و پيام رسان فرمانده در عمليات حضور پيدا كند.

شامگاه بيست و دومين روز اسفند ماه در شرق دجله، صفوف رزمندگان مي‌رفتند تا سينه خصم را بشكافند و سعيد با وجود ناراحتي جسمي، دليرانه و دلسوزانه مسئوليت خود را به انجام مي‌رساند كه بناگه دوستانش متوجه شدند سعيد از ستون نيروها جدا شد. فرمانده گروهان كه به او نزديك مي‌شود، متوجه شد گلوله تيربار سنگين دوشكا شكم او را دريده است و لحظه‌اي بعد سعيد زانو بر زمين زد و به نزد برادر خود شتافت.

پيكر محمد 10 سال بعد از شهادتش باز آمد و 10 سال بعد از شهادت سعيد نيز استخوان‌هاي پهلوان كوچولوي پايتخت بر دوش دوستان و آشنايان تا آرامگاه ابدي‌اش بدرقه و در ورزشگاه شهيدان طوقاني در كاشان به خاك سپرده شد.(ساجد)

سه|ا|شنبه|ا|25|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن