تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815371503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير ارشاد: تخلفات ناشران بيشتر ساختاري و محتوايي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون وزير ارشاد: تخلفات ناشران بيشتر ساختاري و محتوايي است
تهران- معاون فرهنگي وزيرفرهنگ وارشاد اسلامي با بيان اينكه تعداد ناشران متخلف از انگشتان دو دست تجاوز نمي كند،افزود: بيشتر اين تخلفات كه منجر به تعليق مجوز مي شود ساختاري و محتوايي است.


به گزارش خبرنگار ايرنا، "بهمن دري" عصر روز سه شنبه در حاشيه همايش داستان كوتاه ايران در جمع خبرنگاران درمورد لغو مجوز "نشر چشمه" و برخي انتشارات ديگر كه خبر آن در برخي از پايگاههاي خبري اعلام شده گفت: در ميان فعاليت صدها ناشر قطعا تعدادي ناشر متخلف هم وجود دارد.

معاون وزير ارشاد با تاكيد براينكه تخلفات ناشران براساس مستندات رسيدگي مي شود ، گفت: ‌در صورت تاييد آن حكم تعليق به ناشر داده مي شود، پس از اين حكم ناشر مي تواند تقاضاي تجديد نظر در حكم كند و درصورت داشتن اعتراض در كميسيون تجديد نظر مورد بررسي قرار مي گيرد.

دري توضيح داد: درصورت اعلام مراجع قضايي و تخلف ناشر و عدم رعايت ضوابط نشر و چاپ كتاب، حكم ناشر تعليق خواهد شد.

معاون وزير ارشاد در پاسخ به پرسش ايرنا كه نشر چشمه مرتكب چه خلافي شده است؟ ، گفت: بيشتر تخلفات آنها ساختاري و محتوايي است و نمي توان به آن اشاره كرد.

دري در مورد زمان تعليق نشر گفت: بيشتر تعليق ها از يك تا شش ماه است، اصولا تعليق تاريخ ندارد و ملاك ما براي تعليق قانون است.

معاون فرهنگي وزير ارشاد ادامه داد:در ميان 10 هزار ناشر اين قطعا طبيعي است البته برخي از ناشرين متخلف جزو ناشران كم كار بودند كه تذكرات لازم به آنها داده شده است.

وي با يادآوري اينكه از برخي تخلفات عادي گذشت كرده‌ايم افزود: برخي ناشران تخلفات نمايشگاهي داشتند كه اگر براي آنها حكم شش ماه صادر شود، نمي توانند در نمايشگاه كتاب سال آتي شركت كنند، از اين رو از اختيارات معاونت فرهنگي استفاده كرده و رفع تخلف نموده‌ايم.

به گفته دري، درصورت مذاكره ناشران و نامه نگاري برخي از آنها، ناشران به اشتباه ناآگاهانه خود اشاره كرده اند كه در صورت تاييد رفع تعليق خواهدشد.

اين مقام مسوول در وزارت ارشاد در مورد ندادن مجوز به كتاب هاشمي رفسنجاني گفت: در بيست و نه دوره جايزه كتاب سال تاكنون هيچ اثري درمورد منتقدين از دولت برگزيده نشده است اما دراين دوره كتاب آقايان هاشمي رفسنجاني،‌ سيدحسن خميني و محقق داماد جايزه گرفتند.

بر اساس قانون اگر سريعا در آثار به افراد توهين شود براساس قوانين حاكم بر چاپ كتاب برخورد خواهد شد.

دري افزود:‌در حال حاضر 8 كتاب در تخريب شخصيت هاشمي رفسنجاني ارايه شده كه مجوز نگرفتند، طبق قانون دربرخي شرايط سياسي مي توانيم به كتاب هايي از اين دست مجوز ندهيم.

دري گفت:‌اين 8 كتاب در مورد مواضع و ديدگاههاي ايشان است كه يك كتاب در تاييد و 7 اثر در تخريب مواضع وديدگاههاي هاشمي رفسنجاني بوده است.

وي در پاسخ به پرسش ايرنا در مورد حمايت معاونت فرهنگي ارشاد از آثار برگزيده جشنواره ادبي شهيد غني پور گفت: حمايت از رويدادهاي فرهنگي و ادبي همچون جشنواره هاي داستان انقلاب و شهيد غني پور از وظايف ذاتي وزارت ارشاد است.

همايش يك روزه داستان كوتاه ايران امروز با حضور اصحاب قلم در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماري برگزار شد.

فراهنگ**6130**

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30817811

سه|ا|شنبه|ا|25|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن